EST. 2002

Sanghaj, 250: Csak a KTM!

Száradó pálya, tócsák és vízátfolyások, de kell még az es?gumi. A lehet? legrosszabb kombináció, állítják a versenyz?k. El?nyben lehet, aki nagyot mer kockáztatni. A rajt egyértelm? vesztese Lüthi. Kis híján lefullad a motorja, így az utolsó pozícióból kezdi el támadni az íveket, pár körrel kés?bbi buktája végleg megpecsételi kínai hétvégéjét. A többiek szépen karcolnak, kanyarról-kanyarra változik a sorrend, csak próbálgatják a tapadási viszonyokat, itt az egyik a bátrabb, ott meg a másik, hát megy az adok-kapok. Simoncelli kis vezetés után átadja a stafétát Barberának, akit Bautista követ nagy elánnal. A KTM-esek ekkor még csak szerényen jönnek a boly végén, mindenki a két spanyol nagy csatájára vár.

Ezzel nem is hibáznak nagyot, hiszen Alvaro és Hector gy?ri, facsarja egymást, végül Bautista teszi be határozottabban a kereket, és eszel?s tempóba kezd. Ezt a srácot lehetetlen követni, Estorilt futja újra az apriliás, csak ugye a helyszín más. Közben Barbera kizökken a ritmusból, és hamar beel?zik. El?ször Simoncelli, majd a két narancs KTM, majd jön Takahashi és Debon is, csúszik vissza a tabellán a pöttyös Aprilia, pedig most igazán állt a zászló az ünnepl?s befejezéshez. Alvaro futja a leggyorsabb köröket, el?nye már biztonságos, ezért is érthetetlen, hogy miért spirázza bukásig a tempót: a célegyenes utáni egyes kanyarban elmegy az eleje, hiába csak csúszás a következmény, ez a hajó elment. Még visszaáll, de nyilván nem a 12-ik hely a cél – pedig ez jutott végül.

Így viszont megnyílik az út Simoncellinek, azonban a KTM csapat ekkor kapcsol turbó fokozatra. A napnál is világosabb, hogy mind az egyenesekben, mind a kanyarokban verhetetlenek az osztrák masinériák, nincs apelláta: Kallio és Aoyama átlépik a mez?nyt. Marco pedig Barbera sorsára jut, elkezdi veszíteni a ritmust, így el?ször Takahashi, majd Pasini is eltép mellette. Derék a japán, szó se róla, nem mostanában volt utoljára szoftverfrissítés a 250-es Honda táján, így a dobogós hely brávúr. Lenne. De nem. Az utolsó körben a hosszú egyenes utáni féktávon már rakoncátlankodik a motor, azonban az utolsó kanyarban végleg megragad a blokk. Ritkán lát az ember motorverseny végén, a célvonalon emberi er?vel áthajtott pilótát, pedig ez most az volt. Ott is hagyták a szürke gépcsodát a célegyenesben, egye a fene! Takahashi még kifacsar magából egy kényszeredett mosolyt, nem gyalázza meg kenyéradóját a m?szaki hibára való mutogatással – ez a lényegen nem változtat. Kallio magabiztosan nyer, és egyre növekv? el?nnyel vezeti a tabellát. Második a kellemest motorozó Aoyama, a nevet? harmadik pedig megint Pasini, akinek bizony jól jött a Honda lekettyenése. Bár Tóth Imre pár körön keresztül a pontszerz? helyeken hajtott, egy kis hibát követ?en visszacsúszott a 16-ik helyre, így egy híján, de nincs újabb vébé pont.

250, Kínai Nagydíj: végeredmény

1. M. KALLIO FIN Red Bull KTM 250 48’12.217
2. H. AOYAMA JPN Red Bull KTM 250 + 3.238
3. M. PASINI ITA Polaris World + 13.811
4. M. SIMONCELLI ITA Metis Gilera + 18.474
5. A. DEBON SPA Lotus Aprilia + 21.066
6. H. BARBERA SPA Team Toth Aprilia + 25.158
7. Y. TAKAHASHI JPN JiR Team Scot 250 + 29.990
8. R. WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG + 39.871
9. A. ESPARGARO SPA Lotus Aprilia + 48.344
10. H. FAUBEL SPA Mapfre Aspar Team + 55.470
11. R. LOCATELLI ITA Metis Gilera + 55.832
12. A. BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team + 1’00.442
13. E. LAVERTY IRL Blusens Aprilia + 1’00.732
14. F. LAI ITA Campetella Racing + 1’36.975
15. D. PRADITA INA Yamaha Pertamina Indonesia + 1’37.080
16. I. TOTH HUN Team Toth Aprilia + 1’45.018
17. R. GOMEZ SPA Blusens Aprilia + 2’13.718

Kiestek:

A. BALDOLINI ITA Matteoni Racing 7 kör
J. SIMON SPA Repsol KTM 250cc 16 kör
T. LUTHI SWI Emmi – Caffe Latte 16 kör
K. ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing 17 kör
L. PESEK CZE Auto Kelly – CP 19 kör

Nem teljesítette az els? kört:

M. POGGIALI RSM Campetella Racing

ugrás fel