EST. 2002

Sebestyén Péter: Kicsit csalódott vagyok

Sebestyén Peti hatalmasat bukott szombaton. Szerencsére különösebb sérülések nélkül megúszta és a KTM-nek sem lett baja. Az éjszakai viharok és heves esőzés után az időmérő edzések borús hidegebb időben zajlottak, de sikerült elkerülni a megjósolt esőt. Verseny és az el?zmények összefoglalója:

A reggeli időmérőn a pálya még vizes volt, így esőgumikkal vágtak neki a versenyzők az id?mér? edzésnek. Péter így a 25. időt motorozta. Délutánra lekerültek az esőgumik, a pálya száraz volt, ennek ellenére több baleset is történt. Négy versenyző, köztük Sebestyén Péter és csapattársa, Hiroki Ono is bukott ugyanabban a kanyarban. A telemetria adatai szerint a Forward Racing Team két versenyzője ráadásul szinte centire ugyanazon a helyen esett el (az estorili pálya rossz min?sége? – szerk.). Peti motorja a balesetben gyakorlatilag darabokra hullott, ezért mindössze öt kör után be kellett fejeznie az időmérőt. A motoron a szervizcsapat helyreállította a hibákat, a csapat főmérnöke pedig új beállításokat eszközölt rajta, aki már kezd ráhangolódni Péter vezetési stílusára. Péter jó úton halad, kezd összehangolódni a motorral, a csapattal, a mérnökökkel és ez előbb-utóbb meghozza a gyümölcsét. 

       

Sebestyén Péter szombati nyilatkozata: „Ma délelőtt az eső utáni idő miatt nem tudtunk azzal a beállítással menni, amit tegnap előkészítettünk. A pálya félig száraz, félig vizes volt. Először örültem, mert alapvetően szeretek vizes pályán motorozni, de itt is szembesülnöm kellett azzal, mennyire más ez a motor. Probléma van vele a féktávokon, ezért aztán a kanyar sem lesz olyan, amilyennek szeretném és utána a kigyorsítás sem. Így gyakorlatilag minden féktáv után ez történik. Az eséssel kapcsolatban – bár ritkán van ilyen – egyszerűen nem tudom mi történt, valószínű, hogy vízfolt volt. Most várom a holnapi napot. Reménykedtem, hogy a versenyre jobban fel tudok zárkózni, most továbbra is marad az ismerkedés a motorral, de azért nem fogom hagyni magam, mindent megteszek, hogy a legjobb formámat hozzam.”

Roberto Favaro, menedzser: „Nagyon megijedtem az esés pillanatában! Nagyon csúnyát bukott, ezért most számomra az a legfontosabb, hogy Peti jól van. Sajnálom, hogy nem tudott több kört menni, de tudomásul kell venni, hogy ez előfordul. Nem volt egy szerencsés nap, de most már a holnapi futamra koncentrálunk.”

Versenynap:

Sebestyén Peti egyetlen magyarként a 23. helyen végzett a 125 ccm-esek kategóriájában. Peti a 27. rajtkockából indulhatott, azonban két másik versenyzőtársával kiugrott a rajtnál, amiért át kellett menniük a boxutcán, így Peti egy kör hátránnyal fejezte be a futamot. Ezzel együtt a 23. helyen végzett a 16 éves pilóta. Ez a futam Peti első VB részvétele volt – amolyan tesztfutam -, ami főleg arról szólt, hogy megismerje a csapatot és a motorját, így nem az eredmény volt a cél, hanem hogy befejezze a futamot. A szombati időmérő még kicsit döcög?sre sikerült, amikor Peti egy hatalmasat perecelt a pályán, de a versenyt stabilan motorozta végig a fiú. Ám ez csak egy verseny volt, az évadból hátravan még 14 futam, így b?ven lesz még ideje belerázódni a VB világába. Most jön két hét szünet és irány Franciaország!

        

Sebestyén Péter: „Kicsit csalódott vagyok, még mindig nem érzem úgy a motort, ahogyan szeretném. Most úgy érzem, hogy kihoztam magamból a 100%-ot, de még dolgozni kell a motoron, mert nem úgy viselkedik, ahogy szeretném. Próbáltam másféle vezetési stílust alkalmazni, de az sem segített. Mindenesetre köszönöm szponzoraimnak, hogy mellettem állnak, és mindazoknak, akik figyelemmel követték a hétvégi szereplésemet.”

Roberto Favaro, menedzser: „Ezen a hétvégén nem állt mellénk a szerencse. Nem segített az időjárás sem, aztán ott volt a bukás, ami miatt sok kör kimaradt. A tegnapi beállításokat sem sikerült ma délelőtt rendesen kipróbálni, hiszen akkor még a nedves pálya miatt megint es?gumikkal futottak a fiúk. Lényeg, hogy túl vagyunk az els ő versenyhétvégén, és sikerült még több adatot gyűjteni a következő versenyekre. Ezek birtokában próbálunk változtatni a már sokat emlegetett motorbeállításokon.”

Forrás: Faster Management Fotó: Mirco Lazzari

ugrás fel