EST. 2002

SBK: Jön Aragón – all in?

Nincs megállás, San Marino és a Rimini riviéra nagydíja után ezen a hétvégén spanyol földre, közelebbr?l Aragóniába látogat a Superbike népes – no meg a WSS és a Stock kategóriák még népesebb – mez?nye. A világbajnokság hetedik felvonásán, abszolút hazai pályán Carlos Checa, a Ducati Althea toronymagasan listavezet? hispánja olyan ütést vihet be, amit?l minden ellenfél megrogyna.

A – szinte – semmib?l el?t?nt Aragónról a legtöbben azt sem tudták pár éve, hogy egyáltalán létezik, a versenypálya mármint. A tartomány meg a költ?, azok persze. Ugyan nem nevesítették, de egyértelm?en a Balatonring cseréjeként került a konkurens gyorsasági szakág naptárába tartalék státuszban, és amikor végleg világossá vált, hogy nem egyhamar örülhetünk Magyar Nagydíjnak, el?lépett a kulisszák mögül. Az év versenyének választották, felfedezték maguknak a csapatok és a szakma, a közönségnél jobban pedig talán csak a fotósok imádják. Na jó, ott vannak még a pilóták is. Ezek után nem meglep?, hogy az SBK is kiírásába illesztette a népszer? helyszínt. 

Az els? verseny már meg is volt, és Ruben Xaus gy?zelmével zárult. Ez egy sonkavágó viadal volt, amely a paddockban felhúzott hevenyészett színpadon került megrendezésre Biaggi, Checa, Xaus, Fabrizio, Laverty, Corser és Salom részvételével. Miután el?került a temérdek hagyományos helyi sonka, a Jamón de Teruel, a véd?keszty?k, a köténykék és persze a kések, a motorosok pedig megkapták a szükséges instrukciókat, kezd?dhetett az összecsapás… persze, hogy egy spanyol nyert, a neki hangosan szurkoló kislányai nagy örömére.

Egy viszonylag hosszú célegyenes hátsó egyenes, ez az egyetlen dolog, ami kissé aggasztja Checát: itt a négyhengeresek el?nyben lehetnek. Ugyanakkor viszont bárhogyan alakulnak is az aragóniai versenyek, Carlitosnak van elég fórja az összetettben, hogy nyugodt lehessen. Az ellenfelek legszívesebben a sebeiket nyalogatnák, ha lenne idejük ilyesmire a transzfer és az els? szabadedzések között. Mert sebek, azok vannak, lelkiek és testiek egyaránt. 

Az alapvet? gond az az idei bajnoksággal, hogy nemcsak Checa papa kiváló az ezerkettes Ducatin, a többiek is sokat hibáznak: esnek, nem találják a beállításokat vagy csak szimplán beleszürkültek a mez?nybe. Biaggi mindkétszer kikapott a Santamonicán, nem mintha a második hely miatt szégyenkeznie kellene bárkinek is, pláne sérülten. Mégis demoralizáló lehetett Carlos ellen motorozni. Itt most támadni kell, és pontokat hozni, faragni a hátrányt, különben elmegy a hajó. Aragonban elvileg jók lehetnek a Yamahák, hiszen tesztpályájukká nyilvánították az el?szezonban a Motorlandot, Laverty és Melandri is szeretik – utóbbi nyerte is a pénteket.

‘Borzasztóan tetszett a pálya, amikor a tesztelések alatt tavaly télen itt jártunk. A lehet? legjobb pillanatban jön ez a verseny: ez egy bal menetirányos pálya, és ahogy talán tudjátok, nekem ez fekszik, persze a jobbosokat is tanulom’ – mondta el?zetesen Checa. ‘Nagyszer?, hogy Spanyolország a helyszín, már nagyon várom és természetesen szeretnék egy szép ajándékkal kedveskedni a közönségnek!’

