EST. 2002

Rakoncátlan szeleprugók okozták a Ninja-bajt

December 11-én a Kawasaki „technikai stop” alá vonta a 2011-es Ninja ZX-10R-t, az összes példányt visszarendelték a központba átvizsgálásra. A drasztikus lépés pontos okát Akashi egészen mostanáig visszatartotta, és mint kiderült, nem a dugattyúkkal volt a probléma, mint ahogy azt számos tengerentúli forrás állította.

A Kawasaki USA december 29-i kommünikéje szerint az új Ninja ZX-10R-ekben „versenypálya használat során felléphet a szívóoldali szeleprugók „belebegése”, ami a rugók helytelen felfekvéséhez, és ezzel teljesítményvesztéshez vezethet.” – áll a dokumentumban. A problémát a Kawasaki új alkatrészek beszerelésével orvosolja az összes, a hibát lehetségesen hordozó példányban: kicserélik a szeleprugókat, a szelepszár ékeket, de még a szívóoldali vezérm?tengelyt is!

Az új vezérléssel ismét száguldhat a Ninja!

A Kawasaki nem er?sítette meg, hogy pontosan hány darab motort érint az „átépítés”, a technikai stop feloldására is csak egy kissé meghatározatlan id?pontot, január végét adnak meg. Ugyanakkor a sajtóanyag leszögezi, az új alkatrészek semmilyen teljesítménybeli veszteséget, vagy a technikai paraméterek egyéb megváltozását nem okozzák.

ugrás fel