EST. 2002

Sanghaj, 250: Lorenzo feltartóztathatatlan

Lorenzo dominancia Sanghajban is…oktatott a Nyalókás… és még sorolhatnánk a f?címeket, amiket a holnapi sajtóban olvashatunk majd vissza. Nem lehet ugyanis másképp jellemezni a negyedliteres uralkodó idei teljesítményét, legalább akkora magabiztossággal nyeri a versenyeket, mint Valentino Rossi 1999-ben, vagy Casey Stoner idén a királykategóriában.

A futam elején nagyon úgy t?nt, hogy ez nem Lorenzo versenye lesz, csúnyán elmért egy féktávot ugyanis a spanyol, komolyan hátra csúszva a mez?nyben. A következ? körben bemutatott újabb bakija után aztán végképp dörzsölhették tenyerüket a sikerre éhes ellenfelek, egyedül Lorenzo gondolta azt, hogy van keresnivalója Sanghajban. Könyörtelen tempót diktálva állt a mez?ny élére, majd ugyan azzal a lendülettel szakadt le az Andrea Dovizioso által vezetett üldöz?bolyról.

A futam közepén lanyhulni kezdett a támadókedv: magányosan elöl Lorenzo, majd Dovi és De Angelis, aztán Kallio, Bautista, Lüthi, Barbera tempózott. Az állóvizet a tavalyi 125-ös bajnok kavarta fel, izgalmat szolgáltatva az utolsó körökre. El?ször csapattársát, de Angelis kapta el, majd Doviziosot vette célkeresztjébe. A legutolsó komoly féktávra tartogatta puskaporát az egyre meggy?z?bben közleked? Alvaro, könyörtelenül tessékelte ki a tapasztaltabb hondást a rázók?re – innen már csak fenyeget? gesztusokkal próbálta lassításra kényszeríteni Dovi a spanyolt, mindhiába: Lorenzo-Bautista-Dovizioso a kínai dobogó.

Ha azt írtuk a futam beharangozójában, hogy az isztambuli volt a Tóth csapat legpechesebb verseny, úgy legalább igaz ez az állítás a kínai fordulóra is. Egy aprócska összetev? hiányzik még a magyar csapat idei f?zetéb?l, méghozzá egy jó nagy ev?kanál szerencse: Imi nem tudta el?rébb verekedni magát a 18. helynél, Barbera tavalyi gy?zelme után a 6. pozícióval kénytelen vigasztalódni. Mindkét motoros jóval többre hivatott. Folyt. köv. Le Mans-ban.

250, Kínai Nagydíj

1. Jorge LORENZO SPA APRILIA 44’17.095
2. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 44’20.999
3. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 44’22.126
4. Alex DE ANGELIS RSM APRILIA 44’23.655
5. Mika KALLIO FIN KTM 44’27.343
6. Hector BARBERA SPA APRILIA 44’27.597
7. Julian SIMON SPA HONDA 44’27.927
8. Thomas LUTHI SWI APRILIA 44’47.579
9. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 44’49.990
10. Fabrizio LAI ITA APRILIA 45’08.072
11. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 45’08.794
12. Ratthapark WILAIROT THA HONDA 45’10.131
13. Anthony WEST AUS APRILIA 45’18.758
14. Taro SEKIGUCHI JPN APRILIA 45’31.698
15. Arturo TIZON SPA APRILIA 45’31.849
16. Jules CLUZEL FRA APRILIA 45’56.985
17. Eugene LAVERTY IRL HONDA 46’04.100
18. Imre TOTH HUN APRILIA 46’07.611
19. Jin XIAO CHN YAMAHA 44’30.852

Kiestek

Marco SIMONCELLI ITA GILERA 27’47.592
Alex BALDOLINI ITA APRILIA 26’04.722
Karel ABRAHAM CZE APRILIA 22’08.738
Shuhei AOYAMA JPN HONDA 17’01.567
Dirk HEIDOLF GER APRILIA 4’40.621

ugrás fel