EST. 2002

Phillip Island: Bayliss, próféta a hazájában

Els? verseny

Rajtbalesettel kezd?dik. Michel Fabrizio marad állva a rajtrácson, néhányan kikerülik, Vittorio Iannuzzo nem. Telibe. Fabrizio a reményteli els? soros indulás lehet?sége után másodpercekkel csizma nélkül, dagadó vádlival találja magát, széttorpedózott motorral, szóval meglehet?sen gyászos helyzetben. Iannuzzo a pálya jobb oldalának ütközik, bal csuklója bánja: ?t azonnali hatállyal a melbourni klinikára szállítják kivizsgálásra.

A versenybírók néhányszor tz másodperces intermezzo elteltével megdobják a piros zászlót, végülis minek elsietni a dolgokat. Ekkor a mez?ny már féltávnál van egy nyújtott kanyarban, ahol Carlos Checa meglátja a zászlót, lassít, Russell Holland viszont nem látja meg és nem lassít: nekimegy a spanyolnak. Kiyonarit és Sofouglut is sikerül bevonni a balesetbe, a japán és a török pilóta is a f?re huppan. Mintegy fél órát vesz igénybe a romok eltakarítása és az új összerendez?dés. Fabrizio bicegve, tartalékmotorral jelenik meg a rajtrácson. Checa válla sajog, természetesen ?, Kiyonari és Holland is második motorjaikkal rajtolnak.

A második rajt simán Baylissé, de óriási rohamba kezd a leghátulról indult Max Biaggi, akit Superpole-os felvezet? köre közben eltör? váltókarja kárhoztatott a negyedik sorba. Az els? kanyarban a Kalóz már tizenkettedik, azaz négyet jön fel, és megkezd egy fantasztikus felzárkózást: a második körben kilencedik, a negyedikben nyolcadik, az ötödikben hetedik…

…és akkor jönnek az igazán kemény ellenfelek: el?bb Fabrizio, aki nem tud megragadni Massimiliano szélárnyékában, leszakad. Aztán Haga, aki szintén nem fejt ki nagy ellenállást (a fájó csuklóval futó yamahás japán nyolcadik a leintésnél). Az azt követ? két körben Nieto és Neukirchner a sorosak. A kilencedik körben Checa és Corser következnek, Biaggi mindenki skalpját leszedi. Bayliss el?nye 2’7, nagyjából féltávnál járunk.

Az edzések alatt látszott, hogy Biaggi versenytempója igen meggy?z?. Bizonyság rá a folytatás is: a tizenegyes számú körben két másodperc a Bayliss-fór, három fordulóval odábbra progresszíven másfélre apad. Csak id? kérdése, hogy utolérje, hinnénk, de a tizenhatodik körben a a lejt?s-kanyargós részen elmegy a motor eleje. És vége az álomnak.

Így aztán Bayliss el?nye újból hatalmas: kilenc másodperc az üld?z?kkel szemben, vagyis megnyugodhat szépen, már ha addig izgatta magát. A leintés után azt nyilatkozta, ha Biaggi megérkezett volna, alig-alig tudott volna védekezni, annyire bizonytalan volt már az eleje. Xaus a második, de Corser jól támadja, miközben a nap másik h?se, Michel Fabrizio megszerzi els? ducatis dobogóját. Egy szerel? segti a pódiumra. Xaus megóvja negyedik helyét Nietótól, aki így is értékes pontokat tesz zsebre. Majd Checa. Balszerecsés a Kawasaki-csapat: el?bb Laconi, aztán Tamada gurul a boxba id? el?tt.

Els? verseny

1 T. Bayliss Ducati 1098 F08
2 T. Corser Yamaha YZF-R1
3 M.Fabrizio Ducati 1098 F08
4 R. Xaus Ducati 1098 RS 08
5 F. Nieto Suzuki GSX-R1000
6 C. Checa Honda CBR1000RR
7 M.Neukirchner Suzuki GSX-R1000
8 N.Haga Yamaha YZF-R1
9 R. Kiyonari Honda CBR1000RR
10 R. Rolfo Honda CBR1000RR
11 G.Lavilla Honda CBR1000RR
12 K. Muggeridge Honda CBR1000RR
13 L. Lanzi Ducati 1098 RS 08
14 K. Sofuoglu Honda CBR1000RR
15 S. Nakatomi Yamaha YZF-R1
16 S. Gimbert Yamaha YZF-R1
17 R. Holland Honda CBR1000RR
18 S. Aoyama Honda CBR1000RR

