EST. 2002

SBK: Jön az Olasz Nagydíj

Újabb izgalmas hétvége és a szezon leggyorsabb nagydíja el?tt a Superbike. Monzában a f?szerep szinte mindig a közelharcé. A Ducatinak itt a hatalmas esély a megújulásra, a közönség legnagyobb része pedig Chili-szurkoló lesz.

Monza egyértelm?en az SBK versenynaptár leggyorsabb helyszíne, egyedi rajzolattal. A célegyenes hosszú, és igen fontos szerepük van a rávezet? íveknek, amelyek megengedik, hogy zárt csoportok alakuljanak ki – ez a más ringeken ennyire markánsan nem megfigyelhet? jelenség alapvet? taktikai jelent?ség? és a legtöbbször rányomja bélyegét monzai futamokra

A gyorsaság miatt legf?képpen a Troy Corser, Yukio Kagayama összetétel? Suzuki-, illetve a Régis Laconival felálló Ducati-csapat összecsapására lehet számítani – a vörösöknél esetleg odaérhet az élmez?nybe James Toseland is, ha mentálisan képes lesz legy?zni magát. GSXR és 999F05 – hiszen ez a két legsebesebb motor a jelenlegi Superbike-ban: persze kijelenteni, hogy a meccsek csak és kizárólag e két márka közt d?lnek el, kockázatos volna – a kisebb végsebesség? gépek is tarthatják a lépést.

Pláne hogy a Vermeulent és Muggeridge-t versenyeztet? Gerrit Ten Kate meg van róla gy?z?dve, hogy Monza a tökéletes pálya a Honda Fireblade-nek. „Nincs nagy különbség a mi motorunk és a Suzuki közt. A blokk úgy jó, ahogy van, a teljesítmény nagyjából azonos. Nekünk két problémánk van: keveset teszteltünk az el?szezonban, mert kés?n kezdtünk neki, és az, hogy Hollandiában nincsenek megfelel? pályák, ahol évad közben próbálhatnánk. Mindegy, Monzában jók leszünk: egy új Arrows kipufogót hoztunk magunkkal és egy végre rendben lév? futóm?vet.”

A Kawasaki Valenciában megszerezte els? dobogóját, ami nagy lökést adhat a pilótáknak. Az els? futóm?vel viszont még vannak gondjai a PSG-1 együttesnek, ami a hosszú kanyarokban visszavetheti a versenyz?t.

A Yamaha „hazai pályának” tekinti a monzai helyszínt, mivel az olasz leányvállalat székhelye pár kilóméterre van az autodromótól. Emiatt aztán sok prominens – japán és nem japán – vendége van a Yamaha Italia csapatnak, akik figyelmesen követik majd a versenyhétvégét. Kötelez? tehát a jó eredmény, f?leg Valencia után, ahol Haga végre meglelte önmagát. Massimo Meregalli sportigazgató szerint „az eredmények futamról futamra javulnak” – emellett még az is mellettük szól, hogy a múlt héten két napot tesztelhettek a monzai ringen, tehát a beállításokkal nem sokat kell vacakolniuk. Az olasz együttes R1-ei egy új, YEC (Yamaha Engineering Corp.) által kivitelezett leng?villával és egy er?leadásában áttekintett (Monza-kompatibilis) blokkal vág neki a hétvégének.

Az olasz fordulón nem lehet ott Max Neukirchner, aki nem épült még föl valenciai balesetéb?l; a Klaffi csapat viszont számíthat egy másik pilótára – Chilire – , aki eddig még sosem okozott csalódást és akinek a lombard közönség nagyon fog szorítani.

ugrás fel