EST. 2002

Phillip Island pénteken

Kecsegtet? kezdés a 125-ös géposztályban: 8 fok (de legalább pluszban), es? és er?s szél. A rémálomba ill? szabadedzést egyébként Sergio Gadea nyerte meg Mike Di Meglio és Simone Corsi el?tt, de ebb?l sokat nem lehetett lesz?rni, mivel a körid?k nagyon magasak voltak. Délutánra javultak a körülmények, a hideg ugyan maradt, de a csapadék – egy turnus-végi futó záportól eltekintve – már nem keserítette a pilóták életét. Úgyhogy a játék elkezd?dött, az a játék, amelyikben a tét most egy világbajnoki cím. Talmácsi Gábor a t?le megszokott taktikát alkalmazza: az els? perct?l kezdve támad. Ett?l mintha áramütés érné a mez?nyt, ébrednek a társak. Hector Faubel, miután átaludta az id?mér? els? részét, fut egy leggyorsabb kört. Ez még szépecskén elmarad Kallio tavalyi csúcsától, majd’ három másodperc a híja, de a tökéletesnek nem mondható pályára és a helyenként sarkvidéki körülményekre tekintettel, ez korántsem lebecsülend? id?eredmény.

Talma kétszer is elcsúszott a nap folyamán, mely annak tudható be, hogy az
els? futóm? beállításai közel sem tökéletesek. Nincs súly a motor elején és
az er?s szél komoly problémákat okoz. A szerel?kkel közösen keményen
dolgoznak azon, hogy holnapra sikerüljön javítani a beállításokon. Kapott néhány új alkatrészt, melyb?l ez idáig csak a f?tengelyt
próbálták ki. Az els? benyomás alapján jobb, mint az el?z? volt, de a futóm?
gondok nem tették lehet?vé, hogy igazán tesztelni tudja. Mindezek ellenére Talmácsi megnyerte az els? id?mér?t.

Talmácsi Gábor nyilatkozata: ‘Kétszer is elestem ma, amit két ruhám és két
sisakom bánt, de szerencsére nem sérültem meg. Az els? futóm?vel még komoly
problémák vannak, de igyekszünk holnapra megtalálni a megoldást.’

Talma nagystíl?en válaszol, de megteszi ezt Mattia Pasini is: egy századon belül a magyar és az olasz mért köre! A turnus hajrájára aztán felt?nnek olyan arcok is, mint Tomoyoshi Koyama és Raffaele De Rosa – úgy t?nik, rég nem látott nápolyi barátunk gyors tud lenni a tiszteletet parancsoló ausztrál pályán. Végül egy, a Szibéria-kanyarban bemutatott mintaszer? esés ellenére a leggyorsabb Talmácsi (1’39’134), Faubel mögötte 44 ezreddel (!), majd Koyama 3 tizedes távolságban, Pasini, Gadea, Pesek és De Rosa el?tt.

Phillip Island, 125: Q1

1. Gábor TALMÁCSI HUN APRILIA 1’39.134

2. Hector FAUBEL SPA APRILIA 1’39.178
3. Tomoyoshi KOYAMA JPN KTM 1’39.449
4. Mattia PASINI ITA APRILIA 1’39.564
5. Sergio GADEA SPA APRILIA 1’39.587
6. Lukas PESEK CZE DERBI 1’39.596
7. Raffaele DE ROSA ITA APRILIA 1’39.654
8. Lorenzo ZANETTI ITA APRILIA 1’39.708
9. Michael RANSEDER AUT DERBI 1’39.750
10. Simone CORSI ITA APRILIA 1’39.802
11. Mike DI MEGLIO FRA HONDA 1’39.897
12. Pablo NIETO SPA APRILIA 1’40.236
13. Bradley SMITH GBR HONDA 1’40.407
14. Nicolas TEROL SPA DERBI 1’40.454
15. Joan OLIVE SPA APRILIA 1’40.471
16. Pol ESPARGARO SPA APRILIA 1’40.495
17. Randy KRUMMENACHER SWI KTM 1’40.791
18. Esteve RABAT SPA HONDA 1’41.036
19. Alexis MASBOU FRA HONDA 1’41.083
20. Sandro CORTESE GER APRILIA 1’41.217
21. Stevie BONSEY USA KTM 1’41.229
22. Stefan BRADL GER APRILIA 1’41.240
23. Joey LITJENS NED HONDA 1’41.350
24. Andrea IANNONE ITA APRILIA 1’41.370
25. Danny WEBB GBR HONDA 1’42.267
26. Simone GROTZKYJ ITA APRILIA 1’42.534
27. Dino LOMBARDI ITA HONDA 1’42.740
28. Dominique AEGERTER SWI APRILIA 1’44.015
29. Glenn SCOTT AUS APRILIA 1’44.898

Id?n túl (1’46’073)

Ferruccio LAMBORGHINI ITA APRILIA 1’46.204
Rhys MOLLER AUS HONDA 1’46.709
Roberto TAMBURINI ITA APRILIA 1’47.515
Jackson LEIGH-SMITH AUS HONDA 1’49.541
Blake LEIGH-SMITH AUS HONDA
Robert MURESAN ROU DERBI

A MotoGP-sek már kevesebbet szenvedtek a hideget hozó déli szélt?l, mint el?z?leg a 125-ös kollégák. A pálya maximális koncentrációt követel meg, mégis, mintha a királykategóriás srácoknak mintha valami, a sporttól teljesen eltér? dolog járna a fejükben. A gumiszabályozás, vagy sokkal inkább az a mágia, ami ezt körülveszi. A Dorna-elnök Carmelo Ezpeleta motegi nyilatkozatai folyományaképpen most egy kettészakadt paddock-kal állunk szemben Phillip Islanden. Az szép. Pénteken például szabadedzéseken kívül még közgy?lés is van egyesek el?jegyzési naptárában, a bizonsági tanács ülésezik. Mármint a pilótáké, az ENSZ-r?l még nincs szó. Els? napirendi pont: a gumik. Ez van. Politikai er?vonalak, tárgyalások, kampány, szakmai párbeszéd… egy nagy broáf, ami pont megfelel? arra, hogy ne a motorozásra koncentráljanak a sportolók. Tisztára Forma-1.

