EST. 2002

SBK Imola: Haga és Fabrizio, elégedett hazaiak

Túlvagyunk az imolai rundon, és a versenyhétvége abszolút beváltotta a hazaiak hozzá f?zött reményeit. Az Enzo és Dino Ferrariról elnevezett pálya visszatérése a vb-kalendáriumba önmagában örömünnep-jelleget adott az eseménynek, hát még az eredmények. Max Biaggi uralja az els? futamot, aztán a végén behódol Nitro-Norinak, és nagy csatában ?rzi meg második helyét a honfitárs Fabrizióval szemben, Spies negyedik. A második felvonás a Ducatikról szól: Fabrizio, Haga sorrendben el?zik meg a gyári xeroxosok a Simoncellit és Biaggi, a két apriliást. Az összetettben Haga visszavette a vezetést, három pontocska az el?nye a yamahás Spiesszel szemben. A veszekedések nagydíja is volt az imolai: kezd?dött a pénteki edzésnapon, amikor a motorosok a verseny bojkottját is kilátásba helyezték a csúszósnak mondott aszfalt miatt. Sec-perc alatt hidegháborús lett a hangulat az Aprilia-boxban az öreg király Max meg az új jövevény között. A második versenyen aztán Spiest hozta nehéz helyzetbe az RSV4-tandem. A Stock osztályban is a noalei négyhengeresek szolgáltatták a polémiát: a pályán gy?ztes Ayrton Badovinit diszkvalifikálták, miután motorjában az olajtekn?t titánium csavarokkal fogatták fel a gyári szerel?k, ami az STK-ban tilos.


Els? verseny

Fabrizio gazdagodik értékes méterekkel a rajt után, de az els? kanyarból már Biaggi kandikál ki jobb pozícióban, mögöttük Haga, Rea, Spies és Corser, majd Byrne. Biaggi a t?le elvárható szívóssággal harcol, ránázésre képes volna akár leszakítani magáról a ducatisokat. A harmadik körben Haga el?zi csapattársát, és még miel?tt a 3-as rajtszámú Aprilia elnyúlna, el is kezd?dik a csetepaté. Amelybe váratlanul Rea kapcsolódik be, aki azonban nagyon elszúr egy el?zési kísérletet, a bukótérben fejezi be a futamot, ráadásul nagyon veszélyesen keresztezve Biaggi és Haga ívét.

A negyedik körben reálisan négyen hajtanak a gy?zelemért: Biaggi két tizeddel vezet Haga, néggyel Fabrizio, másfél mp-vel Spies el?tt. Ötödiknek Haslam jön föl Corser elé. Simoncelli rosszul rajtol, de a tizenegyedikr?l a hatodik helyig hozza fel magát. Fabrizio eközben támadja Hagát – nyílt sisakos csata, taktikázás nincs. Biaggi stabilnak t?nik az elején, tisztán, szépen motorozik, Spiesnek viszont sok ez a tempó, a hatodik körre már 2’5 a hátránya az élen állótól. Simoncelli féltávra abszolút esélyes, hogy felzárkózzon az élbolyra, az ötödik helyre man?verezi az RSV4-et Haslam kárára, azonban ráfizet, elesik.

Haga el?zi Biaggit és felrobban a Ducati-szektor, de nem sokkal kés?bb a légyzümmögést is meg lehet hallani a vörös lelátón, mert Max visszajön az élre. A párbajból Spies profitálhat, aki 1′ közelébe lopakodik. Sokáig nem történik aztán semmi említésre méltó (hacsak Rea felállása, aki a 15. körre már Parkest támadja a nyolcadik helyért… bravó!), a versenyz?k er?t gy?jtenek a nagy fináléra.

Három fordulóval a kockás zászló el?tt Haga megindítja az attakot: legy?ri Biaggit, akinek az agresszív Fabrizióra is figyelnie kell. Spies is nézeget, és szövögeti terveit. Haga ellép, fél másodpercre képes duzzasztani önnön fórját Biaggi el?tt, akit az utolsó el?tti körben a derék Michel is beel?z. A végs? körben tehát Hagának veszettül kell húzni a gázt, de 1′ feletti el?nye már megnyugtató. A második helyért öldökl? harc a két olasz motor és motoros közöt: Biaggi a legvégs? kanyarkombinációban és az azt követ? befutóban szerzi vissza a 2. helyet. Spies negyedik… talán túl sokáig várt a tervekkel.


