EST. 2002

Re: Ducati-Bridgestone

Sokkal inkább érdekes a választás háttere.

A bolognai együttesnek komoly nehézségei voltak a 2004-es évad kezdetekor.
Mint kiderült, túl kés?n mutatták be és kezdték tesztelni a Desmosedici GP4-et,
azt a motort, amely nagy esélyesként pályázna a világbajnoki címre, ha design
és esztétikum kategóriákban rendeznék a MotoGP-t. A mez?ny leger?sebb blokkjával
felszerelt járm? és a legmagasabb osztályban 2003-ban sikerrel debütáló márka
lépéshátrányba került.

A helyzetet több tényez? alakította:a menedzsment kronológiai baklövésén és
a tesztelések alatt uralkodó csapnivaló id?járáson túl közrejátszott a 17′-es
méret? els? abroncsok elhagyása
. A MotoGP állócsillaga, a Michelin központilag
csak 16,5′-es els?ket szállított a szerz?dött csapatoknak az idei nagydíjakra.

A Ducati sokáig lamentált emiatt, de bele kellett tör?dniük: a
motor ‘nyomás alatt’ tudott csupán fejl?dni, az évad végén pedig
korántsem volt olyan versenyképes, mint 2003 hasonló szakában
. Szóval Bologna
és Clermont-Ferrand viszonya továbbra is jó marad, de a közös munkát már, stratégiai
okok miatt, nem tudják folytatni. Nincs harag: a franciák már a jöv? héten engedik
tesztelni a japán gumikat a valóban sporttörténelmi ex-partnernek.

És mi van a Bridgestone-nal? Az, hogy könnyen ‘élmotor’ nélkül
maradhatott volna, ha nem jön létre ez a megállapodás
. A Hondával való együttm?ködés,
amely idén Makoto Tamadában manifesztálódott, megsz?nik. Hiába hát a remek morál
házon belül, a két futamgy?zelem, a ‘fejlesztési kapacitás’: a bajnokságban
végs? soron csak az eredmények számítanak. Ezeket pedig a Kawasakitól és a Suzukitól
várni, a 2004-ben látottak alapján, merész koncepció.

Ezek szerint mindkét fél jól jár a héten bejelentett szerz?déssel. Ezért mondja
Livio Suppo, a Ducati Marlboro MotoGP csapat sportigazgatója, hogy ‘nem
a semmibe ugrottunk bele – garantált teljesítményt, lehet?séget látok a Bridgestone-nal
való munkában, semmint kockázatot
.’ Kezd?dhet a kooperáció, mi pedig
figyelhetjük, hogyan alakulnak a körid?k Jerezben és Valenciában, majd a 2005-ös
naptári évben.

Apropó, tesztek. A Bridgestone három pályán teljesített kiválóan idén: Rióban,
Motegiben és a Mugellón.
Ezen helyszínek egyikén sem fog nagy valószín?séggel
megfordulni az olasz-japán páros. Brazília messze van, drága, és lássuk be,
elég abszurd helyszín egy gumitesztre. Motegiben a Honda-kápók jól elnevetgélnének
a VIP-páholyban a Ducati felkészülési folyamatait követve. A Toszkán-Appeninekben
fekv? Mugello meg gyakorlatilag a versenyév kezdetekor, tavasszal kerül használható
állapotba. Persze, a spanyolországi ringeken, ahogy a téli próbákra közkedvelt
Phillip Islanden és Sepangban is lehet jól és hatékonyan tesztelni, és adódhat
úgy, hogy nem okoz problémát a három ász-helyszín nélkülözése.

Az, hogy a szerz?désnek lenne egy szponzori oldala is, Suppo a leghatározottabban
cáfolta. A Bridgestone nem lett támogatója a Ducatinak. ‘Kapcsolatunk
csak technikai szinten m?ködik, nincs szó szponzorizációról. Mi nem egy privát
csapat vagyunk, hanem egy gyár, amelyik gy?zni akar. Motivációkat keresünk,
nem érdekeket.

Kapcsolódó
cikkeink
Ducati a Bridgestone-nal
ugrás fel