EST. 2002

Schumacher a Ducati Desmosedici nyergében

‘Hogy én, motoron? Miért is ne? Ha Valentino teszteli a Ferrarit, talán holnap én is versenyzhetek a MotoGP-ben‘ viccel?dött Michael Schumacher annak idején egy jótékonysági futballmérk?zés után, mikor arról faggatták, mit gondol hétszeres világbajnok sportolótársa autós kalandjairól. Pár napja azonban valósággá vált az, ami korábban csak poénnak t?nt: Schumi ugyanis debütált a Mugellón, Capirossi Ducatijának nyergében. Az els? köröket zárt kapuk mögött tette meg a szintén hétszeres (Forma-1-es) bajnok a D16 GP5 hátán. Már az ebédszünet el?tt Schumacher jó negyven kört tett meg a toszkánai pályán: m?veletét Randy Mamola és a Ducati tesztpilótája, Vittoriano Guareschi kísérték figyelemmel a helyszínen.

Az id?eredmények nagyjából olyanok lettek, amilyenekre számítani lehetett; a pályacsúcs nem forgott veszélyben. A német autóversenyz? 2’15 körüli köröket motorozott, vagyis körülbelül 25 másodperccel fordult lassabban, mint az idén pole pozíciót jegyz? Loris Capirossi. A verseny közben futott leggyorsabb kör Max Biaggi nevéhez f?z?dik (1’50’117, 2005), míg a legjobb hivatalos edzéskör Rossié, 1’49’223. Schumacher kés?bb több 2’10-es kört is produkált, de volt közte egy 2’08-as is.

‘Örülök, hogy valami újat próbálhattam ki’ mondta Michael a nap végén. ‘Már régóta terveztem ezt. Nagyon kíváncsi voltam, és azt kell mondanom, megérte. Az elején sok segítségre volt szükségem, és a ducatis srácok mellettem álltak, Randy Mamola pedig mindenr?l kiokosított. Csodaszép nap volt, jó élmény, szeretnék köszönetet mondani mindazoknak, akik lehet?vé tették ezt nekem.’

ugrás fel