EST. 2002

Phillip Island, Q1: De Puniet, Kallio és Lorenzo az élen

MotoGP

Randy De Puniet, a Kawasaki francia üdvöskéje egyedüliként volt képes bemenni az 1’30-as küszöb alá, így aztán meg is nyerte az els? nap – a rajthelyek kiosztását nem befolyásoló – küzdelmeit. Élen tehát egy Kawa, második helyen Loris Capirossi a Ducatival, majd a listavezet? Nicky Hayden a Honda RCV-vel.

Ha a verseny annyi izgalmat hoz, mint amennyit a pénteki kezdés el?revetít, akkor jól fogunk szórakozni vasárnap hajnalban. A nagyok mind jól teljesítettek az els? napon, kivéve Dani Pedrosát, akit sérült térde is nagyon hátráltat, egy ízben kiszaladt a f?re, egyébként pedig sosem volt a szíve csücske Phillip Island, három éve mindkét bokáját eltört – már világbajnokként – a tengerparti ringen. Loris Capirossinak is vannak csúnya emlékei Ausztráliáról, tavaly sérült tüd?vel repült haza Olaszországba. Azt mondja, túltette magát mindenen, s ez süt át napi eredményén: második a Ducatival. Még nála is gyorsabb volt ugyanis Randy De Puniet a Bridgestone edzésgumijaival. Igen, edzésgumikkal, más nem is magyarázhatná a Capirexre mért fél másodpercet. Az viszont elvitathatatlan, hogy a nap f?szerepl?i a Kawasakik, amib?l a francia edzésgy?zelmével, Shinya Nakano egy jó ötödik hellyel vette ki a részét.

Megismétl?dik-e a maláj csata?

Nicky Hayden kedveli a pályát, a harmadik hely az övé pénteken, remek formában motorozott. Készülhet Valentino Rossi… a Doktor sokat dolgozott a beállításokon, nyolcadikként zárta a szabadedzések els? körét. Hasonló köröket futott a 46-os olasz reggel és délután is, tehát ha úgy vesszük, kiegyensúlyozott (ám még így is 1’3-at kap a Kawa legjobbjától). Boldog lehet Sete Gibernau is, akinek negyedik helye bizonyítja: a Ducati és a Bridgestone ragyogó párost alkot Ausztráliában. A szintén japán gumikkal szerelt Suzukik viszont nem brillíroztak: Hopkins 12., Vermeulen 14., de nem zárt jó napot Kenny Roberts és Colin Edwards sem, miközben Carlos Checa a dunlopos Yamahával az els? tízbe ért. Casey Stoner és Marco Melandri egyel?re a hatodik-hetedik helyre jók a privát Hondákkal.

MotoGP, az els? nap eredményei (FP1-FP2)

1. Kawasaki R.DE PUNIET FRA 1’30.949 1’29.745
2. Ducati L.CAPIROSSI ITA 1’30.653 1’30.310
3. Honda N.HAYDEN USA 1’31.460 1’30.471
4. Ducati S.GIBERNAU SPA 1’30.693 1’30.719
5. Kawasaki S.NAKANO JPN 1’30.952 1’30.716
6. Honda C.STONER AUS 1’30.768 1’31.512
7. Honda M.MELANDRI ITA 1’30.863 1’31.154
8. Yamaha V.ROSSI ITA 1’31.143 1’31.045
9. KR211V K.ROBERTS JR USA 1’31.077 1’31.358
10. Yamaha C.CHECA SPA 1’31.553 1’31.137
11. Honda M.TAMADA JPN 1’31.930 1’31.346
12. Suzuki J.HOPKINS USA 1’31.496 1’31.719
13. Yamaha C.EDWARDS USA 1’31.514 1’31.785
14. Suzuki C.VERMEULEN AUS 1’32.130 1’31.846
15. Ducati A.HOFMANN GER 1’32.510 1’31.978
16. Honda T.ELIAS SPA 1’32.034 1’32.696
17. Honda Team D.PEDROSA SPA 1’32.578 1’32.304
18. Ducati J.CARDOSO SPA 1’32.998 1’32.419
19. Yamaha J.ELLISON GBR 1’34.028 1’32.778

