EST. 2002

Phillip Island, 125: Di Meglióé a verseny és a vébé

A Vincent-féle, hat évvel ezel?tti siker után Franciaországban újra a világbajnoki gy?zelem a téma. Di Meglio, a húsz esztend?s Derbi-versenyz? megnyerte, ausztráliai gy?zelmével matematikailag behozhatatlan el?nyre tett szert, így a hátralev? futamok kimenetelét?l függetlenül ? a 2008-as gy?z?. Köszönhet? ez a felkészültségnek, a stabil csapatháttérnek (remekül dolgozott az Ajo alakulat egész évben) és mindenekel?tt az egyenletes teljesítménynek – az olasz származású francia srác szórta a dobogós helyeket, hullámvölgyei pedig, ha voltak is, nem bizonyultak túlságosan mélynek. A Derbi – mely tulajdonképpen tökéletesen megegyezik a mez?ny Apriliáival – utoljára 1988-ban (Di Meglio születésének évében) nyert világbajnokságot egy bizonyos Jorge Aspar Martinezzel nyergében, akir?l ugye tudjuk, hogy a leköszön? bajnok Talmácsi csapatf?nöke.

Az élet néha furcsa, az ausztrál verseny már kevésbé az: a franciák embere pár kanyar után megörökli az els? helyet a ‘túlontúl gyors’ Bradley Smith-t?l… onnantól aztán menekül el?re, tudván, hogy a 25 ponttal akár meg is dics?ülhet Ausztráliában. Nagyszer? versenyzést mutat be Stefan Bradl, aki borzasztóan er?s kihívó lesz 2009-ben: a Grizzly csapat és az egykori versenyz? Waldmann f?mérnök nagydíjról nagydíjra eltalálja a motorbeállításokat, a kis német pedig, ha ezzel az elánnal megy tovább a megkezdett úton, könnyen túlszárnyalhatja édesapja eredményeit. A 17-es rajtszámú Bradl az elején magdnem belevész Olvive esésébe, de aztán ritmusát visszanyerve kezébe veszi a sorsát, és nem engedi senkinek a második helyet.

Remek el?jelekkel indult a verseny, hiszen a bemelegítés során Talma
mindössze 0,051 hátránnyal a 2. helyen végzett Di Meglio mögött.

A verseny rajta el?tt Talmácsi megkapta ugyanazt a kezelést, mint Japánban,
így érzéstelenített kézzel vágott neki a 23 körös versenynek. A 9. helyr?l
rajtolt és már a legelején jelent?sen el?re lépnie, és úgy t?nt sikerül Di
Meglioval ellépniük az üldöz?kt?l. Bradl, Olive és Iannone követte ?ket, és
lassan felzárkóztak Talmára, majd megkezd?dtek a kemény helyezkedések. A
csatározásból kés?bb Olive bukás miatt kiállt. A befutónál
a magyar motoros remekül taktikázott és sérülést?l hátráltatva ismét felért
a dobogóra.

Di Meglio gy?zelme két futammal a szezon vége el?tt világbajnoki címmé
érett, hiszen Corsi csak a 9. helyen ért célba, így már nincs esélye befogni
a franciát.

Talmácsi Gábor nyilatkozata:

El?ször is gratulálok Mike-nak a VB címhez, remek munkát végeztek idén.
Visszatérve magamra: kicsit persze sajnálom, hogy elment a VB cím megvédése,
de nagyon sok problémával küszködtünk, f?leg a szezon els? felében. Azonban
nagyon örülök, mivel a rossz edzéseket követ?en sikerült ismét dobogóra
állnom. Ezt még én sem hittem volna, hiszen korábban ezen a pályán eddigi
legjobb eredményem 7. hely volt. Nagy meccset vívtam Iannone-val, féktávokon
a sérülésem miatt nagyon nehéz dolgom volt, de jó taktikát választottam és
kihasználva a motorer?t bejöttem 3-nak. Még két futam van hátra, bízom
benne, hogy még jobb eredményekkel tudok búcsúzni a 125-ös kategóriától.

