EST. 2002

Pedrosa 1’40 alatt, Rossi és Melandri mögötte

Csúnya történés a zárónapon: a délután során a negyedik kanyarban, ugyanabban a jobbosban, amelyben Doohan sportolói pályafutása véget ért 1999-ben, Jeremy McWilliams Ilmorja elszáll. A félelmetes balesettel rendesen negatívba csapott át az újabb motort elkároló csapat és az északír veterán mérlege. A Clinica Mobile orvosai a bal combcsont törését állapították meg, de a becsapódást megsínylette Jeremy bal keze is, kilátásba helyezték a gy?r?sujj amputációját is, ráadásul újra eltörött a brit korábban már sérült jobb kulcscsontja. Vélhet?en esés közben eltalálta a motor McWilliamst, aki bátran, a visszatérés reményében lépett pályára az utóbbi hetek-hónapok tesztjein a szemünk el?tt szület? Ilmoron, de lehet, hogy versenyezni már a csütörtökön történtek fényében nem láthatjuk többé.

Eközben a 800-asok tovább köröznek, az id?eredmények tovább csökkennek. A harmadik felvonás Marco Melandri nagy napja volt, aki jó szokásához híven egy pillanat alatt képes formát váltani, s az alsó középmez?nyb?l a legjobbak közé felfejl?dni. Szerdán apró dolgok voltak, amik nem tetszettek neki a Bridgestone gumikkal szerelt Hondán, az utolsó napon viszont szárnyalt az olasz. ‘Én még ilyen csapatot nem láttam’ mondta Macio. ‘Egy nap alatt ötször újrarakták a váltót és vele együtt a motor geometriáját.’

Megjöttek a puha gumik, és betekintést kaphattunk abból, mire számíthatunk a 2007-es kvalifikációs edzéseken: a gyorsköröket is igen sebesen teljesítik az új MotoGP-k. A leggyorsabb ezúttal Daniel Pedrosa, aki az 1’40-es álomhatár alá ment az RC212V-vel, bár meger?síti: ‘nem az id? érdekelt, hanem hogy befejezzük a tervbe vett munkáinkat.’

De ott volt az els? két tesztnapon leggyorsabb Valentino Rossi is, mindössze két tized választja el ?t spanyol ellenfelét?l. ‘Fontos próba volt ez. Most Japánban a mérnököknek lesz idejük, hogy fejlesszék a motort. Látnunk kellett, hogy jelentkezik-e nála futóm?pattogás: hála az égnek nem, versenygumikkal a leggyorsabb tudtam lenni, de a puha abroncsokkal sem voltam lassú. Sok els? gumit kipróbáltam, mert a Bridgestone-ok nagyon rendben vannak. Összességében egy sor apró problémája van a motornak például fékezésnél vagy a gyorsítás-vezérléssel, de elértünk egy jó alapot a továbblépéshez, ráadásul Colin is gyors tudott lenni.’

Valentino szerint a Honda acélos, mint mindig, de sok tapasztalatot kell gy?jteniük és mintha néhány lóer? is hiányozna az RCV-b?l, az esemény legnagyobb meglepetése viszont a Suzuki. ‘Mentem velük együtt és borzasztó gyorsak. A Ducatiktól jobbat vártam, de még nagyon korai, hogy rangsort állítsunk fel.’

A cél a minél er?sebb és kiaknázhatóbb teljesítmény? motorok megalkotása, ugyanakkor nagyon oda kell figyelni a fogyasztási paraméterekre és a minél egyenletesebb er?leadásra is. Talán az ezen való munkálkodás hátráltatta körid?k tekintetében mindenkinél jobban a Ducatit: Capirexen látszott, hogy nem elégedett. ‘Egy hónapja van a gyárnak most, hogy fejlesszen, és javítsa az ígéretesnek indult projektet. Ami persze most is ígéretes, de sokat kell rajta finomítani.’ Ezzel Jerez búcsúzik, jobbulást McWillamsnek és Haydennek. A téli teszttilalom után a próbák sora Sepangban folytatódik.

Id?eredmények, Jerez, 3. nap

Pedrosa Honda 1 39 910
Rossi Yamaha 1 40 123
Melandri Honda 1 40 524
Vermeulen Suzuki 1 40 766
Hopkins Suzuki 1 41 049
Nakano Honda 1 41 142
Edwards Yamaha 1 41 254
Barros Ducati 1 41 276
Capirossi Ducati 1 41 492
Stoner Ducati 1 1 41 595
Okada Honda 1 43 392
Guareschi Ducati 1 44 071
Simon Honda 250 1 44 153
Aoyama Honda 250 1 44 502
McWilliams Ilmor 1 44 661
Dovizioso Honda 250 1 44 723
Pitt Ilmor 1 44 983

ugrás fel