Hirdetés
Kezdőoldal Magazin SBK: Ducati fölény az első hétvégén.

SBK: Ducati fölény az első hétvégén.

Hirdetés

Az első verseny előtt már megmutatkozott, hogy a Kawasaki megtartotta a gyorsaságát, Tom Sykes Troy Corser pole rekordját küldte süllyesztőbe és indulhatott az első pozícióból.

A versenyen a két Kawasaki startolt a legjobban és őket üldözte Melandri aki az elmúlt évek legjobb hétvégéjét zárta. Sykes közel 1 másodperces előnyt épített fel de Rea folyamatosan darálta le az időt, a szélárnyékában pedig végig ott volt Melandri és a Ducati. Hátrébb a Yamaha csapat tagjai érkeztek de felakadtak Davis tempóján aki később Foresnek is feladta a leckét. Stoner barátja és valamikori versenytársa nem könnyű ellenfél.

A verseny utolsó harmadánál Melandri megindult és leszedte mind a két Kawasakit, Sykes megtartotta a második helyett míg Rea látványosan belassult és a dobogóra sem fért fel. Ötödikként zárta az első futamot, később kiderült a Pirelli felhólyagosodott a hátsókeréken és a regnáló világbajnok komoly vibrációt érzett. A tavalyi gumirobbanás után érthetően csak arra koncentrált, hogy bemotorozzon épségben a motorral. Az első futamnál még fontos megemlíteni Camier teljesítményét aki a hetedik helyen hozta be a Honda CBR1000RR-t.

Több versenyző is a gumikat okolta és veszélyesnek érezték a rendezők is a helyzetet, ezért a második futamra flag-to-flag versenyt rendeltek el. Bár a nézőknek a lehető legnagyobb látványt nyújtja egy versenynapon ez a megoldás a csapatoknak sok tényezővel kell számolniuk. Egy 22 körös versenynél nem mindegy, hogy melyik körben történik meg a csere ( 10,11,12 ), 10-12 kört új gumival mindenki gyorsan tud teljesíteni így bárki felérhet az első csoportba. Azonban az új gumi még ha melegítve is van sem ugyanazt a tapadást biztosítja mint amiről cseréltek a versenyzők.

A második futam tartogatott meglepetéseket bőven. A motorcsere után Davies kicsúszott és kiesett a második futamból. Elmondása szerint még sosem kellett új gumikkal teljes gázon motoroznia, ez okozhatta a hibát. Csapattársa azonban igazi versenymotorosként nagyon jó stratégiát választott. Érezte, hogy féktávon nehéz lenne megfogni Rea-t ezért a szélárnyékból bújt ki és előzte meg ellenfelét az utolsó métereken. Ez nagyon nehéz feladat ilyen tempónál, ha túl korán jön ki az ember akkor könnyen elvérezhet a szélben, míg ha későn akkor nem biztos, hogy sikerül a manőver. Melandri azonban hibátlanul oldotta meg a feladatott és behúzta a második futamot is. Ezzel vezeti a bajnokságot a rendkívül kedves olasz motorversenyző. Érdemes megfigyelni a hétvégén folyamatosan jól teljesítő Fores sisakját, nehéz eldönteni, hogy saját sikerének vagy Marco előzésének örült ennyire.

Camier ismét jót ment a Honda nyergében és a hatodik helyen zárta a második versenyt a két Yamaha versenyző közé ékelődve.

Az első hétvége kiegyenlítettebb versenyt hozott mint az elmúlt évek, a Kawasakik továbbra is erősek de végre a többi csapat is képes hasonló teljesítményre. Nagy szüksége volt már a sorozatnak egy kis izgalomra és a hegemónia megtörésére mert kezdett álló vízzé változni a bajnokság.

Poz Versenyző Motor Pont
1 MARCO MELANDRI DUCATI 50
2 TOM SYKES KAWASAKI 33
3 JONATHAN REA KAWASAKI 31
4 XAVI FORES DUCATI 29
5 ALEX LOWES YAMAHA 21
6 LEON CAMIER HONDA 19
7 CHAZ DAVIES DUCATI 16
8 MICHAEL VAN DER MARK YAMAHA 16
9 LORIS BAZ BMW 12
10 LEANDRO MERCADO KAWASAKI 10
11 EUGENE LAVERTY APRILIA 9
12 TOPRAK RAZGATLIOGLU KAWASAKI 9
13 JORDI TORRES MV AGUSTA 8
14 ROMÁN RAMOS KAWASAKI 7
15 JAKE GAGNE HONDA 7
16 PJ JACOBSEN HONDA 2
17 ONDREJ JEZEK YAMAHA 1

 

Poz Versenyző Motor Különbség
1 MELANDRI Marco Ducati Panigale R 0”000 1’30”848
2 REA Jonathan Kawasaki ZX-10RR 0”021 1’31”004
3 FORES Xavi Ducati Panigale R 0”304 1’31”172
4 SYKES Tom Kawasaki ZX-10RR 1”488 1’31”175
5 LOWES Alex Yamaha YZF R1 2”474 1’31”129
6 CAMIER Leon Honda CBR1000RR 2”745 1’31”208
7 VAN DER MARK Michael Yamaha YZF R1 3”098 1’31”300
8 TORRES Jordi MV Agusta 1000 F4 14”301 1’31”596
9 BAZ Loris BMW S 1000 RR 14”361 1’31”728
10 RAZGATLIOGLU Toprak Kawasaki ZX-10RR 19”785 1’31”521
11 RAMOS Román Kawasaki ZX-10RR 25”237 1’32”077
12 MERCADO Leandro Kawasaki ZX-10RR 40”504 1’31”738
13 GAGNE Jake Honda CBR1000RR 58”923 1’31”769
14 JACOBSEN PJ Honda CBR1000RR > 1′ 1’33”004
RT LAVERTY Eugene Aprilia RSV4 RF 2 GIRI 1’31”217
RT DAVIES Chaz Ducati Panigale R 1’31”384
RT JEZEK Ondrej Yamaha YZF R1
SQ FALZON Daniel Yamaha YZF R1 1’33”546