EST. 2002

Sachsenring: feltámadás Honda módra, Pedrosa a gy?ztes

Pedrosa nagyon magabiztosan hozza el a 25 pontot a Sachsenringr?l, dobogón Capirossi és Hayden. Az összetettben vezet? Stoner ötödikként a célban Edwards mögött és Melandri el?tt. Rossi az elején kicsúszott, miközben De Puniet-t kísérelte megel?zni.

A hibákért fizetni kell. Mindenkinek. Drágán. Még akkor is, ha történetesen Valentino Rossinak hívják az embert. Ahogy valamennyire el?re sejthet? volt, a rajt után a yamahás olasz nem jött el túl jól, a felzárkózás pedig a hatodik körben véget is ért egy kicsúszással, miközben De Puniet Kawasakiját el?zte épp a Doki. Pedrosa ekkor már biztosan vezetett, Stoner a második helyen haladt… A Sachsenring afrikai klímája alaposan próbára tette a gumikat, és ez a stressz rányomta a bélyegét az egész hétvégére – a hondások örülhettek csak felh?tlenül, hiszen két motorjuk is a dobogón végzett. A kis Pedró uralta az egész futamot, Hayden pedig a semmib?l – a 14. helyr?l – indulva zárt a dobogón, rácáfolva az edzésturnusok után ?t ért kritikákra és a lehet? legjobb módon készülve a jöv? héten esedékes Laguna Seca-i versenyre, melyet tavaly és tavalyel?tt is ? nyert meg.

De Capirossi is óriásit versenyzett, egyedüliként védve a Bridgestone-pilóták becsületét. Tökéletes motorozással szerezte meg évadja els? pódiumát, és végre mosolyogni láthattuk ?t. Felesége természetesen a leintés után azonmód felhívta urát – nagyon szép volt ez az ezüst Capirext?l, amellett, hogy persze kicsit váratlan is. Esetleg elgondolkodnak a ducatis vezérek, hogy mégis jó az öreg a háznál, és ajánlanak valami elfogadhatót a derék Lorisnak. Stoner most nagyot szakíthatott volna Rossival szemben, viszont sorra elbukta a párharcokat – egyetlenegyet hozott vissza, Melandrit meg tudta el?zni a hajrában, így ötödik lett.

Kesergésre így sincs oka az ausztrálnak, aki f?leg a verseny kezdeti szakaszában volt aktív: ekkor Pedrosa és Melandri társaságában haladt a közvetlen élbolyban. Rossi kilencedikként vette az els? kanyart, nyomában ott loholt Hayden – el?bb Barrost el?zte a 46-os, aztán, még miel?tt folytathatta volna, elesett: De Puniet kicsit elnézte a kanyart, Valentino egyb?l lecsapott, bels? ívre tette az M1-et, de túl korán nyitott rá a gázra – elfekvés a vége az amúgy 38 fokos lázzal bajlódó hétszeres világbajnoknak. Checa is megjárta a pálya szélét, miközben Pedrosa egyre csak növelte el?nyét. Barros és Gunitoli is esnek, a beugró Fabrizio ezzel már egy sima célbaéréssel is pontokat szerez. Vermeulent boxutcán áthajtással büntetik: a ride through oka kiugrás a rajtnál. Tamada m?szaki hiba miatt áll ki, egyre fogy a nép a pályán.

A harminc körös verseny huszadik fordulójában kezdenek veszíteni hatékonyságukból a Bridgestone-ok. A leglátványosabban Stoner esik vissza, aztán Melandrit is eléri a végzet. Capirossi úgy t?nik, már a gumiválasztásnál is rutinos volt, ? nem adja a második helyet. A Michelineknek nincsenek ilyen problémáik, Hayden úgy megy át a társakon, mint kés a vajban, meg sem áll a harmadik pozícióig. Csodálatos, amit a címvéd? csinált. Hopkins a hetedik helyre hozza azt a Suzukit, melyet elhagy – ? is ment becsülettel, de a fizika törvényeivel szemben tehetetlen volt.

Az összetettben így az állás: Stoner vezet 196 ponttal, Rossi 164-gyel követi, Pedrosa a maximális pontmennyiséget begy?jtve 144 egysélgre tornássza föl magát. Hopkins ?rzi negyedik helyét (103), Melandri 97-tel ötödik.

MotoGp Német Nagydíj, végeredmény

1 Dani PEDROSA SPA HONDA 41’53.196
2 Loris CAPIROSSI ITA DUCATI 42’06.362
3 Nicky HAYDEN USA HONDA 42’09.967
4 Colin EDWARDS USA YAMAHA 42’11.495
5 Casey STONER AUS DUCATI 42’24.622
6 Marco MELANDRI ITA HONDA 42’25.113
7 John HOPKINS USA SUZUKI 42’26.591
8 Anthony WEST AUS KAWASAKI 42’34.390
9 Alex HOFMANN GER DUCATI 42’36.410
10 Michel FABRIZIO ITA HONDA 42’37.655
11 Chris VERMEULEN AUS SUZUKI 42’55.090
12 Kurtis ROBERTS USA KR212V 43’03.917
13 Makoto TAMADA JPN YAMAHA 42’48.710
14 Carlos CHECA SPA HONDA 42’34.089

Kiestek
Randy DE PUNIET FRA KAWASAKI 41’46.308
Shinya NAKANO JPN HONDA 28’40.361
Alex BARROS BRA DUCATI 12’41.157
Valentino ROSSI ITA YAMAHA 7’02.631
Sylvain GUINTOLI FRA YAMAHA 4’17.597

ugrás fel