125

A nyolcadliteresek els? id?mér?jén Kallio a leggyorsabb – talán azért, mert a hideg id?járááshoz ha valaki, akkor a finnek hozzá vannak szokva. Nem túlzás, ez az utolsó lehet?ség számára, hogy versenyben maradjon a vb-címért: nem lesz könny? vállalkozás, hiszen Alvaro Bautistának kevés kell már a boldogsághoz. Ami tény pénteken: Mika fantasztikus, 1’36’664-es körrel nyeri a Q1-et és becsületb?l megy el?re.

Talma beszámolója

A h?vösebb id?ben jól indult az els? edzésnap Talma számára. A szabadedzésen minden rendben volt. Talma az 5. helyen végzett 1.38.373 id?vel. Délután is az élmez?nyben motorozott mindaddig, míg egy szerencsétlen bukás miatt már nem tudott javítani. A kicsúszás egy nem túl gyors kanyarban történt, így szerencsére nem sérült meg, de csak annyi ideje maradt, hogy kimenjen a boxba, a szerel?k kicseréljék a sérült alkatrészeket. Az edzés vége el?tt egy körre tudott még visszamenni a pályára, ami nem volt elég arra, hogy jobb id?t menjen, így maradt a 13. hely.

Gábor nyilatkozata:

„Jól indul a nap. A szabadedzésen 5. voltam és az id?mér?n is minden rendben volt. Az egyik kanyarban azonban – elképzelhet?, hogy valami volt a pályán – , megcsúsztam, elment a motorom eleje. Szerencsére semmi bajom nem lett, de mivel már túl voltunk az edzés felén, nem maradt id?m javítani.”

647 ezreddel csupán a KTM-es háta mögött Thomas Lüthi: a svájci címvéd? jelenléte a provizor els? sorban azt jelenti, hogy a Phillip Islanden hagyományosan jó Hondákkal is számolni kell. Pontosabban: azt jelentené, ha Lüthin kívül a többi hondás is felzárkózna, egyel?re ugyanis Di Megio tizedik, Talmácsi Gábor tizenharmadik (miután ötödik lett az FP1-en), Lai eggyel mögötte, viszont a reggeli szabadedzéseken épp az olasz volt a leggyorsabb. Lüthi mögött következik aztán a spanyol trió, Faubel, Olive és Bautista, a virtuális második sorba még Pesek, Pasini és Gadea értek oda. Tóth Imi a 20. helyet szerezte meg az els? kvalifikációs tréningen.

