EST. 2002

SBK: Checa-dupla Salt Lake City-ben


Ahogy mondani szokás, eggyel több sebesség volt Checa Hondáján, aki ezzel nyeri a világbajnokság hatodik fordulóját. Bayliss egy eséssel és egy m?szaki hibával zár a tengerentúlon, de van oka ünnepelni a Ducati-családnak, hiszen Fabrizio kétszer dobogós. Neukirchner második illetve negyedik, Biagginak egy negyedik hely jut.

Els? verseny

Remekül rajtol Bayliss, és az els? kanyarban már szép el?nnyel vezet, nyomában Neukirchner, Biaggi, Haga és Checa. El sem telik az els? kör, és máris a Suzuki német pilótája áll az élre, és elkezdi leszakítani a Ducatit és a Hondát, Checa el?zi eközben Biaggit. Majd a két Yamaha, Corser-Haga sorrendben. Nem sokkal kés?bb Max hagyja el a pályát és száll ki a csatából, tizenhetedikként áll vissza. A második fordulóban Checa támadja Baylisst, el?z, és Neukirchner után veti magát. Laza könnyedséggel éri utol és f?zi be: a spanyol vezet. Az élen álló hármast tisztes távolságból követik a többiek, de Corserben szemmel láthatóan van annyi, hogy utolérje a szökevényet, Haga mintha nehézségekkel közdene. A negyedik körben, miközben Carlitos egyre csak növeli a tempót, Baylisst leveti magáról a Ducati: Neukirchner motorjának kereke mellett ér földet – szerencsés módon az ausztrált senki sem üti el, sikerrel éri el a bukózónát. Gyalogszerrel indul el a box felé, a vállát fájlalva. Ugyanebben a rundban elszáll Haga is, aki egyébként törött kulcscsonttal versenyzett.

A nyolcadik körben a következ? a helyzet: Checa el?nye 3 mp-re duzzadt Neukirchnerrel szemben, 3’5-re van Corser. Negyedik Smrz a privát Ducatival, a cseh mögött Fabrizio a gyárival. Hatodik Muggeridge a DFX Hondával, aztán Lanzi, Nieto, Kagayama, Sofouglu és Biaggi. Laconi is kibukott ekkorra már, a hetedik helyr?l, így aztán a legjobb kawasakis Badovini a tizenhatodik pozícióban. Checával egész egyszer?en nem lehet mit kezdeni, ami még hátravan ebb?l a meccsb?l, az a negyedik helyért való csata Smrz és Fabrizio között. A tizenharmadik körben adja meg magát a csehek büszkesége, Fabriziónak ezzel meg is kell elégednie, mert Corser elkapását már nem szabad er?ltetni. Annál inkább nem, hiszen a Yamaha ausztrálja olyan tempót megy, hogy csakhamar utoléri Neukirchnert, és felkészül a támadásra a második helyért.

Mindezt egészen máshogyan gondolja azonban Fabrizio. A derék Michel számtalan nagy felzárkózást mutatott már be karrierje során, és valami ilyesmin töri a fejét ezúttal is: öttel a vége el?tt fut egy leggyorsabb kört, és kisvártatva ott van az R1 mögött. Corser, észlelve a veszélyt, megel?zi Neukirchnert – igen sz?ken, de hatékonyan. Checa továbbra is magányosan el?l. Öt másodperccel lemaradva jön a vonat: Corser és nyomában a két üldöz?. A tizenhetedik fordulóban Fabrizio támad és el?z, Neukirchner bánja. Jön az utolsó, a huszadik, Checa megengedheti magának, hogy végiglazázza a menetet és 2’8-ra engedje fel Corsert: ennyivel nyeri a spanyol az els? futamot a Milleren. Troy az idei évad minden bizonnyal legszebb versenyét zárja, Fabrizio pódiuma vigasztalhatja a ducatisokat. Neukirchnert futóm?pattogás és kevéssé jó fékbeállítások hátráltatták, mint megtudhattuk a leintés után, negyedik a német, és a Suzukié a P5 is Nieto révén. Nagy siker az abszolút privát Ducati Guandolini csapat hatodik helye Smrz-cel és Muggas hetedike is a DFX szneiben.

Els? futam: végeredmény

1 C. Checa Honda CBR1000RR
2 T. Corser Yamaha YZF-R1 2.809
3 M.Fabrizio Ducati 1098 F08 6.546
4 M.Neukirchner Suzuki GSX-R1000 7.764
5 F. Nieto Suzuki GSX-R1000 16.475
6 J. Smrz Ducati 1098 RS 08 17.126
7 K. Muggeridge Honda CBR1000RR 17.284
8 Y. Kagayama Suzuki GSX-R1000 17.416
9 M.Biaggi Ducati 1098 RS 08 18.117
10 R. Kiyonari Honda CBR1000RR 20.467
11 L. Lanzi Ducati 1098 RS 08 21.742
12 K. Sofuoglu Honda CBR1000RR 27.533
13 G.Lavilla Honda CBR1000RR 32.609
14 R. Xaus Ducati 1098 RS 08 33.165
15 R. Holland Honda CBR1000RR 34.182
16 S. Nakatomi Yamaha YZF-R1 34.500
17 A. Badovini Kawasaki ZX-10R 36.155
18 S. Gimbert Yamaha YZF-R1 41.685
19 M.Tamada Kawasaki ZX-10R 43.579
20 R. Rolfo Honda CBR1000RR 54.195
21 J. Pridmore Honda CBR1000RR 1’00.388
22 V. Iannuzzo Kawasaki ZX-10R 1’02.104
23 S. Jensen Suzuki GSX-R1000 K8 1’09.953
24 L. Napoleone Yamaha YZF-R1 1’12.258

