EST. 2002

SBK Brands Hatch: Bayliss és Haga a gy?ztesek

Els? verseny

Troy Baylisst senki sem tudta megfogni a Brands Hatch-i Superbike világbajnoki nagydíj els? futamán. A Ducati ausztrálját Haga verte meg a rajtnál, Mggeridge, Corser és Toseland jöttek aztán sorrendben. A Suzuki címvéd?je, Corser hamar lerázta Muggeridge-et és a másik Troy nyomába szeg?dött. Egy körrel kés?bb Bayliss az élre áll, de Nori nem tágít, ott marad szorosan ellenfele mögött, s ?t hasonlóképpen ?zi Corser. Karl Muggas bukik és kiszáll a küzdelemb?l, feltör viszont James Toseland: megfut egy gyorskört, lendületb?l megel?zi Corsert és Baylisst?l fél mp-re harmadik már. Esik Fabrizio is, a tizennegyedik pozícióban motorozott a brnói versenyek h?se.

A hatodik körben Haga váratlanul kibújuk a szélárnyékból és a Ducati elé kerül. A két éllovas más tempót megy, el?nyük egyre n? a mez?nnyel szemben, miközben Toseland vág be a bajokkal küzd? Corser elé, akit bizony Pitt is otthagy. Három fordulónak kell eltelnie, hogy Bayliss visszavegye a vezetést, ám Haga egy körrel kés?bb megint beteszi Yamaháját az élre. Toseland stabilan tartja harmadik helyét, mögötte 2-2,5 mp-cel ott van Pitt, Corser ötödik, míg a csapattárs Kagayama a kawasakis Walkerrel harcol a hatodik helyért öt mp-s távolban.

Nagyjából féltávnál járunk, mikor a vezet? duó trióvá b?vül: Toseland jön föl az els?kre, nagy kedvvel versenyez. Egyre mélyebb a gödör viszont Corsernek, akit megel?z Kagayama. A tizenötödik kör eseménye Bayliss hatalmas támadása, ami nyer? man?vernek bizonyul: elmegy Haga mellett, akit ez eléggé megzavarhat, hiszen Toseland is otthagyja a japánt. A ducatis ausztrál nem sokat teketóriázik, azonnal kezd elhúzni: két körrel a vége el?tt az a bizonyos trió már nincs sehol: Toseland egy mp plusszal második, a kontrázni próbáló, de hibát vét? Haga két mp lemaradással tartja harmadik helyét. De a yamahás japán nagy küzd?, pár kanyar kell neki csupán, hogy újfent rátapadjon angol riválisára. Akiben még marad er? egy utolsó megiramodásra, érzi Haga is, hogy okosabb kímélni önmagát és a motort, és megelégedni a bronzzal az els? versenyen. Ám amikor Toseland is visszavesz a tempóból, Haga megint gyorsít és támadásra kész: ekkor azonban már kés?: Bayliss magányosan nyeri az els? Brands Hatch-i futamot, második James Toseland, harmadik Noriyuki Haga. Negyedik a befutóban Pitt, aztán Kagayama, Corser, Walker, Barros és Laconi, a másik gyári Ducati tizenkettedik Lanzival a nyeregben.

Supersport

Dupla gy?zelemmel zárta a Brands-Hatch-i futamot a Yamaha Germany alakulata. Az élr?l induló Broc Parkes dominált a futamon, gy?zelméhez nem férhetett kétség. A második helyért nagy csata alakult ki Kevin Curtain és Kenan Sofuoglu (Ten Kate Honda) között, melyet a Yamahás nyert meg. Curtain második helyével utolérte az összetettben a hatodik helyen befutó Charpentier-t, így teljesen nyílttá vált a világbajnoki címért folytatott harc: négy futammal az idény vége el?tt még a 119 pontos Parkes is utolérheti a 131 pontos listavezet?ket.

Második verseny

Bayliss ott folytatja, ahol az els? futamban abbahagyta: nagyon felszívta magát az ausztrál: a brnói gyengébb teljesítmény után megint a régi. Az els? kanyarban els?ként fordul Haga, Muggeridge, Corser, Toseland, Kagayana, Laconi és Pitt el?tt. Négy körig látja el a mozdony szerepét, kihívója ezúttal is Haga a Yamahán. Muggeridge másodjára is elesik, ezzel megnyílik az út Toseland el?tt, aki id?közben el?zte Corsert. Esemény még a verseny kezdeti szakaszában Chili büntetése, amellyel rajtkiugrása miatt büntették ?t a bírák.

Haga és Bayliss küzdenek egymással nagyon szépen, cserélgetik a pozíciókat, keresztezik az íveket. Emiatt aztán lassabbak is, mint az üldöz?k, akik Toseland vezérletével újra befogják ?ket. Corser is tartja a lépést, Pitt és Laconi szintén csak nyernek azon, hogy az elején öli egymást a japán és az ausztrál. Baylissben azonban megint van tartalék, ráhasal a tankra és repeszt egy olyan kört, amivel átmenetileg lerázza Hagát. A tizenkettedik fordulóban azonban el?zésse érik Haga felzárkózása, aki kanyarról kanyarra csalta vissza a centimétereket, így újra nyílt a harc. Pitt nagy elánnal támadja Corsert, aki át is kényszerül adni a negyedik helyet, majd, hat körrel a leintés el?tt Laconi Kawasakija is otthagyja a címvéd? sárga szín? motorját.

Az élen folytatódik az idei Superbike eddig látott talán legnagyobb meccse, ami ?rületbe hozza a brit közönséget. Andrew Pitt, aki szinte újjászületve érkezett Angliába, megint hatalmas rohanást mutat be és el?zi Toselandet, lemaradása mindössze 2’5 az élen haladókhoz képest, de tempója lényegesen gyorsabb a vezet?kénél, akik zavarják egymást, nem tudnak igazán kiemelked? köröket futni. Két kör még, mikor Haga támadásra szánja el magát, törekvését siker koronázza: Pitt hátránya két mp a harmadik helyen. Kezdetét veszi az utolsó kör, Haga elnyúlik az egyenes részeken, de Bayliss rendre behozza a lemaradást a kanyaroknál. Megpróbálkozik egy végs? rohammal a bajnokaspiráns ausztrál, lábtartója óriási szikrázással ér az angol aszfalthoz, de Haga minden ajtát zár. Ez a verseny a japáné, és ezt belátja Bayliss is, aki nem töri össze magát a végére, tudja jól, mekkora fegyvertény ez az els? és második hely, tudja, hogy a világbajnoki cím karnyújtásnyira van csupán. Nori Haga pedig megnyeri idei els? futamát, teljesen megérdemelten a rengeteg brav?ros helyezés után. Pitt 2’2-vel harmadik, negyedikként zár Regis Laconi a Kawa nyergében, akinek az egykori csapattárs Toselanden kellett keresztülverekednie magát ehhez.

Az összetett állása Brands Hatch után

1. Troy Bayliss (Ducati, ausztrál) 307

2. Noriyuki Haga (Yamaha, japán) 230

3. James Toseland (Honda, angol) 219

4. Troy Corser (Suzuki, ausztrál) 193

5. Alex Barros (Honda, brazil) 166

6. Andrew Pitt (Yamaha, ausztrál) 157

7. Yukio Kagayama (Suzuki, japán) 126

8. Lorenzo Lanzi (Ducati, olasz) 96

9. Chris Walker (Kawasaki, angol) 96

10. Michel Fabrizio (Honda, olasz) 87

ugrás fel