EST. 2002

Sajtónap: a kék sarokban Rossi, a pirosban Stoner

A kék sarokban Valentino Rossi, a pirosban Casey Stoner: a beharangozók csak róluk szólnak, kettejükr?l, akik a 2007-es világbajnoki címet egymás közt játsszák le minden feltételezés szerint, és akik a sanszológia nemes tudománya szerint a hétvégi MotoGP Olasz Nagydíj nagy esélyesei. Tényleg elképzelhetetlen, hogy más is labdába rúgjon a Mugellón? Szerintünk aligha, de a csütörtöki sajtótájékoztatós felvezetés és az általános „hangolás” csak az olasz fenoménról és az ausztrál fenegyerekr?l szólnak, még akkor is, ha a talján legénység többi tagja, Melandri és Capirossi csatát ígérnek vasárnapra.

Power of love

Stoner, a vb-tabella aktuális éllovasa a toszkán pályán egy második helyet tud felmutatni, azt is még 125-ös korszakából – amúgy nagyon visszafogott, szerény a srác, hiába tudja jól, hogy a Ducati és a Bridgestone csomagja minden bizonnyal megállja majd a helyét a hegyi ringen, két lábbal a földön áll: „Itt a három olasz mindig nagyon gyors, tehát nehéz lesz megverni ?ket. ?ket hajtja most egy extra motiváció, a hazai pálya. Maga a helyszín nagyon tetszik nekem, annak ellenére, hogy eddig nem sok babér termett: tavaly jó pozícióban versenyeztem, de túlontúl hajtottam magam, és elestem. Eddig mondhatni, tökéletes a szezonunk, olyan, mint egy valóra vált álom. Ezen a hétvégén is, mint mindig, igyekszem a maximumot kihozni magamból, ha esélyem lesz nyerni, annál jobb – a lényeg, hogy a lehet? legjobb helyen zárjam a futamot.” A Desmosedici a legf?bb letéteményese Casey idei sikerének, emiatt nem is aggódik nagyon, változtatásra pedig a legkisebb oka sincs – tehetné, hogy kipróbálja a Capirossi számára fejlesztett új blokkot, de vélhet?en nem teszi.

Rossi el?tt hosszú munka áll, ami egészen a péntek délel?tti szabadedzésekt?l a vasárnapi warm up-ig tart majd: a Doki tudja, egyetlen esélye a hosszú mugellói célegyenessel szemben az, ha tökéletesre sikerül beállítania a Yamahát, és a kanyarokban szerzi vissza a gyors részeken elszenvedett hátrányt a Ducatival szemben. A Le Mans-i futam óta keményen dolgoztak Iwatában és Clermont-Ferrandban egyaránt, derül ki a hétszeres világbajnok nyilatkozatából: „Lesz egy új er?forrásunk, ami pár km/órával gyorsabb lesz az eddiginél, és a gyorsulása is jobbnak ígérkezik – ezt teszteltük a keddi napon Franciaországban, pénteken megint hozzányúlunk. A Michelin sem volt rest, egy új generációs borítás áll majd rendelkezésünkre. Próbáljuk kitalálni, melyek lehetnek a legjobb gumik az M1-hez.”

A tavalyi dobogó

Van, ami aggaszthatja Valentinót: „Az alapján, amit eddig láttunk, a mez?ny nagyon kiegyensúlyozott teljesítmény tekintetében, tehát egy csoportos verseny várható. Ha így lesz, akkor én az utolsó körnek úgy indulok majd neki, hogy meg leszek verve: a célvonal nagyon messze van az egyenesre fordító kanyartól. Ha ott lesz egy Ducati a nyakamon, vagy Stoner, vagy Capirossi, akkor nem lesz mit tenni.”

No igen, Capirossi. Vajon ott lesz az utolsó kanyarban, harcban a gy?zelemért? ? csak reméli, pláne, hogy egy jobban vezethet? er?forrást kapott. „Ezek a változtatások nagyon hasznosak, már csak lélektanilag is. Azt mutatják, hogy jó a viszony köztem és a Ducati között, nemcsak munkában, de emberileg is. Ez egy barátság. A módosításoknak köszönhet?en sokkal lágyabb lett a nyomatékgörbe – talán emiatt veszítek némi teljesítményt a magas fordulattartományban, de azt visszanyerem az alacsony-közepes zónában.” Capirex két szó erejéig megemlékezett a kis misanói kitér?r?l – Le Mans után Rossival karöltve, utcai motorokkal tesztelhették a San Marinói ringet, mint GP-biztonsági bizottsági tagok. „Nem rossz a pálya… néhány ponton eléggé sz?k, néhol túlzottan lankás, de garanciákat kaptunk, hogy a kritikus helyeket átaszfaltozzák.”

Voltmár: a 2005-ös csata, Rossi vs. Biaggi

?k tehát a várható f?szerepl?k: a két dukis és Rossi. Ám nem szabad megfeledkezni Melandri ambícióiról sem, akinek eleddig kevés sikert hozott a Mugello (soha nem állhatott még dobogóra a királykategóriában). „Motorpróbáló a célegyenes, de paradox módon talán nehezebb volt a francia pálya, ahol két olyan pont is van, ahonnan gyakorlatilag álló helyzetb?l kell kigyorsítani. A vegyes szakaszokhoz szerintem jól hozzá tudjuk igazítani a Hondánkat, aminek igazán csak a nagyon er?szakos gyorsítások, fölváltogatások jelentenek kihívást. Az új váz… fogalmam sincs, hogyan muzsikál majd, keveset tudtam csak tesztelni. Lesz tartalékban egy régi vázzal szerelt motor is a boxban.” Itt kell megjegyezni, hogy az els? átigazolási pletykák már elérték Maciót is: a Suzukival hozták összefüggésbe az olaszt. „Ez tetszik. Ha beszélnek rólad, az csak azt jelenti, hogy jó pillanatokat élsz meg. A konkrét híreszteléssel kapcsolatban csak annyit tudok mondani: egyike vagyok azon kevés pilótáknak, akik nem kötelezték el magukat a 2008-as idényre. Ennyi, egyelé?re még korai err?l beszélni.”

Fontos tényez? – de mennyire fontos – az id?járás. Chris Vermeulen, a Le Mans-i es?csata gy?ztese állítja, Suzukija egyre jobb teljesítményt mutatott a szárazon is franciaországi teszteken. Valószín?leg ? mégis az es?ben bízik, míg a többiek a kristálytiszta, azúrkék égboltban…

ugrás fel