Hirdetés

Rossi kontra Suzuka

Majd’ két órán át tartott az a tanácskozás, melyen kizárólag a MotoGP pilótái
vettek részt. A találkozóra senki mást nem engedtek be, csak Franco Uncinit az
Irta-versenyz?k képviseletében. Rossi, Biaggi és Uncini nyilatkozatai

‘Suzuka Kato-val’

Pozitív volt a találkozó’ – kommentálta Valentino Rossi – ‘
hiszen ez a sportág dinamikusan változik, és egyre többet kell gondolnunk a
biztonságunkra. Egyel?re semmit sem határoztunk el. A cél, hogy ne
kelljen
többé Suzukában futamon résztvennünk.’

‘Nagyon megrázott az, ami az elmúlt napokban-hetekben történt’ – mondta
Max Biaggi
– ‘ez lesz az els? alkalom, hogy egy versenytársunk nélkül állunk
a rajtrácshoz. Nagyon gyors a technikai változás ebben a sportágban, a motorfékek például az új, négyütem? gépeken
helyenként beláthatatlanul m?ködhetnek: ez nem volt így a kétütem?ek esetében,
mikor a hátsó kerék szabadon és praktikusan lassulhatott. Amúgy nem szeretnénk
ártani senkinek. Hisz mi szeretjük legjobban ezt a sportágat. Motorozni számunkra
maga az önfeledt szórakozás.
És az is kell, hogy maradjon.’

Franco Uncini nem csak az Irta-versenyz?k (az Irta a csapatok szövetsége
– a szerk.) referense, hanem az 5oo exvilágbajnoka (1982), akinek még szintén
nyitott számlája van a biztonsággal. Pályafutása tragikusan és hirtelen ért
véget 1983-ban, Assenben, egy súlyos balesetet követ?en. Így ? a megfelel? közvetít?személy
a pilóták és a szervez?k között.

‘Azért vagyok itt, hogy meghallgassam a versenyz?k kéréseit és felvetéseit.
Személyesen nem hozok döntéseket, még csak az hiányozna.

Viszont azt mondom: elfogadhatatlan az a hozzáállás, miszerint ‘akkor
nem versenyzünk többet Suzukában
‘. Akkor inkább kérjenek drasztikus biztonságtechnikai
szigorításokat. És ha Suzuka nem tartja be azokat, én leszek, aki azt mondom,
hogy nem megyünk, ne is várjatok.’

Uncini szerint a valós problémáról eddig senki nem beszélt. Ugyanis az nem
a pályazáró fal
.

‘Hasonló típusú falak, hasonló pozícióban minden versenypályán vannak
– mondta. – A probléma az, hogy senki sem tudja, mi történt valójában Katoval.
Mi ölte meg? Mechanikai vagy vezetési hiba. Úgy t?nik, hogy az illetékesek
mindkét verziót kizárták. Az pedig lehetetlen.