EST. 2002

Sanghaj pénteken

Azért nem egészen erre lehetett számítani a Kínai Nagydíj els? MotoGp szabadedzése el?tt: sokkal valószín?bbnek t?nt, hogy a Bridgestone, Ducati, Stoner kombináció isztambuli fölénye átível a sanghaji edzésekre, mint hogy tizennégy pilóta végezzen egy másodpercen belül. Pedig ez utóbbi történt: igaz, a prímet továbbra is egy japán gumikkal szerelt motor és lovasa viszi, jelesül John Hopkins. A mélypontról kilábalni látszó Honda három versenyz?jét delegálja az els? négybe, a Ducati ötödik Capirossi, és nyolcadik Stoner révén. Ebb?l bármi lehet.

Természetesen a gumikkal telt a legtöbb munka az els? napon, és a változtatgatás volt, akinek máris meghozta a várt eredményt: Melandri, Pedrosa és Hayden például elég meggy?z? köröket futottak a turnus vége felé – így zártak ?k, hondások, sorrendben Hopper mögött. Érdekes, hogy míg a Suzuki amerikánusa szárnyal, addig Vermeulen nem ment jobbat egy 12. helynél. Visszakanyarodva egy félmondat erejéig a Hondához: a Le Mans-i versenyre nagy újdonságok várhatóak, s ezek f?leg a privát istállókat érintik: több lóer? és több fordulat, szól az ígéret. Ami azt illeti, Melandri így is gyors a maga 212-esével, ami magyarázható a Bridgestone-okkal is. Meg persze az emberi tényez?vel…

Fejlesztéseket vár Capirossi is, legh?bb vágya egy kedvesebb er?leadású blokk, de azért így sem panaszkodhat az olasz a sanghaji péntek után: honfitársát, Rossit maga mögött tartotta körid? tekintetében, és persze Edwardsot is: nem mellesleg, a Yamahák jó tizenöt km/órát kapnak a célegyenesben a Desmóktól (részletesebben: Barros a leggyorsabb 329 km/ó-val, Stoner és Hofmann (!) 326, Capirossi 323,8, a leggyorsabb hondás Melandri 323,4-gyel, Rossi 315,7-tel haladt, ami azt jelzi, hogy a Yamaha az ellenfelekhez mérten nem gyors az egyenesben (a pálya többi részén viszont határozottan rendben van).

A hátsó traktus eredményeit nézve megállapíthatjuk, hogy Nakano egyre mélyebb gödörben van, el?tte Jacque végzett – a francia versenye veszélyben van, miután egy esés következtében csúnyán megvágta a kezét.

MotoGp, szabadedzések

1. John HOPKINS USA SUZUKI 2’01.204
2. Marco MELANDRI ITA HONDA 2’01.303
3. Dani PEDROSA SPA HONDA 2’01.333
4. Nicky HAYDEN USA HONDA 2’01.346
5. Loris CAPIROSSI ITA DUCATI 2’01.365
6. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 2’01.390
7. Colin EDWARDS USA YAMAHA 2’01.409
8. Casey STONER AUS DUCATI 2’01.460
9. Alex HOFMANN GER DUCATI 2’01.771
10. Carlos CHECA SPA HONDA 2’01.881
11. Randy DE PUNIET FRA KAWASAKI 2’01.896
12. Chris VERMEULEN AUS SUZUKI 2’01.991
13. Alex BARROS BRA DUCATI 2’02.051
14. Toni ELIAS SPA HONDA 2’02.114
15. Makoto TAMADA JPN YAMAHA 2’02.242
16. Kenny ROBERTS JR USA KR212V 2’02.564
17. Sylvain GUINTOLI FRA YAMAHA 2’02.768
18. Olivier JACQUE FRA KAWASAKI 2’02.818
19. Shinya NAKANO JPN HONDA 2’02.977

125

Mattia Pasini egy fekete macskát tetováltatott a hátára, hogy elriassza a pechet. Egyel?re nem esett baja, de nem is a pénteki edzésen szokott. Pasini, a kategória egyik leggyorsabb és kétséget kizíróan legszerencsétlenebb versenyz?je: hiába a nagyszer? helytállás, akarás, gyorsaság, tudás, nulla pontot tud felmutatni az olasz három futam után. A babona majd tán segít. Szerkeszt?ségi házinyestünk szerint ha szombaton véglegesíti pole pozícióját Pasini, akkor biztosan kiáll majd vasárnap, vagy karburációs hiba miatt annyira lelassul, hogy nem szerez pontot. Mindazonáltal lehet, hogy végre felragyog a talján csillaga: Kína egyszer már bejött neki, élete els? futamgy?zelmét Sanghajban aratta.