125, a Q1 eredményei

1. KTM Mika KALLIO FIN 1’36.664
2. HONDA Thomas LUTHI SWI 1’37.311
3. APRILIA Hector FAUBEL SPA 1’37.330
4. APRILIA Joan OLIVE SPA 1’37.369
5. APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 1’37.384
6. DERBI Lukas PESEK CZE 1’37.419
7. APRILIA Mattia PASINI ITA 1’37.643
8. APRILIA Sergio GADEA SPA 1’37.689
9. KTM Julian SIMON SPA 1’37.793
10. HONDA Mike DI MEGLIO FRA 1’37.826
11. APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 1’37.836
12. DERBI Nicolas TEROL SPA 1’37.839
13. HONDA Gabor TALMACSI HUN 1’38.062
14. HONDA Fabrizio LAI ITA 1’38.149
15. APRILIA Lorenzo ZANETTI ITA 1’38.176
16. HONDA Bradley SMITH GBR 1’38.192
17. APRILIA Pablo NIETO SPA 1’38.288
18. MALAGUTI Tomoyoshi KOYAMA JPN 1’38.336
19. HONDA Esteve RABAT SPA 1’38.750
20. APRILIA Imre TOTH HUN 1’38.799
21. APRILIA Federico SANDI ITA 1’38.933
22. APRILIA Karel ABRAHAM CZE 1’39.020
23. GILERA Simone CORSI ITA 1’39.369
24. APRILIA Manuel HERNANDEZ SPA 1’39.579
25. KTM Michael RANSEDER AUT 1’39.597
26. HONDA Michele CONTI ITA 1’39.847
27. DERBI Pol ESPARGARO SPA 1’40.019
28. APRILIA Roberto TAMBURINI ITA 1’40.042
29. HONDA Joey LITJENS NED 1’40.317
30. APRILIA Dino LOMBARDI ITA 1’40.497
31. APRILIA Roberto LACALENDOLA ITA 1’40.532
32. APRILIA Vincent BRAILLARD SWI 1’40.791
33. HONDA Michele PIRRO ITA 1’40.887
34. KTM Blake LEIGH-SMITH AUS 1’40.905
35. APRILIA Hiroaki KUZUHARA JPN 1’41.426
36. APRILIA Simone GROTZKYJ ITA 1’41.530
37. HONDA Rhys MOLLER AUS 1’43.388 38.

250

A szokásos, félelmetes Jorge Lorenzo dominált a 250-esek edzésén. Pedig Sylvain Guintoli napja lehetett volna a nyitány: a francia remekül ment privát Apriliáján, a turnus végén azonban Lorenzo úgy döntött, rátesz még egy lapáttal. Guintolinak még így is pozitív a mérlege: idén még nem zárt ilyen magasan id?mér?t. De Angelis és Hiroshi Aoyama zártak provizor els? sort ér? id?vel, míg Lorenzo legnagyobb (egyetlen) kihívója, Andrea Dovizioso ötödik a pénteki munka után. Társai az ideiglenes második sorban Barbera, Smr és Simoncelli. Roberto Locatelli a Team Toth Apriliáján egy 16. helyet ér? legjobb körrel nyitott Phillip Islanden.

250, a Q1 eredményei

1. APRILIA Jorge LORENZO SPA 1’33.215
2. APRILIA Sylvain GUINTOLI FRA 2 1’33.984
3. APRILIA Alex DE ANGELIS RSM 1’34.033
4. KTM Hiroshi AOYAMA JPN 1’34.123
5. HONDA Andrea DOVIZIOSO ITA 1’34.239
6. APRILIA Hector BARBERA SPA 1’34.267
7. APRILIA Jakub SMRZ CZE 1’34.327
8. GILERA Marco SIMONCELLI ITA 1’34.387
9. APRILIA Anthony WEST AUS 1’34.892
10. HONDA Shuhei AOYAMA JPN 1’35.158
11. APRILIA Dirk HEIDOLF GER 11 1’35.288
12. HONDA Arturo TIZON SPA 1’35.674
13. HONDA Yuki TAKAHASHI JPN 1’35.776
14. APRILIA Andrea BALLERINI ITA 1’35.960
15. KTM Manuel POGGIALI RSM 1’36.027 250
16. APRILIA Roberto LOCATELLI ITA 1’36.265
17. HONDA Fabricio PERREN ARG 1’36.290
18. HONDA Arnaud VINCENT FRA 1’36.747
19. APRILIA Jordi CARCHANO SPA 1’37.338
20. APRILIA Alex BALDOLINI ITA 1’37.415
21. HONDA Aleix ESPARGARO SPA 1’37.696
22. APRILIA Taro SEKIGUCHI JPN 1’38.316
23. APRILIA Jules CLUZEL FRA 1’38.692
24. APRILIA Luca MORELLI ITA 1’39.396

Id?n túl

APRILIA Alessio PALUMBO ITA 1’41.907
HONDA Martin CARDENAS COL

ugrás fel