Második verseny

Villámként lódul meg Bayliss, mögötte Checa és Biaggi, de már az els? kanyarkijáratnál változik a felállás: az ausztrál marad az élen, Corser és Neukirchner érnek oda közelségébe, aztán Biaggi, Xaus, Haga, Checa és Kagayama. Az els? kör maga a forradalom: Corser áll az élre, úgy megy az ‘öreg’, mint a régi szép suzukis id?kben, de az ellenfeleket nem tudja magáról lerázni. Eközben megkezd?dik Checa feljövetele: Xaus az els? áldozat, aztán Biaggi, akit némi studírozás után csap agyon a célegyenes végén. Neukirchner szabadul meg az élen Corsert?l, váltás el?l, a német megpróbál ellépni. Bayliss azonnal kapcsol, nem szabad elengedni a gixeres kollégát, ? is megel?zi Corsert, aki védekezhet Checával szemben is. Nem sok sikerrel teszi: Carlitosnak elég a legapróbb rés, bemegy rajta és harmadik. Bayliss a soros, össze-vissza el?zgetik egymást, de ez az akadály is elhárul a hondás el?l. Második hely.

A hatodik körben kész a dráma. Bayliss lelassul, mutatja a többieknek, hogy lehet menni… nézi vigasztalanul az F08 motorját, miközben mesterkélt tempóban közelíti a boxot. Ennyi, nulla pont a Miller Parkból. Váltókar. Ugyanebben a körben kiáll egy másik ducatis is, Xaus, ikszedik esését mutatja be, és ezúttal nem is olyan könny? a felállás. Neukirchner nem sokáig élvezheti az életet: Checa jön, támad, és nem sokáig kéreti magát. Szép és tiszta el?zés, a német igyekszik legalább a ritmust tartani. Nem egyszer? feladat, még akkor sem, ha a hosszú egyenesben a Honda szélárnyékából vissza-visszahozza magát. A harmdik helyen ekkor Biaggi, aki ugyancsak megel?zte Corsert. Majd Haga és az üresség: Fabrizio 8’6-nyi plusszal hatodik, de gyors… lényegében mindenkinél gyorsabb, az egy szem Checát leszámítva. Hetedik Kagayama Nieto el?tt, aztáb Nieto, laconi, Kiyonari, Muggeridge, Sofouglu, Lanzi… és a többiek.

Checa szórja az 1’50 alatti köröket, egyedüliként a pályán. Fabrizio álhatatos aknamunkával 1’7-re csökkenti a korábban még négy másodperces lemaradását Hagával szemben, aztán hasít egy 1’49’8-at, és már meg is el?zte a japánt. El?tte ekkor Biaggi, a földit két kör alatt fogja be és bámm, máris negyedik! A harmadik helyet ezüsttálcán kapja, Corser csúszik ki, megpróbál visszaülni az R1-re, de valami nem jó… vége. Checa eközben szárnyal a duplázás felé… 3’5 az el?nye a leintésnél. Hatalmas nap ez számára. Második Neukirchner, aztán a remek Fabrizio, lecsúszik a dobogóról Biaggi, Haga izzad és hatodik, miután még Kagayama is megtréfálja. Kiyonari nagyot hajráz, hetedik Nieto, Laconi és Lanzi el?tt.

Második futam: végeredmény

1 C. Checa Honda CBR1000RR
2 M.Neukirchner Suzuki GSX-R1000 3.547
3 M.Fabrizio Ducati 1098 F08 6.613
4 M.Biaggi Ducati 1098 RS 7.878
5 Y. Kagayama Suzuki GSX-R1000 10.568
6 N.Haga Yamaha YZF-R1 11.539
7 R. Kiyonari Honda CBR1000RR 18.381
8 F. Nieto Suzuki GSX-R1000 20.646
9 R. Laconi Kawasaki ZX-10R 21.264
10 L. Lanzi Ducati 1098 RS 24.863
11 K. Muggeridge Honda CBR1000RR 25.672
12 A. Badovini Kawasaki ZX-10R 31.711
13 M.Tamada Kawasaki ZX-10R 35.628
14 K. Sofuoglu Honda CBR1000RR 42.816
15 G.Lavilla Honda CBR1000RR 45.034
16 R. Rolfo Honda CBR1000RR 50.220
17 S. Gimbert Yamaha YZF-R1 50.653
18 J. Pridmore Honda CBR1000RR 51.188
19 V. Iannuzzo Kawasaki ZX-10R 1’04.533
20 S. Jensen Suzuki GSX-R1000 1’12.049
21 L. Napoleone Yamaha YZF-R1 1’19.221
22 T. Bayliss Ducati 1098 F08, két kör h.

ugrás fel