EST. 2002

Pakisztán felé terjeszkedik a Yamaha

Pakisztán legnagyobb ipar- és kiköt?városában, Karacsiban építenék fel az üzemet, ahol f?ként Ázsia és Afrikai számára gyártanának kisköbcentis motorokat és egyéb felhasználású motorblokkokat.

Takashi Kajikawa elnökúr szerint az átszámolva 27 milliárd forintos beruházás keretein belül 22.000 motor exportját oldaná meg a gyár, 2017-ig bezárólag pedig létrejönne egy motorblokk-összeszerel? üzem is.

Karacsi hajózási szempontból is el?nyös, hiszen pont félúton fekszik a két legnagyobb felvev?piac között, egy k?hajításnyira például Indiától. ‘Exportbázist kívánunk létrehozni Pakisztánban, ahonnan a szomszédos ázsiai és afrikai országokat kívánjuk ellátni a jöv?ben.’ – mondta Kajikawa a tokiói Yamaha Centerben.

Ami pedig az itt látható Yamaha YZF-R1 LE-t illeti… miel?tt még valaki félreértené, nem, a sportmotorok és egyéb európai modellek továbbra is Japánban készülnek (ahogy a Kawasakinál is, új tajvani gyáruk ellenére), de mint EU-n kívüli Yamaha tevékenység, idefér ez is.

A részlegesen ötlethiánytól szenved? yamahások által egyszer?en Limited Editionnek nevezett, rossis Fiat Yamahára színezett, de amúgy teljesen gyári különleges széria iránt a túlságos belelkesülés azonban felesleges, hiszen kizárólag az észak-amerikaiak kapják. 1200 dollárral kérnek majd többet érte Amerikában, azaz odaát így már két és fél millióra rúg egy új R1 ára…

A Spies bajnoki replikát majd 2010-ben reméli elsütni a Yamaha, ujjaik csuriban vannak Benért, de addig is Európába sem lenne rossz ötlet piacra dobni a Rossi replikát, hiszen talán fogyna ideát is. Értjük mi, hogy a lokális partizán akciókkal lefedhet? Európa nagy része, de az olasz, brit, vagy francia példányokon kívül talán más, kisebb piacon, például épp’ Magyarországon is lenne érdekl?dés a speciális szériák iránt.

De ezt mondjátok meg inkább Ti, kedves olvasók!

ugrás fel