EST. 2002

Rekordév volt a BMW-nek a 2006-os

A BMW motoros ágazata százezer feletti példányt gyártott és értékesített 2006-ban. Rekordot ért el a berlini gyártóüzem, tavalyi teljesítményével a németek pedig már b?ven kétmillió legyártott motor fölött járnak. Százezernél több kétkerek?t története során még sosem tudott eladni a bajor gyár: 1995-ben 97.474 darab talált gazdára, a múlt évben pedig 100.064 – ez 2,7%-os növekedés. A BMW Motorrad 1923 óta 2.061.977 járm?vet gyártott, ebb?l 1.616.016 a berlin-spandaui dolgozók munkáját dicséri. A jubileumi, százezredik motor egyébként egy fekete R 1200 R boxer volt.

Hermann Bohrer, a berlini gyár tavaly szeptemberben kinevezett termelési vezet?je elmondta, mekkora kihívást jelentett számukra a hat teljesen új BMW-modell, ugyanakkor a siker éppen az innovációnak, fejlesztésnek és az új termékek bevezetésének tudható be. 2001 és 2003 között világszinvonalú gyárrá fejlesztették a német f?város mellett található létesítményt, mintegy 117 millió eurós befektetés árán. A hazai piacon tavaly 23.617 motort adtak el, a legnagyobb sikert tehát odahaza érték el (második Olaszország – 13.876; harmadik az Egyesült Államok – 12.825; negyedik Spanyolország – 10.002). A teljes képhez hozzátartozik, hogy a Németországban beharangozott áfa-emelkedés némileg segítette az értékesítést a 2006-os év utolsó harmadában.

Rodger Bothmann, a belpiac marketing-f?nöke szerint a siker a két évvel ezel?tti Intermoton bemutatott öt teljesen új modellnek köszönhet?: az új szériás egyhengeres G 650 X-eknek, a K 1200 R Sportnak és a HP2 Megamotónak. ‘2007-ben folytatjuk az offenzívát.’ A legnépszer?bb BMW at R 1200 GS, amely az Adventure változattal együtt 31 ezer fölötti eladást produkált, ezzel meghatározó szerepl?je lett a nagy lökettérfogat? endurók kategóriájának.

Idén érkeznek: a 650-esekkel a közepes lökettérfogatúak felé nyit a gyár

Herbert Diess doktor, a BMW Motorrad elnöke azt mondta, az értékesítési és gyártási adatok növelése nem a végs? cél. ‘Hosszútávú stratégiánk sokkal inkább a folyamatos nyereségességre törekszik, tehát nem els?dleges célunk, hogy pozíciókat hódítsunk az eladási listákon. Figyelmesen fektetünk kutatás-fejlesztésbe, új technológiákba, hogy konszolidáljuk piaci helyzetünket a különböz? piaci szegmensekben. Ez biztosítja számunkra és dealereink számára az er?pozíciót.’ A 2006-os rekord tehát csak egy újabb lépcs?fok – mindenesetre történelmi jelent?ség?. 1993, a négyszelepes boxerek bemutatkozásának éve óta az eladások majdnem megháromszorozódtak.

ugrás fel