Miután könnyen elképzelhet? az es?s id?járás a szombati id?mér?re, a 125-ösök egyb?l próbáltak jó köröket futni. Pasini 2’11’946-os fordulója már nagyon közelítette Kallio tavalyi pályacsúcsát, de nem sokkal maradtak el a provizor els? sorba kvalifikáltak sem: Pesek, Talmácsi és Gadea, sorrendben. A pálya inkább az RSÁ-knak kedvez a nagyobb végsebességük okán, de nem azon fog múlni minden. A hétvégén századik GP-versenyén induló Talma folytatjatja a pontvadászatot, és ez a legfontosabb. Faubellel szemben lépésel?nyben van, a – szintén RSÁ-s – spanyol nyitja a második sort, majd az isztambuli gy?z? Corsi és a Hondából mindent kihozó Smith. Szenvednek egyel?re a KTM-esek, Koyama kilencedik Cortese mögött.

125, Q1: az els? tíz

1. Mattia PASINI ITA APRILIA 2’11.946
2. Lukas PESEK
CZE DERBI 2’12.384
3. Gabor TALMACSI
HUN APRILIA 2’12.827
4. Sergio GADEA
SPA APRILIA 2’13.072
5. Hector FAUBEL
SPA APRILIA 2’13.157
6. Simone CORSI
ITA APRILIA 2’13.219
7. Bradley SMITH
GBR HONDA 2’13.450
8. Sandro CORTESE
GER APRILIA 2’13.526
9. Tomoyoshi KOYAMA
JPN KTM 2’13.549
10. Michael RANSEDER
AUT DERBI 2’13.790

250

Folytatódni látszik a spanyol uralom a 250-es kategóriában. Jorge Lorenzo a leggyorsabb pénteken – megadta a módját az ünneplésnek, születésnapos ugyanis a címvéd?. Az ég csatornái nem nyíltak meg, de könnyen elképzelhet?, hogy a meglehet?sen vészjósló felh?zet holnap már nem hagyja szárazon a ringet.

Meglepetések azért vannak, ha az edzés-els? személye nem is számít annak: a Honda két motorral is képviselteti magát az els? négyben, Dovizioso negyedik, de az igazi robbantást Julian Simon vitte véghez, aki négy versennyel a háta mögött már veteránnak számító, napi második Bautista el?tt. Az Aprilia és a Honda közt alsó hangon tíz km/óra a különbség az egyenesben, de a kanyargós részeken jól kompenzál a japán futóm?. Barbera a Team Toth motorján a második sorban van egyel?re, emlékezhetünk, tavaly ? nyerte meg a Kínai Nagydíjat. Innen kívánjuk, hogy idén se adja alább. Tóth Imi 23. a Q1 után.

250, Q1: az els? tíz

1. Jorge LORENZO SPA APRILIA 2’05.276
2. Julian SIMON
SPA HONDA 2’05.587
3. Alvaro BAUTISTA
SPA APRILIA 2’05.650
4. Andrea DOVIZIOSO
ITA HONDA 2’05.806
5. Hector BARBERA
SPA APRILIA 2’05.900
6. Alex DE ANGELIS
RSM APRILIA 2’06.767
7. Marco SIMONCELLI
ITA GILERA 2’06.778
8. Thomas LUTHI
SWI APRILIA 2’06.927
9. Fabrizio LAI
ITA APRILIA 2’07.760
10. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 2’07.792

23. Imre TOTH HUN APRILIA 2’09.761

ugrás fel