EST. 2002

Puma 2008

A DanGer Bikes stílszer?en a Ring Café-ban mutatta be a Puma 2008-as motoros kollekcióját, egy remek hangulatú sajtótájékoztató keretében. Egy fél órás el?adáson megtudhattuk, hogy milyen évet zárt motorsport tekintetében a világversenyeken, illetve a DanGer által Magyarországon, aztán az idei évre vonatkozó terveket is elárulta nekünk Káldi Dániel, a DanGer Bikes egyik tulajdonosa.

A MotoGP-ben tavaly Alex Hoffmann és Randy De Puniet ment az 1000-es versenycsizmában, igen gyakran ki is használták a csúcsmodell által biztosított védelmet! Magyarországon Varga Gergely versenyzett az Alpok-Adria Stock 1000 kategóriában Puma 1000 csizmában, a DanGer Bikes támogatottjaként. 2008-ra aztán a MotoGP-ben váltott a Puma, idén Sylvain Guintoli és Toni Elias lábán fognak 1000-es csizmák díszelegni, tehát a komplett Ducati d’Antin Team ebben versenyez.

Hazai vonatkozásban Varga Gergely idén (is) mindenképp marad a DanGer Bikes támogatottjaként pumás versenyz? – bár hogy milyen versenysorozat(ok)ban indul ebben az évben, még nem d?lt el. Bitter Sándor ebben az évben szintén a Puma csúcsmodelljére bízza a lábai épségét a GSXR-Kupán és az Endurance vébén, beleértve a Suzukában rendezend? 8 órás viadalt, a Man szigeti TT-t és a Macau GP-t.

A motorsport taglalása után következett a lényeg, az idei kollekció részletes bemutatása – ami abszolút indokolt volt a csizmák ismertsége ellenére, mert az öt típus közül hármat igencsak átdolgoztak a Pumánál.


2008-as modellek

1000 V2

A – többek között – Ruben Xaus és Randy DePuniet segítségével kifejlesztett verseny csizma eleve úgy készült, hogy tanulmányozták a motorbalesetek következtében beszerezhet? lábsérüléseket, különös tekintettel a bokacsontra és -ízületre legnagyobb veszélyt jelent? bokacsavarodást: ennek megakadályozására született a csizma külsejét is meghatározó kétoldali bokamerevítés.

“Exo Low” becenévre hallgat a Puma azon megoldása, hogy a lábfej hátsó részét gyakorlatilag egy merev m?anyag protektorba burkolják, így biztosítva a maximális védelmet az oldalirányú ütésekkel szemben.
A küls?, merev loryca/m?anyag vázon belül van egy bels? csizma, ami teljesen körbeveszi a lábszárat és a lábfejet, így rögzítve azt a küls? részhez.

A csizma alsó része olyan ütéselnyel? réteg felhasználásával készül, amely segít tompítani az ütés erejét, ha talppal érkezik az aszfaltra a pórul járt versenyz?, illetve ez csillapítja a lábtartóból érkez? rezgéseket is.

Az elmúlt két év tapasztalatait felhasználva a bels? csizma a kritikus pontokon vastagabb párnázást kapott. Szintén a versenypálya tapasztalatok alapján egy háromszor akkora orrkoptató (ami természetesen cserélhet?) díszeleg a csizma elején, mint az eddigi modellen, így szinte teljesen kizárva annak az esélyét, hogy a talp széle vagy a küls? váz leérhessen a kanyarban.

A fentieken kívül az egész alsó részt úgy tervezték át, hogy még kevesebb rezonanciát közvetítsen a motorból a lábfejre. Idén fekete-ezüst, olíva-fekete-szürke, és sárga-fekete színben lesz kapható.

Desmo

A csizma felépítése és külseje sem változott, csak a színek: ebben az évben fekete-ezüst, barna-fekete, és olíva-narancs színben lesz megvásárolható, normál vagy Gore-Tex béléssel.

Roadster

Az egész palettán ez az egyetlen csizma, amely alapjaiban változott meg. Pozícióját tekintve az eddigi Brutale modell utódja, tehát továbbra is a túrás/sportos beállítottságú motorosoknak szánja a gyártó.

A design követi a Desmo sportcsizma formavilágát, és a felhasznált anyagoknak köszönhet?en jóval könnyebb is lett, mint az el?dje. Ráadásul az új m?anyag váznak köszönhet?en a lábtartó által keltett rezgéseket is jobban csillapítja. Márciustól fekete, illetve barna-fekete változatban, normál vagy Gore-Tex béléssel kerül a polcokra.

Bonneville Mid

Ez a modell is maradt kívül-belül a 2007-es modell, a megvásárolható színkombinációk idén a következ?k: fekete-szürke és barna-fekete.

Flat2 V2

A figyelmesebb szemlél?k azonnal kiszúrhatják, hogy a megújult motoros cip? gyakorlatilag a Roadster csizma szár nélküli változata, így a fentebb leírtak itt is megállják a helyüket: új, rezgéselnyel? m?anyag váz, kisebb súly, illetve Desmo-design. A tavalyi cip?höz képest szintén komoly változtatás, hogy az eddigi két tép?zár helyett egy vízzáró zippzár és egy tép?zár tartja a lábfejen. Ami idén is megmarad, az a két fajta bélés (normal vagy Gore-Tex), a színek pedig megegyeznek a Roadster-nél felsoroltakkal: fekete, illetve barna fekete.

A 2008-as kollekció március közepén érkezik a DanGer Bikes és a Puma motoros csizmák hivatalos viszonteladóinak üzleteibe – addig is a 2007-es modellekkel igyekeznek kiszolgálni a kedves vásárlókat!

ugrás fel