EST. 2002

Pilótakering?: a MotoGP 2006-ban

Vége a játéknak, vagy majdnem: kevés a fehér folt a MotoGP 2006-os rajtrácsán. Nyitott kérdések persze még vannak, ahogy a néhány szponzori megállapodás, stratégia sem végleges még. Az alapokat azonban már lefektették az együttesek a következ? évadra.

Korábbról tudjuk, hogy Valentino Rossi címvéd?ként önálló, egyszemélyes csapattal és saját támogatókkal szeretett volna nekimenni 2006-nak. Elképzelése azonban az id? el?rehaladtával egyre nagyobb akadályokba ütközik: a f? probléma, hogy egyel?re nem sikerült megfelel? mennyiség? szponzort bevonzani a projektbe. Vélhet?en marad tehát Rossi és Edwards Yamaháján a Gauloises felirat, érdemes viszont megvárni a Török Nagydíjat, ahol újabb kör tárgyalásra kerül sor. A gyári Yamaha a ‘gy?ztes csapaton ne változtass’ elvét követve meger?sítette az olasz világbajnokot és az texasi Tornádót.

A ‘második’ hangvillás formáció összetétele még nem végleges. A Tech 3 csapat a hírek szerint egy nagy, svájci székhely?, informatikai üzletágban érdekelt támogatót talált. A Poncharal mester menedzselte gárda szívesen látná Casey Stonert soraiban, de az ausztrált meg akarja tartani az ?t jelenleg (és örök id?kt?l kezdve) alkalmazó Lucio Cecchinello, a 250cc-s Aprilia Carrera f?nöke. S?t: az egykori pilóta szívesen vinné csapatát a MotoGP-be, ami azért elég bonyolult operáció, de nem lehetetlen. A napszemüveg-gyártó mindenesetre Cecchinellóék mellett áll. Visszatérve a Yamaha Tech 3-ra, Stoner mellett Roberto Rolfót szemelte ki a team. Némi esélye még van a jelenleg szintén a negyed literesek közt futó Sylvain Guintolinak is a kategóriaváltásra: neki megvan az a fórja, hogy francia, akár a Tech 3 maga. Ha Guintoli jön, akkor Rolfo marad a Ducati D’Antinnél, az olasz viszont mihamarabb szeretne biztosat tudni és egy kikötése van: nem akar tovább a Dunlop gumik fejlesztésével foglalkozni, a Bridgestone-t tartaná ideálisnak. Érthet? okokból.

Honda-fronton a legnagyobb kérdés (akárcsak tavaly meg tavalyel?tt…), hogy hány motort állít rajtrácsra az aranyszárnyas konstrukt?r. És f?leg, hogy milyeneket. Az a gép, amit Brnóban teszteltek nyár végén a Cseh Nagydíj után, a legutolsó generációs RC211V szinte bizonyosan a HRC Repsol bels? csapattagoké lesz, kizárólagosan. Vagyis Haydené és Pedrosáé. A többiek a jelenlegi Honda ‘javított kiadásával’ vághatnak neki az új idénynek. Hogy kik a ‘többiek’? Gresiniéknél már tudják: marad a csapatnál Marco Melandri és jön a spanyol Toni Elías.

A Camel cég és Sito Pons tárgyalnak, beszélgetnek a hogyan továbbról. Minden bizonnyal sikerül megegyezniük. A pilóták Max Biaggi és Carlos Checa, vagyis egy csapatba kerülne két olyan figura, akik a múltban finoman szólva nem voltak puszipajtások. ?k természetesen nem-gyári Hondák fölött diszponálhatnak, míg a Luca Montiron irányította Konica Minolta teamé lehet a hetedik Honda. A versenyz? Makoto Tamada, a gumibeszállító viszont lehet, hogy újra a Bridgestone lesz, egy michelines év után.

Alex Barros a Suzukinál folytatja pályafutását a helyén meger?sített John Hopkins társaként, míg a Kawasaki Nakano, De Puniet felállásban kezd.

A Ducatinál szinte biztos Sete Gibernau érkezése, de egyel?re nem valami magas a spanyol tetszésindexe a csapat berkein belül. Claudio Domenicali, a f?nök kedveli és bízik Setében, de ez a pálya szélén édeskevés. Éppen ez indololja azt, hogy a Ducati együtteshez jön Martinez f?szerel?, Gibernau mostani technikusa és egy bizalmi m?szaki ember is. Aztán majd meglátjuk… A spanyol az ‘els? pilóta’ szerepkörhöz szokott hozzá az eddigiek során, márpedig a Ducatinál Loris Capirossi a prima guida. Azzal már tényleg csak az említés szintjén foglalkozzunk, hogy a szurkolóknak is vannak fenntartásaik. Mindeközben a Ducati Corse visszahívta Troy Baylist a Superbike-ba, s az ausztrál kiválásán Sito Pons olyan mérges lett, hogy könnyen letilthatja Bayliss tesztjeit a naptári év végéig. A Superbike-nál maradva, Rubén Xaus is visszaül a 999 nyergébe: a az idén rekordszámú esést kivitelez? spanyol a tengerentúli AMA SBK sorozatba igazol a MotoGP-b?l.

ugrás fel