EST. 2002

SBK, Donington: Melandri visszatért

Isten hozta újra a gy?ztesek táborában, Mr. Melandri! A mélynövés? talján emberemlékezet óta nem találkozott a dobogó fels? fokával, talán még az els? penzumát töltötte Gresini úrnál a MotoGP-ben, mikor megtörtént vele legutóbb ez a dics? tett. Az elmúlt évek szenvedései valószín?leg mély nyomott hagytak lelkében, és most végre sikerült átszakítani ezt a gátat. Melandri egy tehetséges, és rettent?en gyors motoros, akinek helye van az elitben! Ezt bizonyította Doningtonban.

Ki tudja, talán Biaggi ‘bitch slap‘-je rázta fel a harminchármast, de az biztos, hogy olyat motorozott az els? futamban, amire csak a nagy klasszisok képesek. Szó se róla, az edzéseken történt pankráció után a versenyen is összetalálkozott a két régi/új nemezis, Biagginak viszont le kellett nyelnie a keser? pirulát, és leginkább saját magát pofozhatta a leintés után, tükör el?tt. Hát igen, tudtuk, hogy könny? a nagy öreget kizökkenteni, és olyankor jönnek a rá egyáltalán nem jellemz? amat?r hibák, mint mondjuk egy rosszul felmért féktáv…aztán még egy, majd még egy. Max zseniális motoros, ha minden klappol, ám ha egy apró kis bibi csúszik a képletbe, akkor az van, amit Doningtonban láthattunk. És még a fekete zászló immunitást meg sem említettük, de ne szaladjunk ennyire el?re!

Szóval, aki az öreg Carlos Checa magánszámára számított, annak csalódnia kellett. Smrz ragadta magához a stafétát az els? futamban, és ?rizte azt kitartóan a verseny utolsó harmadáig, ám a ledarálódott abroncsaival nem tudta már maga mögött tartani a Melandri-cunamit. A szívós cseh ezüstjével is a legjobbját hozta, mint ahogy Marco is az arannyal. Az igazi daráló a középmez?nyben, pontosabban az üldöz?bolyban zajlott. Checa végül eredményesen nyaggatta Haslamat a bronzért, mint ahogy Rea is sikerrel hámozta át magát az alkarbedurranástól szenved? Haga-sanon. Biaggi ámokfutása végül egy hetedik pozíciót ért a leintésnél.

Végre visszakaptuk a régi Melandrit?

Végre visszakaptuk a régi Melandrit?

Ez volt az a futam, amiben Maxime Berger hátsó kereke önálló életre kelt. Ritkán látni ilyen kurtán furcsa jelenetet motorosversenyeken, hát most szemtanúi lehettünk a burleszknek. Komolyabb baj is lehetett volna ebb?l, ha az OZ felni mondjuk nem a kigyorsításnál mondja be az unalmast, hanem full gázon, a célegyenesben. Merthogy nem emberi mulasztás okozta Berger vesztét, hanem a gyári hibás kovácsolt felni. A jelenetet ?rizzük meg fejben, és örüljünk, hogy nem történt komoly sérülés miatta.

Másodjára viszont nem késett a Checa-expressz. Az Althea Ducati már-már nyugdíjas korú spanyol titánja Phillip Island-hez hasonlatos versenyt rakott össze, és ezzel két forduló után már megnyugtatónank mondható el?nnyel vezeti a pontvadászatot. Melandri szívósságát ezúttal is ill? kiemelni, hiszen a kilencedik helyr?l zárkózott fel Checa mögé, miután megvívta a maga csatáját az apriliás Camierrel. A brit egyébként megmentette az oroszlános márka becsületét bronzérmével, miután Biaggi sporttárs nem töltötte le a rajtnál való kiugrásért jogosan megítélt áthajtásos büntetést, majd ugyanezzel a közönnyel hányt fittyet a fekete zászlóra, mint ’98-ban, Barcelonában, a GP500-as futamon (mondjuk most nem várta meg a kockás zászlót). Ez tényleg nem Biaggi hétvégéje volt.

WSBK, Donington Park

Els? verseny:

01- Marco Melandri – Yamaha World Superbike Team – Yamaha YZF R1 – 23 laps in 34’33.189
02- Jakub Smrz – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – + 2.455
03- Carlos Checa – Althea Racing – Ducati 1198 – + 5.839
04- Leon Haslam – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 6.176
05- Jonathan Rea – Castrol Honda – Honda CBR 1000RR – + 9.039
06- Noriyuki Haga – Pata Racing Team Aprilia – Aprilia RSV4 Factory – + 9.215
07- Max Biaggi – Aprilia Alitalia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 9.960
08- Leon Camier – Aprilia Alitalia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 14.860
09- Troy Corser – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 14.877
10- Joan Lascorz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 16.182
11- Sylvain Guintoli – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – + 25.820
12- Ruben Xaus – Castrol Honda – Honda CBR 1000RR – + 28.378
13- Ayrton Badovini – BMW Motorrad Italia – BMW S1000RR – + 31.869
14- Roberto Rolfo – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 40.015
15- Mark Aitchison – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 1’00.128

Második verseny:

01- Carlos Checa – Althea Racing – Ducati 1198 – 23 giri in 34’21.537
02- Marco Melandri – Yamaha World Superbike Team – Yamaha YZF R1 – + 3.397
03- Leon Camier – Aprilia Alitalia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 5.902
04- Leon Haslam – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 13.842
05- Joan Lascorz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 14.253
06- Jonathan Rea – Castrol Honda – Honda CBR 1000RR – + 19.413
07- Michel Fabrizio – Team Suzuki Alstare – Suzuki GSX-R 1000 – + 20.278
08- Jakub Smrz – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – + 21.160
09- Ayrton Badovini – BMW Motorrad Italia – BMW S1000RR – + 24.298
10- Ruben Xaus – Castrol Honda – Honda CBR 1000RR – + 24.907
11- Sylvain Guintoli – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – + 32.440
12- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 32.679
13- Troy Corser – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 34.070
14- Eugene Laverty – Yamaha World Superbike Team – Yamaha YZF R1 – + 36.418
15- Roberto Rolfo – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 44.037
16- Mark Aitchison – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 52.412
17- Noriyuki Haga – Pata Racing Team Aprilia – Aprilia RSV4 Factory – + 56.634

A bajnokság állása:

1 – Checa – 91 pont
2 – Melandri 72 pont
3 – Haslam 53 pont
4 – Biaggi – 49 pont
5 – Smrz – 42 pont

 

ugrás fel