Azt egy percig ne higgye senki, hogy akárki fia feladta volna a mez?nyb?l: nem lehet, hogy Checa mindenhol nyerjen, valahol meg kell törnie a szériának – ebben bíznak. Most még abban a szakában vagyunk az idénynek, amikor vissza lehet jönni. Izgalmakban nem lesz hiány: egyik mai superbike-os sem kíván statisztálni a 2011-es szezonhoz. Ugyanúgy igaz viszont, hogy ha az Althea Ducati újrázni tudna vasárnap, akkor a legtöbben véglegesen feladnák bajnoki reményeiket. Biaggi mondjuk nem. A rend kedvéért, a pontállás jelenleg: Checa 245, Biaggi 173, Melandri 150, Laverty 123, Haslam 106, Camier 101.

A Supersportban a kawás Broc Parkes gy?zelmével az élre ugrott (85 pont, a yamahás Chaz Daviesnek 80 van), a vb kiélezett és küzdelmes, köszönhet?en a fiataloknak is, akik vérfrissítést hoztak a 600-as géposztályba, és biztosan nem innek fognak nyugdíjba menni. Sam Lowes az egyik ilyen srác, de Marino, Rea vagy a Monza után épp most visszatér? Luca Scassa (aki még mindig harmadik, 70 szerzett ponttal, az összetettben) sem mennek a szomszédba egy kis gyorsaságért. A kadettkategória – ahová azért a ‘vének’ is nagyon kellenek! –  megint nagyon érdekes m?szaki oldalról, sport-oldalról pedig… élénk! Aragonban reméljük, csak er?sítik a fiúk ezt a benyomást. Reméljük továbbá, hogy a magyar egységnek több szerencséje lesz, mint az Adria-parti kiruccanás alkalmával. Hajrá magyarok!!! 

Ismét rajthoz áll Gy?rfi Alen a Superstock 1000-es sorozatban. Az Adrenalin H-Moto Team versenyz?je legutóbb Misanóban balszerencsés volt, hisz a remek rajtja után – a 31. helyr?l a 26-ra jött fel az els? kör végéig – a mögötte haladó versenyz? a második kör elején elesett, és a motorja kiütötte Alen alól a Hondát. A 22 éves motoros életében el?ször száguld majd a spanyol ringen, így nem lehet más a célja, mint a tisztes helytállás, bár az esetleges bravúrról – pontszerzés – nem mond le. [sajtóközlemény]

Meglehet?sen izgatottan várja a hétvégi újabb futamot Gy?rfi Alen, ugyanis az Adrenalin T-Moto Team versenyz?je csak fényképr?l látta eddig az aragoni pályát, ugyanakkor azt tudja, a spanyol szurkolók képesek a legjobb hangulatot teremteni egy versenyhétvége alatt.

„Egyszer?en libab?rös leszek, amikor a spanyol szurkolók el?tt kell motorozni. Olyan hangulatot, mint ?k, senki sem tud csinálni, nem csoda, hogy a versenyz?k 150 százalékot is képesek teljesíteni egy-egy hispán futamon” – állította a 22 éves versenyz?, aki abban bízik, hogy nem jelent majd túl nagy hátrányt az számára, hogy még egy métert sem ment eddig a Motorland Aragón nev? ringen. Persze a többieknek sincs túl sok tapasztalatuk, hisz a Superbike világbajnokság mindhárom sorozata most debütál a spanyol pályán.

„Mivel itt csak azoknak van némi el?nyük, akik teszteltek már itt a tavasszal, bízom abban, hogy ezúttal nem leszek akkora hátrányban a többiekkel szemben, mint más helyszíneken. Ugyan mi is jöhettünk volna Aragonba tesztelni, de mi másik három pályát választottunk ki a gyakorlásra. Nagyon remélem, hogy Misanóval ellentétben, itt mindhárom nap száraz pályán körözhetünk, így a tudásnak nagyobb szerepe lesz a jó helyezés elérésében, mint a szerencsének. Tudom, csak rajtam múlik, sikerül-e bekerülnöm a legjobb húsz közé, de ha pénteken eltaláljuk az optimális beállításokat, akkor sikerülhet olyan rajthelyet szereznem a szombati kvalifikáción, hogy onnan indulva tényleg csak rajtam múljon minden. A motorom készen áll, sikerült a blokkot is kicserélnünk, így a már meglév? alapbeállításaimon kell finomítanom, hogy vasárnapra tökéletesen legyen minden” – fogalmazott Gy?rfi Alen.

ugrás fel