EST. 2002

Pilóta-kering?

Szöveg: Nagy Norbert Fotó: Archív

Nem csak a MotoGP-ben lesznek nagy változások a következő évadban, a nemzetközi motokrossz-élet is megbolydult méhkasra emlékeztet. Az átigazolások célkeresztjében természetesen az amerikai bajnokság áll. Hogy miért? Gondolom sokan kitalálják maguk is a választ: pénz, pénz, és megint csak pénz.

Legközelebb a Nemzetek Krosszán locsolhatja az értékes nedüt RC

Ricky Carmichael távozása nagyon jót tett a tengerentúli szériának, végre egy kis izgalom költözik a csillagos-sávos lankákra, nem mellesleg gazdaságilag is fellendült a széria egyébként sem szegényecske szekere. Lesznek, akik a vb porondjáról teszik át székhelyüket az Ígéret Földjére, és lesznek olyan motorosok is, akik sok évi sikertelenségüket próbálják feledtetni Európába költözésükkel.

Made In Amerika

A világbajnokságon hírnevet szerzett Ben Townley az egyik legkeresettebb „márkanév” a csapatok számára. Az új-zélandi villámkarriert futott be ebben az esztendőben: a Pro Circuit Kawasaki egység színeiben megnyerte a keleti Lites szuperkrossz szériát, és nagyon jó esélye van arra is, hogy a kőkemény motokrossz bajnokságban is az ő fejére kerüljön a korona. Ezek után nem is csoda, hogy több gyári egység is a kötelékében szeretné tudni a Kiwit, mégis legnagyobb esélye a Hondának van szerződtetésére, mely alakulat teljesen kicserélődhet 2008-ra (Townleynak 250 sx/ 450 mx szerződést kínáltak).

Townley és Villopoto néz farkasszemet a Lites bajnoki címért

Kell is egy nyerő ember a vörösöknek, hiszen Carmichel óta szinte még csak futamot sem nyertek a királykategóriában. Davi Millsaps és Andrew Short helyzete tehát nagyon bizonytalan 2008-ra: Millsaps Reed csapattársa lehet a Larry Brooks féle Yamahánál (már ha a Honda megválik tőle), Shortnak egyelőre nagyobb esélye van a csapatban maradásra. Ha hinni lehet a pletykáknak, akkor a Red Bull megvonja támogatását a gyári KTM csapattól az aranyszárnyasok javára, a narancs-egység pedig ebben a formában megszűnik létezni. Az MDK alakulat kapja meg a gyári támogatást az osztrákoktól.

A Zöldeknél szinte biztos a Stewart-Ferry duó 2008-ra is

Nicky Wey a 450-eseknél, Martin Davalos a Lites kategóriában indult az MDK KTM csapattal, de még Michel Byrne (Rockstar Suzuki) neve is szóba került a teamnál. A második számú MDK KTM istállót, mely csak a Lites SX bajnokságban indul jövőre, Justin Bryton, Ryan Sipes, Matt Goerke, Billy Laninovich és Branden Jesseman alkothatja. Mindannyian japán technikát használó együttesekkel állnak jelenleg munkaviszonyban.

Nem kis meglepetésre David Vuillemin-é (ejtsd: Vülmen) lesz RC motorja

A Red Bull KTM-nél feleslegessé váló Alessi testvérek útja hosszú idő után különválhat. A sikeresebb Mike után a Makita Suzuki mutat élénk érdeklődést (David Vuillemin már aláírt Roger De Costernek), Jeff pedig Európába szegődik a német Sturm Kawasakihoz. A Rockstar energia ital dollármillióit is zsebükben tudó sárgák csikócsapatát Ryan Dungey és Nico Izzi (legalább akkora tehetség a srác, mint Villopoto) alkotja majd. De Carmichael sem szakad el végleg az együttestől, hiszen ősszel a Bercy sportcsarnok kíváncsiságból el szeretne indulni az új, befecskendezős RMZ-vel, ami most már TÉNYLEG az utolsó versenye lehet a Legnagyobbnak.

A vén Európa

„Nálunk” egyelőre szolidabb az átigazolási kedv. Ami eddig nyilvánosságra került: a Rinaldi Yamaha lapátra teszi az idén rémesen teljesítő Marc de Reuvert, helyére David Philippaerts érkezik a KTM-től Coppins mellé. – ez már biztos. A kicsiknél továbbra is kitartanak Cairoli-Bonini olasz duónál a kékek.

Cairoli újabb három évre a De Carli együttesé

A KTM-nél további két esztendőre Stefan Everts látja el az MX-csapat sportigazgatói tisztét, Tyla Rattray és Tommy Saerle biztosan marad, Barragan helyzete egyelőre még nem tisztázott. Everts Tanár Úrnak vajon a fejében van egy tehetséges magyar krosszos? Bár nem valószínű, hogy visszamegy az osztrákokhoz Kornél. Keserű szájízzel váltak el pár évvel ezelőtt.

A Suzuki helyzetéről már egy korábbi cikkünkben beszámoltunk. Csak emlékeztetőül: Ken de Dyckerrel egészül ki a Srijbos-Ramon duó.

A Kawasaki továbbra is a De Groot csapatnak szavaz bizalmat, a csapatfőnök tragikus halála ellenére is, valamint a GPKR egység is kap két 450-est a gyártól. A kis Pourcel Amerikába költözésével megszűnik a csapat 250-es részlege. A gyári Kawákat a CLS csapat gondjaira bízzák 2008-ban. A versenyzők kilétét egyelőre még homály fedi.

Gyári motort ennek a fiúnak!

A bajnokságok végéhez közeledve egyre több szürke volt pompázik a szivárvány színeiben, de jócskán vannak még megválaszolatlan kérdések is. Például mi lesz Németh Kornéllal? A Suzukihoz végletekig hű magyar motoros a gyári egységben biztosan nem kap helyet, más csapatnál pedig nem igazán tudná elképzelni magát, köszönhetően a német importőr hathatós segítségének, így aztán szinte biztos 2008-ra a Teka Suzuki – reméljük az ideinél kicsit ütőképesebb technikával.

ugrás fel