EST. 2002

Sanghaj, MotoGP: Pedrosa el?ször és huszonnegyedszer

Rekord a néz?számban, rekord a pályán: 32.402-en jöttek össze a szurkolók a sanghaji lelátón, Kínában ennyien még sosem voltak a helyszínen kíváncsiak motorversenyre. Simának mondható Daniel Pedrosa-siker hajrában megfutott leggyorsabb körrel az aszfalton, Honda HRC-kett?sgy?zelemmel, nagyjából ezt láthatták a kilátogatók. A helyzet persze ennél árnyaltabb.

Nicky Hayden a második, vagyis továbbra sem nyer futamot, viszont továbbra is vezeti a MotoGP pontbéli összesítését. És Colin Edwards a dobogó alsó fokán, futóm?pattogás ide vagy oda, a Yamaha M1-gyel. Az olasz nevek teljességgel hiányoznak a fenti felsorolásból: az utóbbi három nagydíj talján nyertesei negatív hétvégén vannak túl. Marco Melandri egy lassú motorral és középszer? beállításokkal hetedik a remekl? és végre visszatérni látszó Makoto Tamada mögött és a helyezései alapján kisebbfajta gödörbe került Loris Capirossi el?tt. A ducatis nem köntörfalaz, ezen a vasárnapon nem álltak a helyzet magaslatán: ‘megpróbáltam megel?zni Melandrit és Tamadát az utolsó körben, köszönöm istennek, hogy segített befejeznem ezt a versenyt, de amit akartam, az most nem sikerült. Én ha megérzem a gy?zelem szagát, megpróbálok menni el?re, de ma erre nem volt alkalmam. Mindenesetre továbbra is teljes a bizalmam a Bridgestone-ban.’

Valóban, immár szokásosan, f?szerepet játszottak a gumik. Aligha tudott volna Capirossi szinte kizárólag védekezni, ha megfelel? talpakat választ a futamra. Aki háta mögött nyolcadik a csapattárs Sete Gibernau, vagyis a m?szaki csomag tényleg nem volt rendben, és ezért az els?rend? vádlott ezúttal a Bridgestone. Másrészr?l viszont John Hopkins és a szintén japán abroncsokkal szerelt Suzuki negyedik helye és remek kezdése mivel magyarázható? Azzal, hogy a Bridgestone valami nagyon komolyat készített, amivel a jó John szökni tudott és összességében egy nagyot versenyezni, a teljesítményben a Hondánál, Yamahánál gyengébb Suzuki idei legjobb eredményét szállítva ezzel.

Szintén a gumik jegyében telt Valentino Rossi nagydíja. Bátran és határozottan zárkózott fel a rajtrács tizenharmadik helyér?l indulva, és a 13 nem hozott szerencsét. Öt körrel a vége el?tt kezdett el elviselhetetlenül vibrálni az M1, a 17. körben gurult Rossi a boxba, els? sárhányó nélkül. Ott aztán csak a hátsó kereket cserélték le, pedig az el elnyílt futófelület? els?t is kellett volna, ha már egyszer kerékcsere. Mi okozta ezt? A Michelin m?szakijai még semmit sem mondtak, de ami a feltételezés szintjén elhangzott, az selejtes vagy (és ez a valószín?bb) egy éppen a futóm?pattogástól kicsinált els? gumiabroncs. A címvéd? nem kicsit bepipult a történtek miatt, még Melandrira is zúdított haragjából (kockázatosnak találta pár kigyorsítását, miközben a kilencedik helyért meccseltek). Hát bizony, 32 pont hátrány Hayden mögött nem kevés. Nagyjából ugyanannyi, mint amekkorában az 1999-es szezonban volt 250-es Aprilia-pilótaként. Akkor világbajnok lett.

A két amerikai, Colin Edwards és John Hopkins félelmetesen indítottak: a rajtot követ?en nagy szökésbe fogtak az elszánt Gibernau mögött. Shinya Nakano negyedikként vette az els? kanyart a Kawasaki zászlóviv?jeként, majd jöttek a Hondák. Négy kör után kezdett el jönni Daniel Pedrosa, el?bb a gumijai miatt lassuló Gibernaut el?zte. Eközben dúlt az olaszok hármas csatája a 8-9-10. helyért… Kisvártatva kialakult a HRC támadó alakulata, felt?nt Hayden és a két Honda az els?ket vette célkeresztbe. Rossi az ötödik helyre jött föl ekkor, Casey Stoner pedig a pályát egyenesítette ki. A 17. kör a Doktor kiszállását hozza, ötödik pozícióját megörökli Stoner, aki összeszedte és visszahozta magát. Ott van az újjászületett Tamada, aki er?b?l nyeri a Melandri és Capirossi ellenü csatákat a hatodik helyért.

Hopkins el?tt elt?nni látszik a dobogó, de az látszik, hogy felkészült és gyors pilóta egy üt?képes motor nyergében. Edwards megvédi helyét és a bajok ellenére a pódiumra hozza a Yamahát. Haydennek esélye sincs elkapni Pedrosát, de talán nem is akarja annyira. A kis spanyol húsz esztend?s korában, élete negyedik MotoGP-futamán gy?zedelmeskedni tud. Ezzel az idei Nagydíjakon eddig mindenhol más és más nyert: Capirossi, Rossi, Melandri és Pedrosa. Takeo Fukui és Suguro Kanazawa urak a HRC legfels?bb köreib?l jól szórakozhattak a csapat boxában. Régóta vártak erre.

Egy hét múlva Franciaországban lesz verseny, a MotoGP visszatér Európába.

Sanghaj, MotoGP: végeredmény

1. HONDA Dani PEDROSA SPA 44’07.734
2. HONDA Nicky HAYDEN USA 44’09.239
3. YAMAHA Colin EDWARDS USA 44’22.368
4. SUZUKI John HOPKINS USA 44’26.999
5. HONDA Casey STONER AUS 44’30.795
6. HONDA Makoto TAMADA JPN 44’31.613
7. HONDA Marco MELANDRI ITA 44’31.835
8. DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 44’32.201
9. DUCATI Sete GIBERNAU SPA 44’36.092
10. KAWASAKI Shinya NAKANO JPN 44’41.549
11. HONDA Toni ELIAS SPA 44’43.050
12. KAWASAKI Randy DE PUNIET FRA 44’59.738
13. KR211V Kenny ROBERTS JR USA 45’04.027
14. YAMAHA Carlos CHECA SPA 45’11.309
15. DUCATI Alex HOFMANN GER 45’18.906
16. YAMAHA James ELLISON GBR 45’30.809
17. DUCATI Jose Luis CARDOSO SPA 45’42.884 18.

Kiestek

YAMAHA Valentino ROSSI ITA
SUZUKI Chris VERMEULEN AUS

ugrás fel