A pályán Casey Stoner az úr, ami nem véletlen. Az újsütet? ausztrál világbajnok a reggeli és a délutáni felvonást egyaránt az élen zárta, izomból nyomja, ugyanakkor elegánsan táncoltatja a Ducatit még ezen a pályán is, hogy feláll az ember hátán a sz?r. Nem véletlenül lett övé a vb. Az id?járás finoman fogalmazva változékony: egyik pillanatról a másikra oszlanak el az es?felh?k és süt ki a nap – ez várható szombaton és vasárnap is az el?rejelzés szerint. A pénteki szabadedzések összesítésében Stoner majdani csapattársa, Marco Melandri foglalja el a második helyet 269 ezred pluszban, majd Dani Pedrosa jön már fél mp hátrányban, Rossi lemaradása az Abarth-grafikájú M1-en 648 ezred a nyitányon. Hayden és West hátrébb, a Sheene-fényezés? Suzukival viszont egyel?re még nem villant meg Chris Vermeulen, csak 14.

Phillip Island, MotoGP: FP1-FP2 összetett eredmény

1. C.STONER AUS DUCATI 1’31.132
2. M.MELANDRI ITA HONDA 1’31.555
3. D.PEDROSA SPA HONDA 1’31.802
4. V.ROSSI ITA YAMAHA 1’31.934
5. R.DE PUNIET FRA KAWASAKI 1’31.996
6. A.BARROS BRA DUCATI 1’32.164
7. C.CHECA SPA HONDA 1’32.182
8. L.CAPIROSSI ITA DUCATI 1’32.203
9. N.HAYDEN USA HONDA 1’32.316
10. A.WEST AUS KAWASAKI 1’32.459
11. J.HOPKINS USA SUZUKI 1’33.274
12. S.NAKANO JPN HONDA 1’33.838
13. C.DAVIES GBR DUCATI 1’33.910
14. C.VERMEULEN AUS SUZUKI 1’33.945
15. C.EDWARDS USA YAMAHA 1’33.965
16. S.GUINTOLI FRA YAMAHA 1’33.991
17. T.ELIAS SPA HONDA 1’34.204
18. M.TAMADA JPN YAMAHA 1’35.177
19. Ku.ROBERTS USA KR212V 1’36.121

Egy, csak egy legény van talpon a vidéken, ahogy a sokszor citált Toldi-idézet mondja: Jorge Lorenzo az, akit világbajnokká avathat a Phillip Island-i hétvége. Mindent meg is tesz a cél érdekében a spanyol már az els? napon: a mez?ny bottal üti a nyomát. Az egyetlen, aki egy másodpercen belül van, az Hector Barbera a Tóth csapat Apriliáján, 717 ezred plusszal, aztán sokáig méla csönd.

Dovizioso, aki Lorenzo egyetlen ellenfele lehet, 1’358-at kap… nem a legjobb ómen. És az sem, hogy Jorge, amióta csak a 250-ben versenyez, eddig mindig dobogóra állt Ausztráliában. Tóth Imre a 16. helyet szerezte meg a pénteki Q1-en, 1’37’454-es legjobb körrel.

Phillip Island, 250: Q1

1. Jorge LORENZO SPA APRILIA 1’33.641
2. Hector BARBERA SPA APRILIA 1’34.358
3. Alex DE ANGELIS RSM APRILIA 1’34.820
4. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 1’34.999
5. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 1’35.013
6. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 1’35.158
7. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 1’35.311
8. Julian SIMON SPA HONDA 1’35.333
9. Shuhei AOYAMA JPN HONDA 1’35.674
10. Mika KALLIO FIN KTM 1’35.809
11. Thomas LUTHI SWI APRILIA 1’35.879
12. Roberto LOCATELLI ITA GILERA 1’36.412
13. Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 1’37.115
14. Dirk HEIDOLF GER APRILIA 1’37.179
15. Jules CLUZEL FRA APRILIA 1’37.334
16. Imre TÓTH HUN APRILIA 1’37.454

17. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 1’37.819
18. Karel ABRAHAM CZE APRILIA 1’38.011
19. Fabrizio LAI ITA APRILIA 1’38.075
20. Ratthapark WILAIROT THA HONDA 1’38.241
21. Alex BALDOLINI ITA APRILIA 1’38.278
22. Efren VAZQUEZ SPA APRILIA 1’39.073
23. Taro SEKIGUCHI JPN APRILIA 1’39.240
24. Federico SANDI ITA APRILIA 1’39.976

Id?n túl (1’40’195)


Ho Wan CHOW CHN APRILIA 1’43.075
Eugene LAVERTY IRL HONDA 2’01.777

ugrás fel