EST. 2002

Peugeot Quark

Már magát a quad m?faját is egyénien közelítik meg a franciák: a Quark megkülönböztet?
jegyei közé tartoznak a fényszórók és a nagy légbeöml? száj
az ágaskodó
oroszlán alatt. Az innovatív négykerek?n több hasznos csomagtér található, így
például a szélvéd? mögött is. A hátsó, diódás lámpatestekkel a Peugeot 307 CC-n
is találkozhatunk.

De az igazi unikum a motor, jobban mondva a motorok. A Quarkot négy elektromos
blokk hajtja el?re
, melyek egy-egy 17 colos, határozottan sportos rajzolatú
Michelin-abronccsal felgumírozott kerékhez kapcsolódnak. A haladáshoz szükséges
energia itt keletkezik, míg maga a hidrogéntank a járm? hátulsó részében van.
Legf?bb el?nye ennek a technológiának az, hogy nincs szén-dioxid és más károsanyag-kibocsátás:
ez nem utolsó szempont a mai, üvegházhatásos id?kben. Ha a Quarkhoz hasonló
elven m?köd? közlekedési eszközök tömegesen jelennének meg a városokban, jelent?sen
n?ne az életmin?ség. Nemcsak a kipufogógáz-mentesség, hanem a szinte zajtalan
m?ködés miatt is.

Az er?forrásnak két dologra van szüksége a m?ködéshez: hidrogénre és oxigénre.
Utóbbit a leveg?b?l nyeri ki, el?bbit egy tartályból kapja, amely légnem? vagy
folyékony halmazállapotban tárolja azt. A két elem elegyedésekor elektrokémiai reakció
játszódik le, mely az elektronok elmozdulásával jár. A folyamat végtermékei
víz, h? és ami a legfontosabb: elektromosság.

ugrás fel