EST. 2002

Rátesznek három lapáttal: MV Agusta F4, F4R, F4RR

Ha a Brutale 800 bejelentésekor azon ámuldoztunk, hogy micsoda standja lesz az MV Agustának Milánóban (az Intermoton látott Brutale 675 mellett a Brutale 1090, 1090 R és 1090 RR széria is debütál, várunk egy titokzatos csupaszra Rivale néven), akkor mit szóljunk most, hogy itt van minden id?k legjobb F4-e, amellyel Varese beszáll a sportolók versenyébe.

Nem is akárhogy: a tervezés és a tesztmunka alatt, melynek során újradefiniálták a motor karakterét, az olaszok célja egyszer? volt: a legfejlettebb sportmotorral megjelenni a piacon. Pontosabban nem eggyel, hanem hárommal – technikájuk hasonló, de három eltér? modell, a legtetején természetesen az F4RR, új üléspozícióval, integrált ride-by-wire vezérléssel, inerciális szenzormodullal, elektronikusan állítható Öhlins felfüggesztésekkel és kormánylengés-csillapítóval, valamint a gépházon belül – egyebek mellett – GP-technológiás titán hajtókarokkal.

Az F4RR észveszejt? formavilágát és technikai alapjait természetesen az F4 és az F4R egyaránt magáénak tudja, és számos esztétikai és funkcionális fejlesztésen osztoznak a csúcsragadozóval. A kipufogót könnyebbre és még sportosabbra rajzolták, de a felnik is teljesen újak mindhárom motoron. A fejidom és a beleépített terel?vel és az az utolsó generációs DRL-fényszóróval megint elég szépre sikerült, de a hátsó fények is megérnek egy misét. Végül, de nem utolsósorban a motorok grafikái és színei is speciliálisan a nagy alkalomra készültek. Az F4-sztori folytatódik! Ráadásul az árukat is tudjuk, legalábbis az olasz listán: emelked? számsorrendben 17, 19 illetve 24 ezer eurót kér az MV az F4-ért, F4R-ért illetve F4RR-ért.

Technikai jellemz?k

– Soros négyhengeres Corsa Corta blokk (furat x löket: 79×50,9mm), legnagyobb teljesítmény 195 LE (F4, F4R) ill. 200,8 LE (F4RR), elektronikus befecskendezés (50 mm átmér?j? pillangószelepek, TSS – változó hosszúságú szívótorok, az F4RR-nél titán hajtókarok, tiltás 14.000 ford./perc-nél. MVICS technológia (Motor&Vehicle Integrated Control System).

– Új ELDOR elektronikai vezérl?egység, integrált ride-by-wire négyféle gyújtástérképpel

    – Állítható gázadásra való érzékenység (Normal, Sport és Rain módban)

    – Maximális nyomaték állítható Normal, Sport és Rain módban

    – Állítható motorfék, motorválasz és tiltás Normal, Sport és Rain módban.

– Nyolc fokozatban állítható kipörgésgátló.

– Egykerekezést megakadályozó elektronika.

– EAS (Electronically Assisted Shift) elektronikus váltó szériában.

– Vegyes szerkezet? váz: acél cs?váz alumínium hidakkal és TIG-hegesztéssel.

– Elektronikusan vezérelhet? Öhlins felfüggesztések (az F4RR-en).

– Brembo monoblokk féknyergek (az F4RR-en az M50-es modell).

ugrás fel