EST. 2002

SBK: indulásra kész a BMW Motorrad csapat

A BMW Motorrad Motorsport csapat még egyszer összegy?lt németországi f?hadiszállásán, miel?tt útnak indulnak Ausztrália felé. Phillip Islanden el?bb tesztelés, aztán február 26-án évadnyitó futamok, ez a program nagy vonalakban. Végre kezd?dik a szezon, azt pedig nem lehet motor nélkül – így aztán a gyári együttes megragadta az alkalmat, hogy bemutassa az ezres versenyállatot 2012-es kivitelben. Az eseményen ott volt az új igazolás Marco Melandri és az új csapatmenedzser, a szintén olasz és szintén ex-yamahás Andrea Dosoli is. Kérdéseket is kaptak, az ezekre adott válaszokat alant közöljük.

Mennyi id? kellett, hogy megszokjad az új csapatot? Melandri: ‘Természetesen ilyenkor mindig kell egy kis id?, amíg megismered a környezetet és az embereket, de összességében nagyon jó az indulás. A gyárban igen pozitív a hangulat, a mérnökök keményen dolgoznak, és mivel ez rám is igaz, nagyra tudom értékelni a hozzáállásukat. Tudjuk, hogy egy nagy kihívással nézünk szembe és hogy minimális célkit?zésként hoznunk kell az ellenfelek színvonalát – ez menni fog, azt hiszem. Nagyon boldog vagyok, hogy itt lehetek.’

Mik voltak az els? benyomásaid a csapattal kapcsolatban? ‘Nos, az, hogy… nagyon nagy! Ez els?re roppant szokatlan volt számomra, de mostanra összecsiszolódtunk és hatékonyan ki tudjuk aknázni a rendelkezésre álló er?forrásokat.’

Mik az er?sségeid? És mik a gyenge pontok? ‘Mindig igyekszem javulni, fejl?dni azokon a területeken, ahol tudom, hogy elmaradásom van, és ez nem mindig egyszer?. Az egyik er?sségem, hogy a versenyeken rendre jobban tudok menni, mint az edzéseken vagy éppen a teszteken. Fogalmam sincs, miért van ez így. Én versenyz? vagyok, szeretem a harcot, a kihívást, és olyankor mindig el?húzok valami pluszt az id?mér?khöz képest.

Andrea Dosoli 39 évesen kerül a BMW-hez, természetesen diplomatikusan fogalmaz. A kincstári zsebszövegeket nem id?znénk ezen a helyen, a lényeg: lépésr?l lépésre szeretne egyre jobb motort a szakember, és egyre jobb eredményeket. Az S 1000 RR-ben rejl? potenciálról szóló kérdésnél jön az els? igazán érdekes válasz: ‘Úgy vélem, a motor képességeit még nem sikerült soha 100%-ig kihasználni. Azt hiszem, az els? versenyen megpróbálhatunk a dobogóért küzdeni, aztán folyamatosan javítva a motor teljesítményén pilótáink kezébe adhatjuk a lehet?séget, hogy futamgy?zelmeket szerezzenek.’

‘?k mindketen (Melandri és Leon Haslam, a szerk.) büszkék arra, hogy részesei lehetnek ennek a nagyratör? vállalkozásnak. Hogy mit várok t?lük? Természetesen azt, hogy keményen dolgozzanak, és mindig adják bele a maximumot, hogy legyenek mindig feltüzelve, amikor pályára lépnek. Nincs kétségem a képességeik fel?l. Kellenek a visszajelzéseik, hogy egy nyer? csomagot fejleszthessünk – a gy?zelemhez a sok különböz? tényez? olyan kombinációja kell, amihez az ? segítségük elengedhetetlen, hogy egyáltalán a tényez?kre ráleljünk.’

ugrás fel