Hirdetés
Kezdőoldal Magazin Portimao: Haga vagy Spies? Sepang: Rossi vagy Rossi?

Portimao: Haga vagy Spies? Sepang: Rossi vagy Rossi?

Hirdetés

És cseppet sem mellesleg: jön a Maláj Nagydíj! A MotoGP-ben ugyan senki nem meri még kimondani, pláne nem leírni, hogy Valentino Rossi megszerezte kilencedik világbajnoki címét, de a helyzet az, hogy már Sepangban döntés születhet a királykategóriában. A 250-ben Simoncelli t?nt fel a színen és szállt be Aoyama és Bautista viadalába. A 125-nek már megvan a bajnoka, Julian Simonnak hívják, és örömmotorozásra készül: a mez?ny többi tagja viszont nem.

Rossi 270 szerzett ponttal vezeti az összetettet, 38 egység az el?nye Jorge Lorenzóval szemben – szinte behozhatatlan. Szinte. Vasárnap magyar id? szerint reggel nyolc órától elindul a 2009-es vb utolsó el?tti futama Malajziában. Bajnokot avathatunk, persze aki a kimagasló színvonalú kétütem? osztályok küzdelmeire is kíváncsi, annak jóval korábbra kell húznia a vekkert. Az óraátállítás ezúttal velünk van, és még a román id?zónához sem kellett csatlakoznunk. Aki korán kel, aranyat lel, tartja a mondás, és valóban, bioritmusunk átállításával egész nap aranyos motorsport-történéseknek lehetünk néz?i, el?bb Délkelet-Ázsia, majd Délnyugat-Európa fel?l.

Sepangot ‘Rossi pályájának’ mondják, így még inkább neki áll a zászló. Ellenfele, a Phillip Islanden az els? kanyarig (s?t addig sem) jutó Por Fuera csalódottan el is ismerte: ‘Aki ilyen hibát követ el a rajt után, mint én Ausztráliában, az nem lehet világbajnok.’ Milyen igaz. 38 pont. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a spanyol feladta volna. Ami Valentinót illeti, mivel ? azt tartja, hogy ‘egy negyedik hellyel világbajnokságot nyerni elég szomorkás’, legalább dobogóra kéne állnia, célszer?en annak legfels? fokára.

Az önmagára lelt Casey Stoner lehet ennek a felh?tlen ünneplés kerékköt?je. Az ausztrál és a Ducati félelmetesen ment Victoria államban, hogyan is lehetne nem a favoritok között említeni ?ket? Dani Pedrosát meg az RC212V lovai repíthetik magasra, a gyors maláj pályán a motorer? sokat számít. Egy csere: Canepa sérült, így újfent a résztvev?k soraiban üdvözölhetjük Aleix Espargarót Ducati-nyeregben, akinek teljesítményét óhatatlanul is Talmácsi Gáboréhoz fogja mérni az állampolgár. Talma a hírek szerint elköszön a Honda Scot csapatától és a Moto2-ben folytatja jöv?re.

A 125-ben Simon-féle diadalmenet van készül?ben, Bradley Smith, Pol Espargaro, Nico Terol, Marc Marquez, Simone Corsi, Andrea Iannone és a többiek azonban nem igazán kívánnak asszisztálni ehhez… A világbajnok már megvan az asparos spanyol személyében, harciasságából azonban várhatóan ett?l még nem fog veszíteni a nyolcadliteres kategória.

A 250-ben Hiroshi Aoyama, Marco Simoncelli és Alvaro Bautista harcolnak a kategória utolsó megszerezhet? vb-címéért. A japán matematikailag ugyan megszerezheti ezt, de erre kevés esély mutatkozik. Sokkal valószín?bb, hogy nem d?l el semmi, és a valenciai évzárón valóságos hármas dönt?t vívnak az érintettek. A nem elhanyagolható kérdés már csak az, hogy ki kerül lépésel?nybe, ki pedig lépéshátrányba a többiekhez képest? Sic a semmib?l hozza vissza a vébét, Aoyama egész eddig sikerrel bekkelt, futamgy?zelmeivel pedig, nyugodtan mondhatjuk, sporttörténelmet írt. És persze betlijei ellenére Bautista sem epizodista a történetben. A mez?nyb?l bárki villanhat, további bonyodalmakat el?idézve ezzel, mi pedig imádjuk a bonyodalmakat. Készülnek a magyarok, Németh Balázs a Balatonring, Tóth Imre a teljesen újradimenzionált, de elszántságából mit sem veszt? Team Toth színeiben.

Hajrá Magyarok!!!