EST. 2002

SBK, Magny Cours: micsoda els? verseny! És micsoda második!

Spies nyílként l? ki, Biaggit el?zi Rea, Haga negyedik a rajt után Haslam, Fabrizio és Corser el?tt. Ben nagyon siet, 1’39-en belüli köröket ír, és már a második fordulóban van b? hat tizednyi el?nye Rea el?tt. Eközben csapattársa nem mindennapi balesetet szenved, nagyon nagy szerencse, hogy motorja közelében épp senki nem járt. A harmadik kör is hasonlóképpen telik el, a leggyorsabbak a pályán azonban már Haga és Biaggi, akik eképpen tapadnak az els?kre. Eközben Fabrizio el?zi Haslamot, ötödik, 3 mp lemaradással a vezet?t?l. Hamarosan aztán Rea-hez kerül a pályarekord az ötödik körben: 1’38’818 már az elején – Checa tavalyi csúcsa 1’39’834 volt…

A hetedikben feje tetejére áll a világ: Rea megy ki a bukótérbe, kiállni kényszerül a versenyb?l. A pontos ok nem ismert egyel?re, de az biztos, hogy ezzel Biaggi megörökli a második helyet, Haga meg a harmadikat. A japán megkísérli lerázni a Kalózt, ami nem könny? feladat. Parázs küzdelem az övék, amely nem nélkülözi a keménységet sem – természetesen a legtöbbet ebb?l a futamot vezet? Spies profitál. 1’38’752-vel megfutja az új pályacsúcsot, de hasonló tempót mennek Hagáék is. Ugyancsak leny?göz? csatát vív Checa, Kagayama és Corser a hatodik helyért. Fabrizio nyugodtan tartja a negyedik pozíciót az ugyancsak higgadt Haslam el?tt. Telnek a körök, SPies el?nye nyolc tized és 1’3 közt oszcillál, és csak Haga esetleges támadása hozhat változást.

A Haga-Biaggi el?zéshez azonban a 16. körig kell várni, ekkor sz?k másfél mp Spies el?nye. A ducatis japán nem lehet nyugodt, hátrafelé is intenzíven figyelnie kell, hiszen Massimiliano nem szakad le. De még mennyire nem… egy körrel kés?bb jön a visszatámadás Biaggi részér?l, Nori azonban hárítja az attakot.

Haga egy árnyalattal gyorsabb Spiesnél ekkor, 1’1-ig apasztja a különbséget, mikor négy kör van még hátra a futamból. Kett?vel a leintés el?tt Nori-san tovább javítja a körrekordot Magny Cours-ban, és 0’8-ra lopja magát, hogy aztán fél másodperces lemaradással kezdje az utolsó kört. Spies elront egy kanyart, Haga lecsap, de Spies visszajön elé a következ? kombinációban, ahol neki jön ki jobban a lépés. Rohannak a cél felé, Haga ott van ellenfele kerekén, jön a befutó, Spies nyer! Hatalmas finálé, remek verseny, három kiváló motorossal a f?szerepben.

És aztán a varázslatos folytatás a második futammal. A történéseket szinte lehetetlenség számba venni a világbajnokság utolsó el?tti helyszínén, a ‘visszavágón’. Haga, Rea, Biaggi és Spies között megy az adok-kapok, végül a japán örülhet a gy?zelemért járó 25 pontnak, a Ducati pedig a konstrukt?ri vb-címnek. Spies gumiproblémákkal szembesül a fordulás után, emiatt lecsúszik a dobogóról is…

Haga mögött a félelmetes formát felölt? Biaggi, aki ezúttal jobbnak bizonyult Jonathan Rea-nél, bár beleverejtékezett. Rea-vel már nem mint afféle feltörekv? reménységgel kell számolnunk, a vébé meghatározó alakja lett a 2009-es finisre, és bizonyosan az marad a jöv? szezonban is.

Negyedik helyével Spies hátránya – els? versenyen aratott gy?zelme ellenére – n? Magny Cours után az összetettben: Haga Imolában átvette a vezetést, 3 pontos fórját 10-re duzzasztotta Franciaországban. Biaggi és Rea között pontazonosság (293-293) állt be, Michel Fabrizio pedig sajnálhatja, hogy indulás után pár körrel kicsúszott (visszaállt aztán és 13.-ként intették le).

