EST. 2002

Parádé Brnóban

Negyvennégy fokos aszfalth?mérséklet mellett veszi kezdetét az els? verseny Brnóban, ami lehet?vé teszi, hogy elég nagy legyen a szórás gumiválasztás tekintetében: nyolcan a lágyabb megoldás mellett teszik le voksukat (az eleje), tucatnyian pedig a köztes keménység? keveréket részesítik el?nyben.

A koreográfia pedig a szokásos: hatalmas verseny, lélegzetelállító el?zések, tényleg óriási meccs. Xaus az els? körben esik nagyot, klasszikus highside, a spanyol lenn is marad. A brnói ászként beharangozott, pole-ból indult Biaggi teker legel?l, azonban szívósan tapad rá honfitársa, Marco Melandri a Yamahával. És ott van Checa is, aki értékes tizedeket vesztegetett el rontott rajtjával, a harmadik kör végére azonban lerázza magáról Laverty-t. A két olasz szökevény el?nye ekkor kett? másodperc körüli. Fabrizio sem ismer kegyelmet, a brnói aszfalt nagy ismer?je a suzukis – ennek megfelel?en hamar leszedi Laverty kollégát ? is. Fantasztikus a hangulat a brnói néz?téren, és nemkevésbé fantasztikusak az onboard kamerás képsorok, kis vezetéstechnikai tanulmányokat látunk.

Checa nem hagyja azonban, hogy ez a meccs csak a két talján között d?ljön el. Kihasználva, hogy az ellenfelek azért elkezdik kóstolgatni egymást, leszegett fejjel húzza a gázt és hozza Biaggiékon a tizedeket. Melandri a kilencedik körben megpróbálja átvenni a vezetést, a háttérben pedig már vészesen közelinek t?nik a Ducati. A bolyban Badovini megint kiválóan megy a BMW Italia motorjával, érdekesen érezhetik magukat a gyári csapatnál mindezt látva. Szépen gyepálják egymást mindenesetre, Camier és a kawások is kitesznek magukért, nagy a verekedés. 

A tizenharmadik körben eljön a Biaggi-rontás ideje, Checa azonnal lecsap és el?z a bels? íven. Innent?l felgyorsulnak az események, kíméletlenül el?zgetik egymást, miközben Fabrizio is mintha csatlakozna a vezet? hármashoz – végül nem éri utol ?ket. Megy a helyezkedés, taktikázás a végs? körre. Hátrébb Sykes, Camier, Lascorz, Haslam és Smrz szórakoztatják egymást és a publikumot. Melandri átveszi a vezetést, Biaggi legendás precizitásába többhelyütt is hiba csúszik, így pedig nem tud el?zést bemutatni a roppant bátran és tisztán motorozó Melandrival szemben. Macio, Biaggi, Checa a sorrend a kockás zászlónál, Kispataki Viktor 19. helyen a célban.

Els? verseny, végeredmény

1 Melandri M. (ITA) Yamaha YZF R1 40’23.699 (160,505 kph)
2 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 0.241
3 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 0.436
4 Fabrizio M. (ITA) Suzuki GSX-R1000 8.448
5 Laverty E. (IRL) Yamaha YZF R1 11.863
6 Badovini A. (ITA) BMW S1000 RR 16.374
7 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 20.075
8 Haslam L. (GBR) BMW S1000 RR 21.399
9 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-10R 21.555
10 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX-10R 22.330
11 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 22.494
12 Haga N. (JPN) Aprilia RSV4 Factory 24.710
13 Berger M. (FRA) Ducati 1098R 27.958
14 Rolfo R. (ITA) Kawasaki ZX-10R 31.724
15 Lowes A. (GBR) Honda CBR1000RR 31.998
16 Aitchison M. (AUS) Kawasaki ZX-10R 34.771
17 Lanzi L. (ITA) BMW S1000 RR 36.582
18 Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX-10R 45.690
19 Kispataki V. (HUN) Honda CBR1000RR 1’28.907
20 Guintoli S. (FRA) Ducati 1098R 