Második verseny

Ha eddig azt hangoztattuk, hogy ne vonjunk le messzemen? következtetéseket az el?szezonbéli tesztek illetve egy GP – a katari – történéseib?l, nos, akkor az Ausztrál Nagydíj után megállhatunk, és összefoglalhatjuk, mit tudunk. Troy Bayliss duplája (s?t, mesterhármasa, ha idevesszük a Superpole-t) után ugyanis már kezd körvonalazódni ez-az. Negyvennegyedik gy?zelmét aratta hazai sikerével az ausztrál. Eközben Max Biaggi kétszer esik, s az összetett hetedik helyére csúszik vissza, 52 pontos távolságba a listavezet? Troytól.

A rajt megint maga a káosz, bár ütközés nem történik, vannak kiugró pilóták: Michel Fabrizio, Troy Corser, Jakub Smrz, Règis Laconi és Roberto Rolfo kapnak boxutcán való áthajtásos büntetést, magyarul ride through-t. Bayliss vezet, míg a versenybíróságot csapatmenedzserek attakolják. Corser a legprominensebb áldozata ennek a kiintés-hullámnak, ? öt kör után intézi el magát, a Szibéria-kanyar homokjában ér véget számára a nap.

Az összevarrt Bayliss remek motorozással tartja magát a P1-ben, és szépen duzzasztja el?nyét az els? kanyartól kezdve. A h?mérséklet-emelkedést?l (az aszfalt felülete 47°C-os, szemben az els? verseny 30°C-ával) nagyobb a tempó, de az eredmény változatlan: az ausztrál utolérhetetlen a Ducatijával.

Az egyetlen, aki az els? futamon megközelítette, Max Biaggi, most megint a mez?ny végér?l indul neki: a második-harmadik körben megszabadul jópár kollégától, aztán ledarálja Checát, Xaust, Laconit és Hagát. A hatodik körben érkezik meg Nieto mögé, el?zés közben azonban utoléri a végzet egy túlzottan energikus kigyorsítás formájában: irány másodjára is a bukótér. Az 1098 majdnem eltalálja Maxot, az olasz bal karja szenvedi meg a balesetet.

Bayliss sétagaloppban nyeri a versenyt és tesz szert 27 pontnyi el?nyre az összetettben. Honda-részr?l kellemes meglepetés Checa második helye. ‘Kármentés volt a célunk a második versenyen, de sokkal jobban mentünk a vártnál’ – mondta a spanyol, aki végül 1’127-tel zár a spóroló Troy papa mögött, megel?zve Fonsi Nietót és Suzukiját – ? ugyan nem villogott semmivel, de ügyesen gy?jtögette az egységeket, beel?zte a honfitárs Xaust a tabellán. Noriyuki Hagával kezd?dik a csalódottak sora és alighanem a Kawasakival zárul: Tamada tizennegyedik, Laconi nem szerez pontot. Mint kiderült, az els? versenyen elektronikai gondok miatt blokkolt le a két ZX10R.

“Troy is, once again, king of the Island.”

Második verseny

1 T. Bayliss Ducati 1098 F08
2 C. Checa Honda CBR1000RR
3 F. Nieto Suzuki GSX-R1000
4 R. Xaus Ducati 1098 RS 08
5 M.Neukirchner Suzuki GSX-R1000
6 R. Kiyonari Honda CBR1000RR
7 N.Haga Yamaha YZF-R1
8 G.Lavilla Honda CBR1000RR
9 R. Holland Honda CBR1000RR
10 K. Muggeridge Honda CBR1000RR
11 K. Sofuoglu Honda CBR1000RR
12 D. Checa Yamaha YZF-R1
13 S. Gimbert Yamaha YZF-R1
14 M.Tamada Kawasaki ZX-10R
15 S. Nakatomi Yamaha YZF-R1
16 R. Rolfo Honda CBR1000RR
17 R. Laconi Kawasaki ZX-10R
18 J. Smrz Ducati 1098 RS 08
19 M.Fabrizio Ducati 1098 F08
20 L. Lanzi Ducati 1098 RS 08
21 A. Badovini Kawasaki ZX-10R

ugrás fel