EST. 2002

SBK Monza: Superpole

Egy tökéletes kör elég volt Yukio Kagayamának a Superpole id?mér?n, hogy maga mögé utasítsa – és ott is tartsa – csapattársát, Troy Corsert.

De menjünk sorjában: a szombat kora délutáni Q2 edzés negyven perce alatt úgy t?nt, hogy van esély a Suzuki-hegemónia megtörésére – akkor a leggyorsabbak a Ten Kate hondásai, Muggeridge és Vermeulen voltak, az Alstare Corona Extra csapat kett?se csak a harmadik-negyedik helyen zárta a felvonást. Óriási csatára lehetett tehát számítani a Superpole-on.

Els?kén Sébastien Gimbert jött a Yamaha-France színeiben – a csapat legnagyobb problémája, hogy nem találták meg a jó beállításokat a monzai ringre. 1’50, ez nem sok mindenre lesz elég. Érkezik Sanchini a Kawasakival, és máris kiderül, mennyivel gyorsabb a zöld motor: 291 km/óra, szemben az R1 276-ával.

Abe lépte át els?ként az 1’50-es „álomhatárt”, átvéve az ideiglenes els? helyet – meg nem tartotta sokáig, Cardoso újabb fél másodpercet javított (1’49”2) – Yamahája kiegyenlítette a Kawasakival vívott gyorsasági különmeccset. ? sem örülhetett sokáig – Bussei, egy újabb Ninja, egy újabb változás az élen.

Következtek Chili pillanatai. A sz?kebb pátriájában versenyz? Klaffi-pilóta már az els? mért pontnál meggy?z?en vezetett, aztán 296 km/órás csúccsal ledöntötte az 1’49-es id?határt. Walker a Kawasakival felülmúlta Frankiet, biztosan nem akarta megszakítani az id?mér? edzés addigi menetét – új ember a provizor els? helyen. Jön Nannelli, a vadkártyás olasz, aki a Supersportban dobóközelben lehet vasárnap, az SBK-ban pedig negyedik lett a pénteki Q1-en. Neki már nem sikerül jobbat mennie egy ötödik helynél.

Érkeznek a nagyágyúk: Toseland, akinek a papírforma szerint át kellene vennie az els? helyet, ámde a vállalkozás nem sikerül: a címvéd? 1’48”695-tel Walker mögé ér. Pitt, a legjobb formában lév? yamahás 302 km/órával hasít a célegyenesben, 1’48”580-nal vezet? helyre áll. De Laconi is mindent belead, és 1’48-on belülre viszi a legjobb kört.

Reménykedni kezd a Ducati, de máris pályán Corser: 1’47”446. Eld?lt? Aligha. Kagayama sprintje kezd?dik meg, a japán gyorsabb az els? intermediate-nél, a másodiknál is, a célvonalt pedig néhány századdal hamarabb éri el, mint tette ausztrál munkatársa egy ugyanolyan GSXR nyergében pillanatokkal korábban.

A fináléról és a slusszpoénról a Honda Ten Kate duója gondoskodhatna. Vermeulen nem teszi, az els? mért ponton négy tizeddel lassabb Kagayamánál, végül 1’48”128-cal zár. A felel?sség tehát Muggeridge-re hárul, aki félelmetesen gyors, de vezetésébe több apró hiba csúszik – fél mp hátrány a pálya els? részén, egál középen és egy kevés szépítés az utolsó traktusban – 1’48”054, negyedik hely a csapattárs el?tt.

SBK Superpole – a rajtrács összetétele

1. Yukio Kagayama (japán, Suzuki) 1’47’439

2. Troy Corser (ausztrál, Suzuki) 1’47’446

3. Régis Laconi (francia, Ducati) 1’47’885

4. Karl Muggeridge (ausztrál, Honda) 1’48’054

5. Chris Vermeulen (ausztrál, Honda) 1’48’128

6. Andrew Pitt (ausztrál, Yamaha) 1’48’580

7. Chris Walker (brit, Petronas) 1’48’613

8. James Toseland (brit, Ducati) 1’49’695

9. Pierfrancesco Chili (olasz, Honda) 1’48’908

10. Giovanni Bussei (olasz, Kawasaki) 1’49’245

WSS: A Supersport pole pozícióját – összhangban a várakozásokkal – Charpentier szerezte meg a Fujiwara el?tt (mindketten Honda CBR600RR). Gianluca Nannel li a harmadik helyr?l rajtolhat a Ducati 749R-rel, míg az els? sor negyedik tagja is hondás: Michel Fabrizio. Kevin Curtain (Yamaha YZF R6) ötödik, míg a másik 749-es Ducati, az Alessio Corradi vezette, hatodik.
ugrás fel