EST. 2002

Rizi, a Magny Cours-i h?s

Szöveg: Team Suzuki

Rizmayer Gábor, a GSX-R Európa kupa egyetlen magyar indulója fantasztikus teljesítményt nyújtott a Magny-Cours-i futamon. Már a második id?mér? edzésen látszott, hogy a szokottnál is sikeréhesebb a magyar fiú. A Magyar Suzuki ZRT és a Suzuki King-Road pilótája az edzés kezdetét?l lendületesen motorozott, folyamatosan javulva kényszerítette maga mögé ellenfeleit. Sokszor volt ? a leggyorsabb, de Patric Muff, a svájciak versenyz?je folyamatosan visszahódította Rizit?l az els?séget. Gábor azonban nem nyugodott bele így az edzés utolsó köréig harcolt az id?mér? órával és a svájci versenyz?vel. A tréning végén azonban bele kellett tör?dnie, hogy megint a bérelt helyér?l indul, azaz az els? sor, második „szék” az övé. Ám elszántságát és tehetségét ezúttal is bizonyította. A magyar csapat akkor még csak remélte, nem törik meg a lendülete, és végre ismét felállhat a dobogóra.
Rizi mellett a Full-Gas Racing Team két pilótája is felvette a versenyt a rajtpozícióért. Németh Balázs ismét kitett magáért, hiszen a 18. rajtrácsról indulhatott, maga mögé utasítva például azt a Michele Pirrót, aki az idén már nyert futamot, és ezen kívül kétszer állt a pódiumon. Kispataki Viktor a 34. helyre kvalifikálta magát.


Ködös kezdés után ragyogott az ég…

Vasárnap reggel zord id?járásra ébredt a Magny Cours-i versenypálya. Az els? bemelegít? edzést az átláthatatlan köd miatt a versenybírók kénytelenek voltak törölni a programból, így csak reménykedni tudtunk, hogy a Superstock 1000 futama megrendezésre kerül, hiszen a programban 10:40 volt a hivatalos rajt ideje. Az id?járás azonban nagy úr, és a sz?nni nem akaró homály változtatott a menetrenden. A Full Gas Racing Team két fiatal versenyz?je tehát sokáig csak találgatni tudta, hogy valójában mikor kerül sor a versenyükre. A délutáni órákra azután nem csak a program, hanem az id? is kiderült. Így a Superstock 1000 kategóriát a GSX-R Európa kupa hivatalos idejében rendezték meg, Rizmayer Gábor futamát pedig a második Superbike futam után bonyolították le.

A Full-Gas Racing Team két pilótája igazán kitett magáért, hiszen h?siesen küzdve teljesítették a versenytávot, amelyet 14 körre határoztak meg a versenybírók. Németh Balázs végig egy rendkívül er?s bolyban motorozott így esélye volt a pontszerzésre is, azonban a mez?ny nem hagyta magát, így Balázs végül az el?kel? 17. helyen zárta a versenyt. Kispataki Viktor, akit az els? körben egy harcias pilóta, hibázásra kényszeríttet, a 29. helyen zárta a futamot.

Akire a legbüszkébbek lehetünk, az nem más, mint Rizmayer Gábor, a Magyar Suzuki ZRT és a Suzuki King-Road pilótája, hiszen ismét letette kézjegyét a Superbike Világbajnokság helyszínén. Az id?járás, mint ismeretes, a GSX-R Európa Kupa futamának id?pontjába is beleszólt, de Rizit ez látszólag egy cseppet sem zavarta, hiszen egy remek rajt után tartotta a lépést az els? csoporttal, hol a harmadik, hol a negyedik helyen motorozott. A hetedik körben aztán stabilan ?rizte a 3. helyét. A motorverseny azonban tartogatott még meglepetéseket az utolsó körre is, aminek a magyar pilóta majdnem megitta a levét. Az utolsó kör harmadik szektorában a 2. helyen motorozó francia pilóta a nagy akarásának az áldozata lett és hatalmasat bukott közvetlenül a magyar versenyz? el?tt. Rizi reflexének és rutinjának köszönhet?en csodával határos módon kikerülte az aszfalton fekv? pilótát és motorját, így a Magny Cours-i futamon másodikként látta meg a kockás zászlót. Rizi tehát nem kevesebb, mint egy órás különbséggel ugyanarra a helyre állhatott fel, ahová Max Biaggi a motorozás egyik legnagyobb legendája, ugyancsak pezsg?vel, ünnepelte a 2. helyezését. Büszkék lehetünk a magyar pilóta teljesítményére, aki a néz?kkel zsúfolásig megtelt Magny Cours-i pályán bizonyította tudását. Gratulálunk, Rizi…

ugrás fel