EST. 2002

Olvasói levél: versenypályát a motorosoknak

Sziasztok! Egy miskolci motoros srác vagyok, 30 éves, szigorúan sportmotoros. Nincs
alattam kocsi mert a motort választottam. Jó pár éve motorozom közuton, elég gyorsan
közlekedek, már feszegetem a közút határait, elég sokat járok a Mátrába. Megtanultam
térden fordulni de ez már nagyon durva közuti tempó, ezért szeretnék versenypályára
menni. Kiváncsi vagyok, vajon ott is gyors lennék-e? Csak egyel?re nincs rá pénzem,
hogy furgont béreljek, két járm?be tankoljak, plusz a pályabérlet, össz: 40000 Ft/nap.
Úgyhogy marad a közuti versenyzés. A levelemet azért irom, mert tudom a megoldást a
közúti versenyzés megszüntetésére. A legnagyobb baj, hogy nincs a közelben, mondjuk a
város határában egy megfizethet? versenypálya.
Rengeteg ember menne fel a pályára, a
közúti versenyzés helyett itt lehetne eldönteni, ki a gyorsabb. Szlovákiából,
Romániábol is nagyon sok motoros jönne egy miskolci versenypályára, biztos van olyan
befektet?i csoport, amelyik megvalósithatna egy ekkora volumen? vállalkozást. Biztos
megtérülés, nagyon sok ismerösöm köztük én is heti szinten szinten használnám a
pályát, ahol kiélném a versenyzési hajlamaimat. Nem akarnék többet a közúton
vagánykodni, mert lenne egy mindenki számára megfizethet? és biztonságos lehet?ség a
motor határait kipróbálni. Szerintem az ország minden régiójába kellene egy
versenypálya, csak ezzel a megoldással lehet pozitív változást el?idézni. Ráadásul
olyan igazságtalan adót kell fizetni, kötelez? egész évre, 29000 Ft súlyadó egész
évre, pedig fél évet áll a motor, ami teljesen irreállis. Remélem, levelem eljut azokhoz,
akiknek szól, ebben kérném segitségeteket. Köszönettel: Gábor

Mecseki visszhang

Tegnap fölkerült az egyik igen népszer? olasz motoros blogra a mecseki frontális ütközéses baleset videója. Néhány hozzászólást idéznénk csak a konstruktivitás jegyében.


Szerintem nem a közúti versenyzésr?l van szó, itt az alapok hiányoznak. Hogyan lehet egy vak kanyarban, folyamatos záróvonallal el?zést kezdeni? Hogyan lehet így átlépni a másik forgalmi sávba, anélkül, hogy meggy?z?dnél róla, mi jön szembe? Miel?tt el?zöl, már tudnod kell, hogyan fogsz visszaérkezni, ez egy elég banális alapszabály, hogyan lehet ezt figyelmen kívül hagyni? Ride safe. (IlPrincipeBrutto)

Az, hogy a versenypálya drága, NEM LEHET KIFOGÁS! És egy ember élete? Az kevesebbe kerül? Mikor motorra ülök, csak egy gondolat van a fejemben… remélem, hogy nem találkozom szembe egy idiótával, mint ez a videós. Holnap indulok túrázni, szeretnék egyszer?en nyugodt és der?s lenni, és élvezni az utazást. Jó utat mindenkinek.(Beemer2v)

Én a hegyekben mindig lépésben megyek, és korán indulok, amikor nincs nagy forgalom.(SS900)

Én egy ?rült vagyok, és rengeteg marhaságot csináltam. Amióta viszont lehet?ségem van pályára járni, sokkal-sokkal lassabban megyek az utakon. Méghozzá azért, mert észrevettem számos olyan veszélyforrást, ami a pályán nincsen (szalagkorlát, fák, gödrök, kátyúk, telefonáló autósok stb.). A pálya egy nagy iskola, ami megtanít a közúton is helyesen közlekedni.(clorofillo)

Én viszont nem vagyok meggy?z?dve arról, hogy csak a pályalátogatástól valaki majd a közúton lassabban fog menni. A pályán kifonomodnak a képességek, aztán meg lehetetlen, hogy ne jusson eszedbe, hogy a rendes úton is kipróbálj ezt-azt. Hacsak nem vagy profi versenyz?, aki csak pályán megy. (Crai)

Jesus Christ! What a goddam fuckin’idiot! (cheyenne)

Tizennyolc éve motorozom, részemr?l csak annyit tudok mondani, hogy a mai ezres sportmotorok túlmutatnak bármelyikünk képességein. Ezt jegyezték meg a superbike-os tesztpilóták is… a motor ural engem, észre sem veszem, és 290-nel megyek. Lehet, hogy népszer?tlen dolgot mondok, de szabályozni kéne a teljesítményeket és a végsebességeket. (fulviok7)

ugrás fel