Hirdetés
Kezdőoldal Teszt Pályán a Suzuki SV 65o 2oo3

Pályán a Suzuki SV 65o 2oo3

Hirdetés

Változások a motorban és a futóm?ben

Pár évvel ezel?tt lehetetlen, vagy legalábbis technikailag kérdéses lett volna
az SV 65o vázának szériagyártása. Az el?dmodellek váza hegesztett, ún. tuboláris,
azaz cs?alapú váz volt, aminek gyakorlatilag semmi köze nincs a mai megoldáshoz.
Az SV 65o motorvázát ún. depressziós eljárással készítették – a technológia
hatalmas fejl?dést mutatott az utóbbi pár évben – annak súlya pedig 3 kg-mal
kisebb, mint az el?dé. Ugyanígy készült a hegesztéssel illesztett villa is.

A motor lényegében változatlan, ám említést érdemel a precedens modellhez képest
újításnak számító injekciós üzemanyag-ellátás (a már ismert dupla szelepes Suzuki
SDTV-rendszer), ami nem mellesleg lényegesen visszafogja a járm? károsanyag-kibocsátását:
az SV 65o 2oo3 megfelel az Euro-2 környezeti normatívának.

Két bevetés a Santamonicán

Két különböz? beállítás: a ‘basic’ SV 65o, amellett, hogy bármiféle
aerodinamikus védelem híján van, turista-típusú kormánnyal rendelkezik, ami
széles és emelt, így a járm? és vezet?je súlypontját hátrébb helyezi. Az ‘S’-változat
kormánya ezzel szemben markánsan sportos, mely a vezet?t el?red?lésre kényszeríti
– ennek minden pozitív konzekvenciájával, már ami a pályán való száguldás illeti.
Ami mindkét verzió esetében közös: a diszkrét komfort.

A modell geometriája némileg változott a vázmódosítások okán – ez azonban cseppet
sem tette természetellenessé vagy nehézkessé az SV 65o-t: az meg?rizte kit?n?
jellemvonásait; megbízható, könnyen és biztosan vezethet?. S?t: pályán talán
még javult is a motor stabilitása, nagyrészt köszönhet?en a felfüggesztések
magatartásának. Az SV összességében jól man?verezhet? pályán csakúgy, mint országúton.

A befecskendezéses üzemanyag-ellátás gyorsulásnál némileg ridegebben, nyersebben
viselkedik, mint a korábbi, karburátoros megoldás, ezenkívül teljesítményérzetben
is elmarad az el?dökt?l. Cserébe a motor brilliánsabb, mint valaha, tökéletes
válaszokat ad, likak nélkül, pár km/h-val a 2oo fölött (kb. 2o3-2o4 km/h) a
misanói célegyenesben.

www.motonline.com