EST. 2002

SBK, Lausitz: Haga és Bayliss nyerik a német futamokat

Es?ben rendezték a végleges rajtfelállásról dönt? szombati Superpole-t és a második hivatalos id?mér?t is a Lausitzringen, s ennek is köszönhet?en a két Kawasaki csípte meg az els? két pozíciót: Fonsi Nietóé lett a pole, Regis Laconi jött be másodiknak. Ez a zöldek történetének legnagyobb edzéssikere az SBK-ban. Ausztrália nagyöregjei, Troy Bayliss és Troy Corser indulhattak az els? sorból, míg a második vonalba a német pályával hamar barátságot köt? Max Biaggi, a leggyorsabb privát versenyz? Rubén Xaus, a vb-éllovas James Toseland és japán ellenfele, Noriyuki Haga. A QP2-t uraló Roberto Rolfo a tizedik rajtkockát szerezte meg.

Nagyszer?en rajtol Bayliss, egy kör elteltével máris két másodperccel vezet a második helyezett Hagával szemben. Nietónak sikerül megkapaszkodnia a harmadik helyen, Biaggi feljön negyediknek, Toseland mögötte – majd sorban Xaus, az indulást alaposan elvét? Corser, Rolfo, Laconi, Neukirchner, Fabrizio, Muggeridge, Lanzi és a többiek. A ducatis ausztrál fórja egyre csak dagad, miközben Nieto kénytelen behódolni el?bb Biagginak, majd nem sokkal kés?bb Xaus is különösebb probléma nélkül el?zi a honfitársat.

Két körrel odébb épp Rubén nevéhez f?z?dik a verseny els? balesete: közvetlenül Biaggi Suzukija mögött sokall be és csúszik ki a spanyol. A Kalóz határozottan jó formában van, jegyez egy leggyorsabb kört és lépdel egyre közelebb Hagához. Esik Neukirchner is a hatodik helyr?l. A nyolcadik körben Bayliss magányosan vezet, Haga 2’8-as lemaradással második, Biaggi tetemesnek mondható, 4′-es hátránnyal harmadik. Corser ekkorra szemmel láthatóan túltette magát pocsék rajtján, mert felhozta magát a negyedik helyre (+11′), zárkózását azzal koronázta, hogy bef?zte Toselandet. A Kawasaki-duó menthetetlenül csúszik vissza, Fabrizio mindkét zöld motort otthagyja: hatodik az olasz. Xaus esése ellenére tizennegyedik: visszaállt és tiszteletre méltó id?kkel vétette észre magát.

Újabb két kör, búcsúzunk Fabriziótól, a közönség figyelmét azonban valami egészen más köti le: jelesül, hogy az elején Haga közelíteni kezdte Baylisst. Újabb versenyben futott leggyorsabb kör, és a japán hátránya máris csak 1’3, miközben Biaggi nem tud válaszolni erre a tempóra – hét szekundumon kívül az olasz, akit Corser fenyeget. Ebben a felállásban már kijelenthet?, hogy készül?dik a forradalom az összetettben is, hiszen Toseland nemhogy fölfelé jönne, újabb helyezéseket bukik, miután Rolfo és Laconi el?zik ?t.

A tizennegyedik fordulóban Bayliss már másodikként motorozik: Haga utolérte és gond nélkül el?zte meg az egyértelm?en gumiproblémával bajlódó ausztrált. Troy folyamatosan szakad le, egy körrel kés?bb már két és fél másodperc körüli a hátránya – Nitro Nori viszont megállás nélkül hozza az 1’40 alatti rundokat, egyébként a mez?nyben csak ? és a csapattárs Corser, aki ugye Biaggit üldözi. Max azonban nem künny? falat, remekül védekezik, s szépen párban érik utol Baylisst. Négy kör van még ekkor hátra, és kettejük csatája más nem is a dobogóról szól, hanem a második helyr?l.

Bayliss nem tud beleszólni ebbe a harcba, képtelen reagálni, amikor elmennek mellette. Biaggi és Corser nagyon nagy meccset vívnak: az olasz nem akarja hagyni, hogy a dolog a befutóban d?ljön el, így próbál elnyúlni ellenfelét?l: sikerrel. Haga nagy fölénnyel gy?z, Max a második, Corser révén két yamahás a pódiumon. Bayliss becsoszog negyediknek, majd Rolfo, Laconi, Nieto – a slusszpoén pedig az, hogy Lanzi lehajrázza Toselandet a nyolcadik helyért.

