Hirdetés
Kezdőoldal Magazin SBK: Ducati fölény az első hétvégén.

SBK: Ducati fölény az első hétvégén.

Az első verseny előtt már megmutatkozott, hogy a Kawasaki megtartotta a gyorsaságát, Tom Sykes Troy Corser pole rekordját küldte süllyesztőbe és indulhatott az első pozícióból.

A versenyen a két Kawasaki startolt a legjobban és őket üldözte Melandri aki az elmúlt évek legjobb hétvégéjét zárta. Sykes közel 1 másodperces előnyt épített fel de Rea folyamatosan darálta le az időt, a szélárnyékában pedig végig ott volt Melandri és a Ducati. Hátrébb a Yamaha csapat tagjai érkeztek de felakadtak Davis tempóján aki később Foresnek is feladta a leckét. Stoner barátja és valamikori versenytársa nem könnyű ellenfél.

A verseny utolsó harmadánál Melandri megindult és leszedte mind a két Kawasakit, Sykes megtartotta a második helyett míg Rea látványosan belassult és a dobogóra sem fért fel. Ötödikként zárta az első futamot, később kiderült a Pirelli felhólyagosodott a hátsókeréken és a regnáló világbajnok komoly vibrációt érzett. A tavalyi gumirobbanás után érthetően csak arra koncentrált, hogy bemotorozzon épségben a motorral. Az első futamnál még fontos megemlíteni Camier teljesítményét aki a hetedik helyen hozta be a Honda CBR1000RR-t.

Több versenyző is a gumikat okolta és veszélyesnek érezték a rendezők is a helyzetet, ezért a második futamra flag-to-flag versenyt rendeltek el. Bár a nézőknek a lehető legnagyobb látványt nyújtja egy versenynapon ez a megoldás a csapatoknak sok tényezővel kell számolniuk. Egy 22 körös versenynél nem mindegy, hogy melyik körben történik meg a csere ( 10,11,12 ), 10-12 kört új gumival mindenki gyorsan tud teljesíteni így bárki felérhet az első csoportba. Azonban az új gumi még ha melegítve is van sem ugyanazt a tapadást biztosítja mint amiről cseréltek a versenyzők.

A második futam tartogatott meglepetéseket bőven. A motorcsere után Davies kicsúszott és kiesett a második futamból. Elmondása szerint még sosem kellett új gumikkal teljes gázon motoroznia, ez okozhatta a hibát. Csapattársa azonban igazi versenymotorosként nagyon jó stratégiát választott. Érezte, hogy féktávon nehéz lenne megfogni Rea-t ezért a szélárnyékból bújt ki és előzte meg ellenfelét az utolsó métereken. Ez nagyon nehéz feladat ilyen tempónál, ha túl korán jön ki az ember akkor könnyen elvérezhet a szélben, míg ha későn akkor nem biztos, hogy sikerül a manőver. Melandri azonban hibátlanul oldotta meg a feladatott és behúzta a második futamot is. Ezzel vezeti a bajnokságot a rendkívül kedves olasz motorversenyző. Érdemes megfigyelni a hétvégén folyamatosan jól teljesítő Fores sisakját, nehéz eldönteni, hogy saját sikerének vagy Marco előzésének örült ennyire.

Camier ismét jót ment a Honda nyergében és a hatodik helyen zárta a második versenyt a két Yamaha versenyző közé ékelődve.

Az első hétvége kiegyenlítettebb versenyt hozott mint az elmúlt évek, a Kawasakik továbbra is erősek de végre a többi csapat is képes hasonló teljesítményre. Nagy szüksége volt már a sorozatnak egy kis izgalomra és a hegemónia megtörésére mert kezdett álló vízzé változni a bajnokság.

PozVersenyzőMotorPont
1MARCO MELANDRIDUCATI50
2TOM SYKESKAWASAKI33
3JONATHAN REAKAWASAKI31
4XAVI FORESDUCATI29
5ALEX LOWESYAMAHA21
6LEON CAMIERHONDA19
7CHAZ DAVIESDUCATI16
8MICHAEL VAN DER MARKYAMAHA16
9LORIS BAZBMW12
10LEANDRO MERCADOKAWASAKI10
11EUGENE LAVERTYAPRILIA9
12TOPRAK RAZGATLIOGLUKAWASAKI9
13JORDI TORRESMV AGUSTA8
14ROMÁN RAMOSKAWASAKI7
15JAKE GAGNEHONDA7
16PJ JACOBSENHONDA2
17ONDREJ JEZEKYAMAHA1

 

PozVersenyzőMotorKülönbség
1MELANDRI MarcoDucati Panigale R0”0001’30”848
2REA JonathanKawasaki ZX-10RR0”0211’31”004
3FORES XaviDucati Panigale R0”3041’31”172
4SYKES TomKawasaki ZX-10RR1”4881’31”175
5LOWES AlexYamaha YZF R12”4741’31”129
6CAMIER LeonHonda CBR1000RR2”7451’31”208
7VAN DER MARK MichaelYamaha YZF R13”0981’31”300
8TORRES JordiMV Agusta 1000 F414”3011’31”596
9BAZ LorisBMW S 1000 RR14”3611’31”728
10RAZGATLIOGLU ToprakKawasaki ZX-10RR19”7851’31”521
11RAMOS RománKawasaki ZX-10RR25”2371’32”077
12MERCADO LeandroKawasaki ZX-10RR40”5041’31”738
13GAGNE JakeHonda CBR1000RR58”9231’31”769
14JACOBSEN PJHonda CBR1000RR> 1′1’33”004
RTLAVERTY EugeneAprilia RSV4 RF2 GIRI1’31”217
RTDAVIES ChazDucati Panigale R1’31”384
RTJEZEK OndrejYamaha YZF R1
SQFALZON DanielYamaha YZF R11’33”546