Supersport

A két SBK verseny között Gino Rea, a szépremény? angol ifjú megszerzi els? gy?zelmét a Supersportban. Nagyon várta már, és meg is szolgálta: Brnóba tökéletes formában érkezett a 2009-es Stock Európa-bajnoka, a futamon pedig kijött a lépés. Foret szólhatott volna közbe, végig nagyon közel volt a francia hondás márkatárs, a piros zászló – melyet Harms és Jezek balesete miatt tettek ki a versenybírók két körrel az eredetileg tervezett versenytáv teljesítése el?tt – azonban pont jókor jött Ginónak.

Annál is inkább, mert Foret taktikája az utolsó körben indítandó támadásra épült volna. Chaz Davies szintén a finálét várta volna Rea és Foret mögött, a yamahás végül harmadikként állhatott fel a pódiumra. Azért talán nem kesereg ezzel a végeredménnyel a bajnoki listavezet?. Az ugyanis az ? kezére játszik, hogy legnagyobb riválisa, Broc Parkes elesik Brnóban, Luca Scassa pedig csak hetedikként zár. Magyar pontok ismét vannak, Tóth Imre 13.-ként a célban, újdonsült csapattársa, Chrobák a 22., a szabadkártyás Kurucz pedig 25. a leintésnél. Szép volt, fiúk!

Tóth Imi:  „Úgy döntöttünk, hogy a meleg ellenére puha gumit választunk, és a rajtra fordítjuk a hangsúlyt. Nagyon jól sikerült elindulnom, az els? kanyarban  Hat helyet javítva a 15.-nek fordultam. Két kör múlva ugyan a 17. helyre csúsztam vissza, de aztán sikerült újra feljönnöm a 15.-re. Az utolsó kör kett?s bukása miatt végül a 13-ként intettek le. A motorom egy  kicsit gyengült a hétvége alatt, de alapvet?en nem volt  vele baj. Silverstone-ig még van b? két hetünk, úgyhogy lesz id? a felújításra!”

Chrobák János már a warm up-on is nagyon jónak bizonyult, a futamon pedig  fantasztikus bravúrt vitt véghez.  A rajtot követ?en nekimentek a hátsó kerekének, így nem tudta kivédeni az esést. Szerencsére se neki, se a motornak nem esett komolyabb baja, annak ellenére, hogy a CBR  igen látványosat bucskázott a bukótérben. Jani azonban nem hagyta annyiban és visszapattant az igencsak megtépázott Hondára. „Szerencse a szerencsétlenségben, hogy üzemképes maradt a motorom, így komoly hátránnyal ugyan, de vissza tudtam állni a versenybe.  Mindenképpen utol akartam érni  a mez?nyt, úgyhogy  belehúztam és sikerült az id?mér?n mért legjobb körid?met is megjavítanom! Bosszant a bukás, mert a rajtom jó volt és ilyen jó id?kkel el?rébb is végezhettem volna, de annak mindenképpen örülök, hogy sikerült befejeznem a futamot!”

