EST. 2002

Sanghaj, 125: Iannone gy?z, Talma a dobogón ünnepel

Szól az olasz himnusz, de annak, akire szinte senki nem számíthatott el?zetesen: Andrea Iannone eddigi negyvenhét gyorsasági vb-s versenyén csak messzir?l látta a pódiumot, most pedig még a tetejére is felállhatott, miután mestermunkát visz véghez a Kínai Nagydíjon.

Remekül elrajtolva a második sorból, megharcolva a világbajnoki címvéd? Talmácsival és a gyári motorral, aztán a Smith gyerekkel, Britannia szület? csillagával, s a nedves borítás kategóriabéli mágusával, a francia Di Meglióval. A tizennyolc éves olasz legény motorja jelent?s hátrányban volt az egyenes részeken, de a technikás részeken verhetetlen volt: még Gáborunknak sem sikerült elbánni vele, pedig próbálta derekasan.

Corsi, az összetett éllovasa – aki sanghaji betlije ellenére is a tabella élén marad – hátul motorozik, a bolyban harcolva. Ennek rengeteg hátrányos oldala van, például bármikor jöhet egy fékezni elfelejt? Zanetti… esetünkben a hatodik kör hozta meg a bajt Simonénak, aki nulla ponttal és elferdült kormánnyal hagyja el Kínát. Furcsa verseny, amelyen a KTM legjobbja a szintén olasz De Rosa, aki esik, feláll és kilencedikként éri el a kockás zászlót.

Lemarad a dobogóról Pol Espargaro, Bradl el?tt ér célba. A fiú hétvégi teljesítménye már-már Helmut papát idézi, aki Cadaloráékkal vitézkedett a 250-ben. Olive, Ranseder, Terol a további sorrend a befutónál, míg az összetett állása a következ?képpen módosul: vezet Simone Corsi 59 ponttal, ezt kiegyenlíti Nico Terol (59), aztán Mike Di Meglio (49), Stefan Bradl (48), a kiállni kényszerül? és efölött igen mérges Sergio Gadea és Iannone (32-32).

Talmácsi Gábor az idén el?ször ünnepelt a dobogón – a harmadik helyen
végzett a világbajnokság 4. futamán, az es?s-vizes Kínai Nagydíjon. A magyar
versenyz? pályafutása során 17. alkalommal pezsg?zhetett a pódiumon, és a
most szerzett 16 pont rendkívül fontos a világbajnoki pontverseny
szempontjából. F?leg, hogy a címért küzd? riválisok közül jó néhányan
kényszerültek korai búcsúra, vagyis tovább folytatódnak a keresztbeverések a
125 köbcentis géposztályban. Talmácsi így a nyolcadik helyre zárkózott fel
az összetettben.

A kínai verseny es?ben zajlott – azok után, hogy egész hétvégén száraz
pályán köröztek a pilóták, vasárnapra megérkezett az égi áldás. Talmácsi
simán megnyerte a reggeli szabadedzést, úgyhogy biztató el?jelekkel várta a
startot. A verseny során végig az élbolyban motorozott, többször a vezetést
is átvette, végül pedig Andrea Iannone és Mike di Meglio mögött a harmadik
pozícióban intette le a kockás zászló.


Talmácsi Gábor nyilatkozata

Nehéz verseny volt, de nagyon boldog vagyok, mert a technikai gondok és a
peches viadalok után végre újra a dobogóra állhattam, és ez er?t ad nekem.
Arról nem beszélve, hogy a világbajnoki küzdelem szempontjából nagyon fontos
volt számunkra ez a harmadik hely, szinte egy gy?zelemmel ért fel. A verseny
közepéig minden rendben volt, azt gondoltam, hogy nyerhetek is, a vége felé
azonban sajnos csökkent a motor teljesítménye. Vizes versenyre készültünk,
azonban a rajtot követ?en körr?l körre száradt az aszfalt, így a rövid
áttételezéssel volt egy kis gond. Ebb?l kifolyólag, hogy ne forogjon túl a
motor, úgy lassítottam, hogy nem hasaltam a motorra, hanem kiemeltem magam.
Ennek következménye volt, hogy a verseny végére a vízh?fok is jelent?sen
magasabb lett és nem gyorsult úgy a gépem, hogy az utolsó körben meg tudjam
el?zni Di Megliot. Az utolsó három körben már beszéltem a motorhoz,
kérleltem, hogy bírja ki, és meghálálta a bizalmat. A motor még mindig nem
tökéletes, de már nagyon jó úton járunk a problémák megoldása érdekében.
Most úgy érzem, a nehéz idénykezdet után lassan kitisztul minden.

Talmácsi az örömteli futam után arról sem feledkezett el, hogy a hivatalos
tévényilatkozata végén anyák napja alkalmából köszöntse az édesanyját.

Iannone, aki boldog, még szép: ‘Ez életem legcsodálatosabb napja. Nem hittem volna, hogy nyerhetek, de aztán láttam, hogy több van bennem, mint Gáborban, és megpróbáltam ellépni. Jól mentem, fantasztikus volt a motor és a csapat!’ Talma 30 egységével a nyolcadik helyre jön föl.

125, Kínai Nagydíj: végeredmény

1. Andrea IANNONE ITA APRILIA 46’02.275
2. Mike DI MEGLIO FRA DERBI 46’05.630
3. Gabor TALMACSI HUN APRILIA 46’05.726
4. Pol ESPARGARO SPA DERBI 46’16.303
5. Stefan BRADL GER APRILIA 46’26.128
6. Joan OLIVE SPA DERBI 46’34.237
7. Michael RANSEDER AUT APRILIA 46’36.033
8. Nicolas TEROL SPA APRILIA 46’36.971
9. Raffaele DE ROSA ITA KTM 46’37.113
10. Efren VAZQUEZ SPA APRILIA 46’43.286
11. Esteve RABAT SPA KTM 46’43.414
12. Marc MARQUEZ SPA KTM 46’45.952
13. Tomoyoshi KOYAMA JPN KTM 46’55.764
14. Stevie BONSEY USA APRILIA 46’56.737
15. Pere TUTUSAUS SPA APRILIA 47’00.981
16. Sandro CORTESE GER APRILIA 47’01.729
17. Dominique AEGERTER SWI DERBI 47’12.979
18. Louis ROSSI FRA HONDA 47’50.193
19. Hugo VAN DEN BERG NED APRILIA 47’52.681

Kiestek

Randy KRUMMENACHE SWI KTM 39’42.444
Scott REDDING GBR APRILIA 37’03.450
Lorenzo ZANETTI ITA KTM 28’20.390
Danny WEBB GBR APRILIA 24’38.285
Robert MURESAN ROU APRILIA 22’34.536
Alexis MASBOU FRA LONCIN 23’03.066
Robin LASSER GER APRILIA 17’37.611
Roberto LACALENDOLA ITA APRILIA 17’39.274
Bradley SMITH GBR APRILIA 14’38.969
Simone CORSI ITA APRILIA 13’01.187
Takaaki NAKAGAMI JPN APRILIA 10’53.975
Sergio GADEA SPA APRILIA 2’34.309

Az els? körben kiesett

Stefano BIANCO ITA APRILIA

ugrás fel