A spanyol Joan Lascorz nyerte a Supersport versenyt Franciaországban -a hír önmagában szenzációs, hiszen a ‘zöldség’ (esetünkben a szponzormatricák színkavalkádja miatt az idéz?jel indokolt) 2007 óta nem tudott diadalmaskodni a sorozatban. Az igazi dráma mégis az a pillanat volt, amikor az összetett-éllovas Cal Crutchlow és az üldöz? Eugene Laverty különmeccse során utóbbi kicsúszott – az északír visszaállt, és a 14. helyen behozta a Hondát, de hátránya immáron húsz pont a tabellán. Crutchlow szemernyit sem kockáztatott ezután, vele együtt a török Kenan Sofouglu állhatott fel a dobogóra. A versenyt két körrel a tervezett vég el?tt intették le, miután többen elestek egy veszélyes olajfolton.


SBK, Magny Cours, els? verseny

1 B. Spies USA Yamaha YZF R1
2 N. Haga JPN Ducati 1098R 0.181
3 M. Biaggi ITA Aprilia RSV4 Factory 5.009
4 M. Fabrizio ITA Ducati 1098R 16.347
5 L. Haslam GBR Honda CBR1000RR 22.622
6 C. Checa ESP Honda CBR1000RR 24.948
7 Y. Kagayama JPN Suzuki GSX-R 1000 K9 27.144
8 S. Byrne GBR Ducati 1098R 27.578
9 T. Corser AUS BMW S1000 RR 28.486
10 J. Smrz CZE Ducati 1098R 28.716
11 R. Xaus ESP BMW S1000 RR 52.680
12 M. Baiocco ITA Ducati 1098R 1’01.372
13 L. Scassa ITA Kawasaki ZX 10R 1’05.123
14 D. Salom ESP Kawasaki ZX 10R 1’05.483
15 D. Checa ESP Yamaha YZF R1 1’05.672
16 R. Resch AUT Suzuki GSX-R 1000 K9 1’29.284
17 F. Gentile ITA Honda CBR1000RR 1 kör hátrány


SBK, Magny Cours, második verseny

1 N. Haga JPN Ducati 1098R

2 M. Biaggi ITA Aprilia RSV4 Factory 1.480

3 J. Rea GBR Honda CBR1000RR 6.024

4 B. Spies USA Yamaha YZF R1 18.135

5 L. Haslam GBR Honda CBR1000RR 21.236

6 Y. Kagayama JPN Suzuki GSX-R 1000 K9 23.647

7 S. Byrne GBR Ducati 1098R 23.701

8 K. Muggeridge AUS Suzuki GSX-R 1000 K9 24.838

9 C. Checa ESP Honda CBR1000RR 31.455

10 T. Corser AUS BMW S1000 RR 32.507

11 F. Nieto ESP Ducati 1098R 37.594

12 R. Xaus ESP BMW S1000 RR 44.727

13 M. Fabrizio ITA Ducati 1098R 49.782

14 M. Baiocco ITA Ducati 1098R 50.345

15 B. Parkes AUS K. awasaki ZX 10R 56.209

16 D. Salom ESP Kawasaki ZX 10R 58.796

17 D. Checa ESP Yamaha YZF R1 1’00.391

18 R. Resch AUT Suzuki GSX-R 1000 K9 1’20.777

19 S. Morais RSA Kawasaki ZX 10R 1’24.318


WSS, Magny Cours

1 J. Lascorz ESP Kawasaki ZX-6R
2 C. Crutchlow GBR Yamaha YZF R6 0.937
3 K. Sofuoglu TUR Honda CBR600RR 5.910
4 A. West AUS Honda CBR600RR 20.797
5 M. Aitchison AUS Honda CBR600RR 20.992

6 A. Pitt AUS Honda CBR600RR 21.232
7 K. Fujiwara JPN Kawasaki ZX-6R 21.441
8 M. Roccoli ITA Honda CBR600RR 23.539
9 M. Lagrive FRA Honda CBR600RR 24.654
10 M. Pirro ITA Yamaha YZF R6 35.848
11 O. Four FRA Honda CBR600RR 36.243
12 M. Praia POR Honda CBR600RR 36.803
13 E. Laverty IRL Honda CBR600RR 52.022
14 K. Coghlan GBR Yamaha YZF R6 55.274
15 A. Vos NED Honda CBR600RR 55.831
16 J. Enjolras FRA Triumph Daytona 675 56.277

ugrás fel