EST. 2002

Schumi Haga Yamaháján és Bayliss Ducatiján



Tudjuk, hogy ez nem ide tartozik, Mert Ez Egy Motoros Oldal, mégis: alig van közülünk aki ne látta volna a vasárnapi finálét a Forma-1-ben. Michael Schumacher is látta; írjuk ezt annak apropóján, hogy a német egy motoros világsorozatban – jelesül a WSBK-ban – próbálgatná szárnyait jöv?re.

‘Sem versenyz?ként, sem néz?ként nem volt még részem olyan el?adásban, amit a Brazil Nagyíj hozott. ?szinte elismerésem Hamiltonnak, Felipe Massának nemkevésbé, hiszen emelt f?vel fejezte be a szezont, semmi kételyt nem hagyott tehetségével kapcsolatban.’ Ki tudja, a ‘Császár’ talán személyesen is szívesen részt vett volna a meccsben. Pedig azok az id?k már elmúltak… olyannyira, hogy a német leginkább egy Superbike nagydíjat izgulna végig – belülr?l. A tanulóéve, tudjuk jól, megvolt – rengeteg bukfenccel, IDM-mel, Pannónia-ringes látogatással, különösebb eredmény nélkül (minden rosszmájúság nélkül, a tényekre szorítkozva).

Ezek után mi jöhet más, mint élesteszt a portimaói Portugál Nagydíj másnapján. Michael ráadásul két gyári motort, a Yamahától elköszön? Haga R1-ét és a visszavonuló világbajnok Troy Bayliss 21-es Ducatiját is kipróbálta. El?bbivel nedves pályán 1’52’8-at mért, azaz nagyságrendileg öt másodperccel ment gyengébbet a japánnál. A Ducatival 1’52’8-nál állt meg a stopper. Azt már biztosra vehetjük, hogy a német szériában, az IDM-ben jöv?re is megméreti magát Schumacher, de bizony nem kizárt, hogy szabadkártyásként felbukkan több SBK-futamon is 2009-ben. Portimaóban a munka a fent leírtakkal nem ért véget, a Honda Bauer CBR-je ugyanis a német fenomén sportolásának eszköze maradt – bajnokunk gyakorol, gyakorol.

Schumit nem nagyon érdekli az eredményesség, vagy legalábbis eddig nem nagyon érdekelte – pojácaság is lett volna részér?l. A versenyzés maga, az érdekli, hiszen a vérében van az Öregnek. Az amat?r futamok, mint például a KTM Trophy eljuttatják ahhoz a stimulált lélekállapothoz, ami neki kell. Máskülönben meg, az SBK-nak egyedülálló reklámértéket jelent, ha a korábbi autósport-bajnok be-bekukkant.

ugrás fel