Talmácsi Gábor igazi úrként és sportemberként adja át az 1-est. Sajgó csuklóval is dobogóra áll, akárcsak Japánban, f?szerepet játszik és a befutóban veri a nagyot motorozó Iannonét. Utóbbi gyári motort kaphat 2009-re, és ezzel meghatározó egyénisége lehet a bajnokságnak. Ezen a vasárnapon a pódium 43 ezreddel a magyaré, hogy a tényeknél maradjunk.

Simone Corsinak nem sikerült megragadni azt a bizonyos utolsó szalmaszálat. Kilencedik helyen fut be a célba, és örülhet, hogy egyáltalán épségben befut: a hajrában Marc Marquez kriminális húzással (fent a könyökös, kimerevítve) teremti ki a f?re úgy kétszázas tempó mellett: az olasz nem esik el, csak a vb-esélyt?l. Ennyi volt tehát, a bajnokság eld?lt, magunk közt szólva Di Meglio tényleg megérdemelte – a számok beszélnek. Elemezhetnénk ‘mi lett volna, ha…’ kezdet? mondatokkal, hogy milyen kimeneteleket tudott volna elképzelni szurkolói szívünk 2008-ban – nem tesszük. Gratulálunk a gy?ztesnek és a mi fiunknak is, hiszen óriásit küzdött, leginkább nem is az ellenfelekkel, hanem önmagával – gy?ztesként jött ki a küzdelemb?l. Az összetett dobogója pedig érinthet? közelségben, nem mellesleg.

‘Azt hiszem, csak estére fogom majd fel, hogy világbajnok vagyok. Egyel?re csak megköszönni tudom a családomnak és a csapatomnak: nagyszer? idény van mögöttünk’ – mondta a végtelenül boldog Mike Di Meglio. A vb második helyéért nagy küzdelem lesz: 187-183-181 az állás jelenleg: Bradl, Corsi, Talma a sorrend.

125, Ausztrál Nagydíj

1. Mike DI MEGLIO FRA DERBI 37’55.589
2. Stefan BRADL GER APRILIA 38’05.844
3. Gabor TALMACSI HUN APRILIA 38’08.695
4. Andrea IANNONE ITA APRILIA 38’08.738
5. Pol ESPARGARO SPA DERBI 38’22.385
6. Sandro CORTESE GER APRILIA 38’22.712
7. Esteve RABAT SPA KTM 38’22.770
8. Marc MARQUEZ SPA KTM 38’22.876
9. Simone CORSI ITA APRILIA 38’23.460
10. Scott REDDING GBR APRILIA 38’30.676
11. Efren VAZQUEZ SPA APRILIA 38’52.981
12. Lorenzo ZANETTI ITA KTM 38’53.002
13. Pablo NIETO SPA KTM 38’53.040
14. Joan OLIVE SPA DERBI 38’53.128
15. Robin LASSER GER APRILIA 39’01.907
16. Marco RAVAIOLI ITA APRILIA 39’01.909
17. Adrian MARTIN SPA APRILIA 39’38.030
18. Cyril CARRILLO FRA HONDA 39’38.044
19. Enrique JEREZ SPA KTM 39’39.381
20. Jed METCHER AUS HONDA 38’10.914
21. Randy KRUMMENACHE SWI KTM 39’19.340


Kiestek


Bradley SMITH GBR APRILIA 36’02.235
Bastien CHESAUX SWI APRILIA 24’40.836
Sergio GADEA SPA APRILIA 21’37.051
Stevie BONSEY USA APRILIA 20’01.748
Rhys MOLLER AUS HONDA 17’36.404
Jules CLUZEL FRA LONCIN 13’37.917
Brad GROSS AUS YAMAHA 14’13.562
Hugo VAN DEN BERG NED APRILIA 11’55.740
Robert MURESAN ROU APRILIA 3’35.770
Raffaele DE ROSA ITA KTM 3’40.834
Alexis MASBOU FRA LONCIN 2’08.715
Nicolas TEROL SPA APRILIA 2’14.678


Az els? körben kiestek


Takaaki NAKAGAMI JPN APRILIA
Dominique AEGERTER SWI DERBI

ugrás fel