EST. 2002

Piac: megveszik az MV-t és a Nortont?

Legfrissebb motorkerékpár-ipari hírek szerint az amerikai Polaris vezetése jó úton halad, hogy betegye lábát az MV Agustába, illetve arról is pusmognak, hogy az indiai Mahindra pedig a brit h?skort kívánja magáévá tenni a Norton és BSA márkák megkaparintásával.

 Az olasz Corriere Delle Serában az áll, hogy a Polaris hamarosan megszerzi az MV Agustát. A patinás olasz márkának jelenleg 25%-os részesedéssel a Mercedes-AMG a legnagyobb részvényese, de annak ellenére, hogy 2015-ben 30%-os növekedést értek el az MV eladásai, a cég tartozásai egyre csak n?nek. Azt beszélik, a motorokon korántsem akkora a haszon, mint kellene.

A Polaris befurakodásába lesz még azért beleszólása Giovanni Castiglioninak is, aki szintén ádáz küzdelmet vív a németek által birtokolt 25%-ért, hogy hozzácsapja eddigi részesedéséhez. Igen ám, de ha Castiglioni sikerrel jár, a Mercedes-AMG által birtokolt, 65 millió eurót ér? részvények mellé megkapja az eddig a Daimler által visszatartott 40 milliós tartozást is.

A motorok nem úgy fogynak, ahogy gondolták, a tervezett 9000-r?l 5700-ra csökkentették az idei tervezett gyártási számot. Ráadásul a fejlesztéssel sem állhatnak le, hiszen 2017-ben jön az Euro4…


Mindeközben Indiából is érkeznek a hírek, miszerint a leginkább autókban, traktorokban és hasonlókban érdekelt gyártó, a Mahindra környékezi a Nortont és a BSA-t. A MotoGP Moto3-as kategóriájában is induló indiaiak immár a Peugeot Motorcycles 51%-át birtokolják, a Kinetic-et pedig mindenestül bekebelezték – tehát a világ robogógyártásából egy tetemes szeletet lehasítottak maguknak –, a Norton vagy a BSA megszerzésével pedig nem utolsó sorban a hazai nagy motorkerékpár gyártó rivális, a Royal Enfieldet övez? brit régmúltbéli áhítatból is átb?völhetnének valamennyit saját portájuk fölé.

Az elmúlt években a brit beruházó motor?rült, Stuart Garner munkájának köszönhet?en újra él, még ha nem is annyira virul a Norton, mint remélték, de vannak motorok, gyártanak, ismét emlegetik a nevet. Ezzel ellentétben a BSA jelenleg nem motorgyártóként, hanem mérnöki cégként van bejegyezve, egészen pontosan BSA-Regal néven, és többek között központi f?tések és csatornák kiépítésével, CNC-s és egyéb precíziós anyagmegmunkálással foglalkoznak.

A Mahindra terveir?l nem tudni közelebbit természetesen, de ha motorkerékpárokat kívánnak gyártani, a Norton név némileg vonzóbb alternatívának t?nik – ha választani kellene.

ugrás fel