EST. 2002

Piaggio Beverly: jöhet a második évtized

Majd’ egy évtizedes sikertörténet után a Piaggio elérkezettnek látta az id?t, hogy teljesen megújítsa a Beverly családot, stílusban és m?szakilag egyaránt.

A 125-ös és a 300-as modell is elektronikus befecskendezést kap, amire már nagyon sokan számítottak, a kérdés inkább csak az volt, mikor lépik meg az olaszok. Most eljött a pillanat, a 2001 óta piacon lév? és azóta mintegy 270 ezer eladott példányt jegyz? urbánus robogó meg?rzi erényeit (agilitás, kényelem, elegancia) és tökéletesedik… mint minden körülöttünk.

Katt a képre, galéria nyílik!

Jó hír a magasabb növés?eknek, hogy az új Beverly, noha megtartja korábbi jellemz? beállításait, nekik is kedvez a nyereg-kormány-lábtartó háromszög továbbfinomításával. Dizájnban els? ránézésre észrevehet? az el?relépés, kezdve a lámpatestekkel, indexekkel, ledes helyzetjelz?kkel.

Igazán szép. Az elüls? és a hátulsó traktust egyaránt átrajzolták, a farokidom ‘csapottabb’ lett és itt is észre kell vennünk az új ledes lámpákat. Érdemes elmerülni a kormány, a m?szerpanel vagy akár a tanksapka (!) részleteiben, igazán megdolgoztak a pénzükért az olasz formatervez?k – ezúttal is.

Teljesen új kialakítás jellemzi a nyereg alatti helyet: az üreg térfogata több mint 50%-kal volt képes n?ni, ezzel kategóriájának legnagyobb hasznos rakterét jegyzi a Beverly: akár két nyitott sisak is befér ide egyidej?leg.

Kapunk egy diszkrét hangulatfényt is ide, ami ugyancsak innovatív, amellett hogy persze hasznos is a setét éjszakában, illetve ugyancsak praktikus a külön rekesz az iratoknak. A pajzsrész bels? felén megmaradt a klasszikus ‘beépített’ tárgytartó. Természetesen kiegészít? ládákkal és táskákkal akár egy kontinenstúrának is nekiindulhatnánk, ha éppen kedvünk úgy hozná.

A váz egy acél csövekb?l álló nagy teherbírású bölcs?szerkezet. El?re 35 mm szárátmér?j? hagyományos teleszkóp került, hátul egy rugóstag-pár dolgozik négy helyzetben állítható el?feszítéssel – ezt az opciót külön erre a modellre fejlesztették Pontederában. A precíz vezethet?séget tehát alighanem megel?legezhetjük. A jó menetdinamika szavatoltnak látszik a nagy, húszküllös könny?fém-ötvözet felnik (16′ x 3,00 el?l, 14′ x 3,50 hátul), a jókora gumik (110/70 ill. 140/70).

El?l nem lehet nem észrevenni a 300 mm átmér?j?, ‘félig-úszó’ féktárcsát, ami a kategória legnagyobb ilyen alkatrésze. Kétdugattyús úszó felfogatású féknyereg és új, 12mm-es fékpumpa alkotja a rendszert, ami különösen hatékony és jól adagolható (legalábbis a gyári brosúra szerint, de egye fene, ezt most elhisszük). Hátul 240-es tárcsa.

Katt a képre, galéria nyílik!

Kétféle motorizációban jön a megújhodott Beverly: 125-ös és 300-as, mindkett? befecskendezéssel. A nagyobbik blokk négyütem?, négy szelepes, 22,2 LE-s teljesítményt ad le már 5.750 percenkénti fordulaton.

A nyolcadliteres gépnél a fogyasztás-csökkentésre gyúrtak er?sen a mérnökök, húsz százalékot sikerült faragni, ami nem kis szám – és ugyanennyivel becsülik kisebbre a robogó amúgy sem kirívóan magas általános fenntartási költségeit. Itt meg kell említeni az innovatív E.C.S. (Electic Cooling System) vízh?tési rendszert, ami ugyancsak hozzájárul a takarékossághoz.

A robogók idén júniustól lesznek elérhet?ek gyöngyház-fehér, kék, fekete, vörös és bronzszínben.

ugrás fel