Második verseny

Két Ducati szökésben az els? kanyaroktól, Biaggival a nyakukon – az els? futam ‘ismétlését’ várhatta a nagyérdem?, ám ezúttal hiányzott a szórásból Spies, aki a harmadik körben már tetemesnek mondható, 3 és fél másodperces hátrányt halmozott fel. Aztán egy körrel kés?bb Simoncelli is megel?zte a yamahást… eközben összetettbeli riválisa fellopta magát a P1-be. Két csoport alakult ki, hárman a gy?zelemért, megint hárman a negyedik helyért vívtak ádáz csatát.

Féltávnál határozottan kialakulni látszottak az er?vonalak: Haga vezet Fabrizio el?tt, Biaggi mintha lemondott volna a gy?zelmi reményekr?l, 4’6 körüli hátrányban követte a ducatisokat. Max legnagyobb gondját a verseny eme szakaszában Simoncellinek hívták: a 250-es, jöv?re MotoGP-s sportoló szeretett volna méltóképpen megemlékezni superbike-os bemutatkozásáról. Er?ltette (akárcsak az els? futam során) a ritmust, aztán egyszer csak elkapta a csapatkapitányt…

A tizenkettedik körben Fabrizio el?zi Hagát (ennyit a csapatutasításokról a Ducati-boxban – a jelenet a fenti képen). Kicsit kés?bb Sic érkezik meg Biaggira, szinte ráesik, belülr?l el?zi, de Max, saját ívén maradva hozzáér és megtántorodik. Az ütközést el kívánja kerülni az érkez? Spies, aki ezt csak úgy képes megtenni, hogy a bukótérbe kormányozza a Yamahát, hogy aztán rögvest visszaálljon a versenybe, immár tényleg gy?zelmi esélyek nélkül. Balhés verseny!

Öt körrel a vége el?tt Fabrizio másfél mp körüli el?nyt kalapál össze magának, Simoncelli harmadik, 7’3-as plusszal, nyomában Biaggival- Ötödik Spies, aztán Byrne, Rea, Haslam, Smrz, Checa, Lanzi és Sykes. Rea még úgy is megel?zi Byrne-t, hogy a tizennyolcadik körben szabályosan kirongyol a pályáról mögüle: visszaáll, mintha mi sem történt volna, és az utolsó elétti kör végén már övé is a hatodik hely. A végeredmény: Fabrizio, Haga, Simoncelli, olasz motorok az els? négy helyen, totális hazai siker. Spies ötödik, arcán árny, második helyr?l várja a folytatást Imola után…

A Supersport kategóriában Kenan Sofouglué lett a siker, végül is megérdemelten, noha nagyon szerencsés körülmények között. Laverty, Lascorz és Crutchlow voltak nagyon elemükben, közölük is utóbbinak volt legfélelmetesebb a tempója. A versenyt a Lascorz Kawasakijából el?tör? kékes füst, illetve a párszáz méteren olajjal szennyez?dött pálya takarítása miatt meg kellett szakítani. Az új rajt után minden ott folytatódott, ahol a technikai szünet el?tt abbamaradt: Crutchlow gyönyör?en vette át a vezetést, ám a Rivazza-kanyarban látványosan kicsúszott, így az utolsó kört 1’7-es el?nnyel kezdhette a török.

