EST. 2002

Robogni kezd az Államok népe

Globálisan szöknek föl az üzemanyagárak, egyesek máris világraszóló energiaválságot vizionálnak, mások betudják az egészet átmeneti mizériának, spekulatív árfelverésnek. Akárhogy is, a fosszilis energiahordozókért egyre többet kell kifizetniük a polgároknak – nem csak nálunk, és nem csak Európában. Bár az Államokban még mindig lényegesen olcsóbb a tankolás, a friss New York-i hírek arról számolnak be, hogy a robogóeladási statisztikák 25%-os növekedést mutatnak 2008 els? negyedévében. A gyártók vezérképviseleteinek szövetsége egyértelm?en a benzinárak elszabadulásának tudják be a piaci áttörést, amit – lássuk be – puszta marketingeszközökkel aligha érhettek volna el.

Jót tesz tehát az eladásoknak az energiakrízis. A robogózás sosem vonzott széles tömegeket az USÁ-ban. Az els? kísérlet a termékek bevezetésére totális kudarchoz vezetett: megpróbálták az Öreg Kontinensen bevált séma alapján a hatékony városi közlekedés lehet?ségét eladni, na, err?l az amerikai fogyasztónak más elképzelései vannak. A második csatát is elbukták a keresked?k, amikor megkísérelték a retró életérzésre felépíteni a reklámstratégiát. Negatív. Most a takarékossággal hozakodnak el?: és el?ször a piac történetében úgy t?nik, beválik a terv. Takaríts meg id?t és pénzt, juss el gyorsan lakhelyedt?l a munkáig alacsony rezsivel – nagyjából ez az üzenet. Teljesen váratlanul ért mindenkit, hogy a dolog m?ködik. Ki hitte volna, hogy egyszer ez lesz az amerikai munkavállaló középosztály zászlajára írva? Az ottani nagy példányszámú napilapok kiemelt helyen foglalkoznak a témával, jelenti washingtoni tudósítónk, nem egy esetben megszólaltatva az ‘állampolgárt’ – akit ugyan sosem vonzott a két kerék, most mégis meggondolta magát, mert mégiscsak száz mérföldet tud menni egy gallonnal.

ugrás fel