Ami els?re nem sikerült, sikerült másodikra Troy Baylissnek. Ezúttal az utolsó méterig bírta a meccset a Ducati, Noriyuki Hagának pedig a hosszas csata után meg kellett elégednie a második hellyel – összességében így is 45 pontot szerzett a Yamaha japánja. Harmadikként újra Biaggit intették le, aki ha keveset is, de szintén hozott a listavezet? Toselanden. Az angolnak nem ment Németországban: el?nye még mindig jelent?s (41 pont Hagával, 53 Maxszal szemben, miközben a hátralev? két nagydíjon még 100 pont szerezhet?), de a játszmának még mindig nincs vége. Papíron még a most nyer? Baylissnek is van esélye, de a 79 egységnyi mínuszból azért nem túl valószín? a címvédés.

Toseland ellenfele ezen a hétvégén leginkább a motorja volt: egy kilencedik és a második felvonásban egy negyedik hely a mérleg: mindent egybevetve azonban még mindig neki áll a zászló. Ötödiknek Troy Corser ért célba: az ausztrál minden lehetséges módon megpróbálta maga mögé utasítani a James kollégát – nem jött ki jól a lépés a véghajrában. Hatodik Ruben Xaus, aki újfent megmutatta oroszlánkörmeit, majd Roberto Rolfo, aki pozitív hétvégét zár ötödik és hetedik pozícióival. Tízben Nieto, Neukirchner és Muggeridge.

Szeptember utolsó napján jön az új pálya, Vallelunga, ahol a legtöbben Max szurkolói lesznek jelen. Folytatódhat a vadászat Toselandre, de a jöv?re biztosan MotoGP-be szerz?d? brit sorsa a gyengébb lausitzi víkend ellenére is saját kezében van.

Eurospeedway Lausitz, els? verseny

1 Haga N. Yamaha YZF-R1 40’02.923
2 Biaggi M. Suzuki GSX-R1000 K7 40’13.930

3 Corser T. Yamaha YZF-R1 40’14.551
4 Bayliss T. Ducati 999 F07 40’25.079
5 Rolfo R. Honda CBR1000RR 40’29.005
6 Laconi R. Kawasaki ZX-10R 40’29.304
7 Nieto F. Kawasaki ZX-10R 40’39.793
8 Lanzi L. Ducati 999 F07 40’46.388
9 Toseland J. Honda CBR1000RR 40’47.181
10 Muggeridge K. Honda CBR1000RR 40’48.156
11 Nakatomi S. Yamaha YZF-R1 40’55.476
12 Xaus R. Ducati 999 F06 41’04.882
13 Smrz J. Ducati 999 F05 41’20.912
14 Martin S. Suzuki GSX-R1000 K6 41’22.147
15 Tiberio Y. Honda CBR1000RR 41’39.550
16 Drazdak J. Yamaha YZF-R1 41’39.802

Eurospeedway Lausitz, második verseny

1 Bayliss T. Ducati 999 F07 39’49.291
2 Haga N. Yamaha YZF-R1 39’50.644
3 Biaggi M. Suzuki GSX-R1000 K7 40’02.292
4 Toseland J. Honda CBR1000RR 40’03.932
5 Corser T. Yamaha YZF-R1 40’04.501
6 Xaus R. Ducati 999 F06 40’15.121
7 Rolfo R. Honda CBR1000RR 40’19.043
8 Nieto F. Kawasaki ZX-10R 40’19.238
9 Neukirchner M. Suzuki GSX-R1000 K6 40’19.843
10 Muggeridge K. Honda CBR1000RR 40’23.106
11 Laconi R. Kawasaki ZX-10R 40’28.614
12 Lanzi L. Ducati 999 F07 40’31.883
13 Fabrizio M. Honda CBR1000RR 40’40.046
14 Martin S. Suzuki GSX-R1000 K6 40’42.889
15 Nakatomi S. Yamaha YZF-R1 40’45.575
16 Smrz J. Ducati 999 F05 40’47.109
17 Bauer M. Honda CBR1000RR 41’07.698
18 Tiberio Y. Honda CBR1000RR 41’21.321
19 Drazdak J. Yamaha YZF-R1 41’25.993

WSBK, az összetett állása

1 J. Toseland 375
2 N. Haga 334
3 M. Biaggi 322
4 T. Bayliss 296
5 T. Corser 254

ugrás fel