Eredmények


SBK, els? verseny: végeredmény

1 N. Haga JPN Ducati 1098R
2 M. Biaggi ITA Aprilia RSV4 Factory 2.074 hátránnyal
3 M. Fabrizio ITA Ducati 1098R 2.190
4 B. Spies USA Yamaha YZF R1 5.438
5 R. Kiyonari JPN Honda CBR1000RR 14.470

6 L. Haslam GBR Honda CBR1000RR 14.685
7 J. Rea GBR Honda CBR1000RR 26.822
8 J. Smrz CZE Ducati 1098R 32.694
9 T. Sykes GBR Yamaha YZF R1 33.817
10 B. Parkes AUS Kawasaki ZX 10R 34.801
11 T. Corser AUS BMW S1000 RR 35.286
12 R. Xaus ESP BMW S1000 RR 36.442
13 K. Muggeridge AUS Suzuki GSX-R 1000 K9 38.698
14 M. Baiocco ITA Ducati 1098R 42.147
15 Y. Kagayama JPN Suzuki GSX-R 1000 K9 46.510

16 L. Scassa ITA Kawasaki ZX 10R 46.628
17 D. Checa ESP Yamaha YZF R1 1’16.121
18 D. Salom ESP Kawasaki ZX 10R 1’16.398


SBK, második verseny: végeredmény


1 M. Fabrizio Ducati 1098R
2 N. Haga Ducati 1098R 3.592 hátránnyal
3 M. Simoncelli Aprilia RSV4 Factory 6.510
4 M. Biaggi Aprilia RSV4 Factory 7.445
5 B. Spies Yamaha YZF R1 14.678
6 J. Rea Honda CBR1000RR 16.396
7 S. Byrne Ducati 1098R 17.110
8 L. Haslam Honda CBR1000RR 22.502
9 J. Smrz Ducati 1098R 25.268
10 C. Checa Honda CBR1000RR 30.203

11 L. Lanzi Ducati 1098R 32.589
12 T. Sykes Yamaha YZF R1 36.243
13 R. Xaus BMW S1000 RR 36.368
14 K. Muggeridge Suzuki GSX-R 1000 K9 38.809

15 B. Parkes Kawasaki ZX 10R 42.435
16 M. Baiocco Ducati 1098R 49.349
17 R. Kiyonari Honda CBR1000RR 1’01.823

18 L. Scassa Kawasaki ZX 10R 1’06.854


Supersport: végeredmény


1 K. Sofuoglu TUR Honda CBR600RR
2 E. Laverty IRL Honda CBR600RR 5.372

3 F. Foret FRA Yamaha YZF R6 6.450
4 C. Davies GBR Triumph Daytona 675 15.847

5 G. Mccoy AUS Triumph Daytona 675 15.944
6 A. Pitt AUS Honda CBR600RR 16.001
7 K. Fujiwara JPN Kawasaki ZX-6R 27.097
8 A. West AUS Honda CBR600RR 27.835
9 M. Praia POR Honda CBR600RR 32.846
10 D. Dell’omo ITA Honda CBR600RR 33.315
11 M. Pirro ITA Yamaha YZF R6 33.576
12 C. Migliorati ITA Kawasaki ZX-6R 44.958

13 O. Four FRA Honda CBR600RR 59.645
14 B. Veneman NED Honda CBR600RR 1’06.270

15 F. Gentile ITA Honda CBR600RR 1’14.735
16 A. Vos NED Honda CBR600RR 1’18.933
17 E. Russo ITA Yamaha YZF R6 1’25.012


SBK, az összetett állása Imola után


1 Noriyuki Haga (JPN) 391
2 Ben Spies (USA) 388
3 Michel Fabrizio (ITA) 330

4 Jonathan Rea (GBR) 263
5 Max Biaggi (ITA) 257
6 Leon Haslam (GBR) 219
7 Carlos Checa (ESP) 183
8 Tom Sykes (GBR) 176
9 Jakub Smrz (CZE) 155
10 Shane Byrne (GBR) 149


WSS, az összetett állása Imola után


1 Cal Crutchlow (GBR) 210
2 Eugene Laverty (IRL) 208
3 Kenan Sofuoglu (TUR) 153
4 Joan Lascorz (ESP) 138
5 Fabien Foret (FRA) 115
6 Anthony West (AUS) 104
7 Andrew Pitt (AUS) 104
8 Garry Mccoy (AUS) 82
9 Mark Aitchison (AUS) 71
10 Massimo Roccoli (ITA) 62

ugrás fel