EST. 2002

Pályán a Ducati GP6 Jerezben

Hideg nap, nedves pálya az el?z? éjjel es?zései miatt – ilyen körülmények fogadták a Ducati gyári pilótáit Jerez de la Fronterában. A spanyol aszfaltcsíkon debütált a Desmosedici GP6, Bologna legújabb fegyvere. Formáiban szinte semmiben nem tér el a GP5-t?l, a m?szaki tartalmak azonban jelent?sen különböznek. A legtöbb változtatást azért eszközölték a mérnökök, hogy a motor könnyen kezelhet?, egyszer?en és magas fokon irányítható legyen, mondják. Gibernau és Capirossi ítélete pozitív az els? napot követ?en. Mindketten alap gumikkal mentek neki a jerezi pályának, a spanyol versenyz? volt a gyorsabb minimális különbséggel. A kés?bbiekben, ha az id?járás engedi, nagyobb teljesít?képesség? abroncsokkal is kipróbálják az új Ducatit. Ami már az els? pillanatban remekül megy, s ez óriási dolog a csapatnak és a pilótáknak egyaránt. A hátsó leng?villa új, ahogy a farokszerkezetet alulról tartó, a vázat záró traverz is. A gázparancs elektronikus, ‘ride by wire’, ezt a megoldást a Honda már használja, az olaszok pedig a 2005-ös szezon utolsó futamain tesztelgették. Úgy t?nik, mostanra érett be a dolog.

Loris Capirossi: ‘A hideg és a nedvesség miatt nem lehet tartani az ideális íveket, de a motor nagyon tetszett. Azonnal megtaláltam rajta a helyemet, ilyen kezdésr?l álmodtam. Sok mindenben változott, érdekesebb, kiegyensúlyozottabb az el?djénél. Az elektronikus gázparancson sokat kell dolgozni, de ez a megoldás nagyban segíti a pilóta életét.’ Sikerült tehát gyors motort építeni, ami ugyanabban a pillanatban könnyen kezelhet? is? Filippo Preziosi, a Ducati MotoGP m?szaki vezet?je szerint igen. Sete Gibernau els? benyomásai szintén kedvez?ek: ‘Egyre jobban meg vagyok gy?zve arról, hogy jól döntöttem, mert ebben a csapatban és a Bridgestone srácain is óriási lelkesedést, tenni akarást látok és azt, hogy bíznak bennem. Ez az, amire szükségem volt, ezt kerestem, és boldog vagyok, hogy megtaláltam. Sokat kell dolgoznunk, de nagy kedvvel tesszük, és ez a f?.’

Pályán a 250-esek közül Dovizioso, a Valenciában is használt motorjával, de új csapattal, melynek f?nöke az ex-apriliás Tommaso Raponi. A cél újra bizalmába férk?zni a motornak, mert az összhanggal voltak problémák a 2005-ös idény vége fele. A Honda nyergében azonnal brillírozott az argentín Porto, aki Alberto Puig új együttesében kap helyet 2006-ban az Európa-bajnok Alvaro Molina és a szerb származású, de svéd színeket képvisel? Nicola Milovanovic mellett (utóbbi ki is csúszott). Hiányzót jelentett a KTM, és kényszer?ségb?l a peches Honda BQR is: Debon az Apriliánál lett tesztpilótává, a helyettesít? Cardenas és Tizon pedig egyaránt megsérültek. Az els? motardozás közben törte kulcscsontját, Tizon pedig két szerel?vel együtt szenvedett közúti balesetet vasárnap éjjel, agyrázkódása van.

Jerez, 1. nap, nem hivatalos id?eredmények

Gibernau Ducati 1’42’606, 52 kör
Capirossi Ducati 1’42’644, 35

Porto Honda 250 1’45’898, 38 kör
Dovizioso Honda 250 1’46’548, 49
Molina Aprilia 250 1’49’049, 45

ugrás fel