EST. 2002

Phillip Island: Hayden pályacsúccsal pole-ban

‘Azt hittem, tökéletes kört mentem és enyém a pole. Csakhogy akadt egy kis gond. Ott volt Nicky is’. Valentino Rossi kommentárja a MotoGP id?mér?je után – a világbajnok sportszer?en, elismeréssel nyilatkozott és gratulált ifjú kentucky-i pályatársának, aki félelmetes id?t motorozva nemcsak hogy megszerezte az Ausztrál GP els? rajtkockáját, de átadta a múltnak a Phillip Island-i aszfaltcsík korábbi rekordját is. Hayden és Rossi megfoghatatlanok voltak ezen a turnuson, a többieknek nem sok esélyt hagytak. Az amerikai azt mondta: ‘szerda óta egyre jobb formába lendülök; az edzés végén beleadtam mindent és így sikerült.’ Igaz, a számok tükrében nincs olyan messze (?) a 392 ezredes hátránnyal harmadik Sete Gibernau, aki viszont nem elégedett Rc211V-je viselkedésével. ‘Nem megy a motorom, problémáink vannak. Reméljük, holnapra megoldunk mindent.’ Rejtélyes.

Carlos Checa egyedül kénytelen képviselni a Ducati színeit Ausztráliában, miközben a bevérzett tüdej? Capirossit Melbourne-ben ápolják. Checa odaérhetett volna az els? sorba, ám az edzés végén az id?gumikkal szakszer?en felszerelt Desmo helyett a tartalékmotorra ült fel és azzal teljesített gyorskört – bizonyára valamit ki akart még próbálni. A Ducati a leggyorsabb motor a mez?nyben: 332 km/ó, szemben Hayden 321-ével. A második sorban olyan motivált pilóták kapnak helyet a vasárnapi rajtrácson, mint Colin Edwards (akit elvileg illik szemmel tartani ezen a pályán) és Max Biaggi, aki nem ment ugyan rosszul, de a +733 ezred azért sokmindent elárul.

A Yamaha egyre aktívabb embere, Toni Elías a hetedik, megel?zve jöv? évi csapattársát, Marco Melandrit, aki viszont már egy mp-t kapott Haydent?l. Tamada is megtette a magáért, de ? már szakadéknyi választja el az élbolytól. Nagyjából ugyanez mondható el a Bridgestone-alakulatról (a ducatisokat leszámítva, persze): Nakano esett a menet elején és 10., Hopkins 11. helyre hozta az egyetlen Suzukit. A local hero Chris Vermeulen 14. a Honda 211-gyel, 2’317-es plusszal… lehet, hogy hülyeség a Pons csapat részér?l ki- meg beégetni egy ilyen kaliber? versenyz?t azzal, hogy pénteken (!) felültetik egy köztudottan amúgy sem valami intuitív Honda MotoGP-re. ?k tudják.

A sérültek (Capirossi, Roberts) és a túl lassú mért kört teljesít? Battaini távolmaradásával mindössze tizenheten állhatnak föl a MotoGP Ausztrál Nagydíjának rajtrácsára.

MotoGP, Phillip Island: a rajtrács összetétele

1. HONDA Nicky HAYDEN USA 1’29.337
2. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 1’29.443
3. HONDA Sete GIBERNAU SPA 1’29.729
4. DUCATI Carlos CHECA SPA 1’29.775
5. YAMAHA Colin EDWARDS USA 1’29.943
6. HONDA Max BIAGGI ITA 1’30.070
7. YAMAHA Toni ELIAS SPA 1’30.094
8. HONDA Marco MELANDRI ITA 1’30.322
GP 9. HONDA Makoto TAMADA JPN 1’30.624
10. KAWASAKI Shinya NAKANO JPN 1’30.628
11. SUZUKI John HOPKINS USA 1’30.667
12. HONDA Alex BARROS BRA 1’30.757
13. KAWASAKI Olivier JACQUE FRA 1’31.079
14. HONDA Chris VERMEULEN AUS 1’31.654
15. YAMAHA Ruben XAUS SPA 1’31.728
16. DUCATI Roberto ROLFO ITA 1’33.495
17. BLATA James ELLISON GBR 1’33.673

Id?n túl
BLATA Franco BATTAINI ITA 1’35.933

ugrás fel