Supersport, végeredmény

1 Rea G. (GBR) Honda CBR600RR 31’21.642 (155,057 kph)
2 Foret F. (FRA) Honda CBR600RR 0.448
3 Davies C. (GBR) Yamaha YZF R6 0.857
4 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX-6R 2.375
5 Tamburini R. (ITA) Yamaha YZF R6 5.505
6 Lowes S. (GBR) Honda CBR600RR 6.890
7 Scassa L. (ITA) Yamaha YZF R6 7.721
8 Ellison J. (GBR) Honda CBR600RR 15.495
9 Marino F. (FRA) Honda CBR600RR 16.665
10 Iannuzzo V. (ITA) Kawasaki ZX-6R 26.381
11 Dell’Omo D. (ITA) Triumph Daytona 675 30.985
12 Lundh A. (SWE) Honda CBR600RR 31.735
13 Toth I. (HUN) Honda CBR600RR 33.352
14 Marconi L. (ITA) Yamaha YZF R6 33.797
15 Roccoli M. (ITA) Kawasaki ZX-6R 36.251
16 Quarmby R. (RSA) Triumph Daytona 675 49.438
17 Stamm R. (SUI) Honda CBR600RR 49.656
18 Conti M. (ITA) Honda CBR600RR 1’02.815
19 Pisarev K. (UKR) Honda CBR600RR 1’12.672
20 Pirotta M. (AUS) Honda CBR600RR 1’19.529
21 Cazacu C. (ROU) Honda CBR600RR 1’19.912
22 Chrobak J. (HUN) Honda CBR600RR 1’27.070
23 Blokhin E. (RUS) Yamaha YZF R6 1’41.818
24 Pozdneev O. (RUS) Yamaha YZF R6 1’52.058
25 Kurucz F. (HUN) Yamaha YZF R6 1’57.616

Második verseny

Biaggi remekül kapja el a rajtot és – nyomában Melandrival – megkezdi a szökést. Checának Fabrizióval gy?lik meg a baja, az olasz szeretne egy még jobb eredménnyel vigasztalódni, amiért elrontotta az els? futam startját. A nyolcadik körben el?z a 33-as rajtszámú yamahás, de az 1-es Aprilia hamarosan ismét vezeti a versenyt, történik mindez a 7-es ducatis figyel? szemei el?tt. 

A viadal szinte másolata az els?nek, néhány apró különbséggel. Például, hogy Fabrizio és Laverty a verseny feléig ott tudtak lenni l?távolon belül. Az ekkorra már 52 fokosra hevült aszfalt már komolyan próbára tette a gumikat. Melandri a kilencedik körben szökést kísérel meg, ami azonban nem bizonyul hosszú élet?nek. Camier és a helyiek nagy bánatára Smrz is a kiesés sorsára jut. Biaggi és Melandri szépen elszórakoztatják egymást, ezzel együtt a verseny sokkal inkább a taktikáról, mint a látványos elemekr?l szól.

Akármennyire próbálkozott a yamahás, nem jött össze a dupla – meglett viszont Biaggi 16. gy?zelme a Superbike-ban, a Kalóz pedig ezzel beérte az örökranglistán Toselandet, Hodgsont és Falappát. Melandri örülhet, nagyszer? hétvégén van túl a vártnál sokkal jobb eredménnyel. Checa megismételte az els? verseny harmadik helyét, összességében elégedett lehet, miután az elvileg a kéthengereseknek nem kedvez? brnói pályán mindkétszer dobogóra állt. 

Fabrizio újfent negyedik Laverty el?tt, Badovini újfent elveri a gyáriakat… Kispataki Viktor kiegyensúlyozott motorozása pedig meghozza gyümölcsét: célba ér, méghozzá a kiesések okán a tizenötödik, azaz pontszerz? helyen! 

Második verseny, végeredmény

1 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 40’21.646 (160,641 kph)
2 Melandri M. (ITA) Yamaha YZF R1 0.222
3 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 3.558
4 Fabrizio M. (ITA) Suzuki GSX-R1000 7.863
5 Laverty E. (IRL) Yamaha YZF R1 8.534
6 Badovini A. (ITA) BMW S1000 RR 18.085
7 Haslam L. (GBR) BMW S1000 RR 21.650
8 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-10R 21.862
9 Guintoli S. (FRA) Ducati 1098R 25.306
10 Haga N. (JPN) Aprilia RSV4 Factory 27.366
11 Rolfo R. (ITA) Kawasaki ZX-10R 33.716
12 Aitchison M. (AUS) Kawasaki ZX-10R 36.549
13 Lanzi L. (ITA) BMW S1000 RR 37.468
14 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX-10R 46.878
15 Kispataki V. (HUN) Honda CBR1000RR 1’38.074

ugrás fel