EST. 2002

Sepang, els? nap: Edwards a leggyorsabb

Míg a Superbike-világbajnokság mez?nye Valenciában élesíti az új Pirelli abroncsokat, addig a MotoGP mez?nye a világ másik szegletébe tette át a székhelyét, egy röpke három napos tesztre. A helyszín a közkedvelt sepangi pálya az egzotikus Malajziában, Rossi, Pedrosa, Melandri és a Ducatik nélkül.

Rossi a hétvégén megrendezésre kerül? Új-Zéland ralira készül, Pedrosát és Melandrit kézsérülése hátráltatja a felkészülésben, a Ducati pedig egyszer?en nem látta értelmét elutazni Malajziába. Viszont tiszteletét tette a Rizla Suzuki teljes legénysége, a Hondától Hayden, Elias és Checa, a hangvillásoktól pedig Edwards.

Az els? napi munkát egy trópusi vihar szakította ketté: a délutáni órákban akkora csapadék hullott a pályára, hogy az alacsonyabban fekv? részeket méteres vízsz?nyeg borította. Szerencsére délel?tt alkalmuk nyílt a csapatoknak egy kis körözgetésre – lássuk milyen eredménnyel zártak a motorosok.

Colin Edwards vitte a prímet az els? napon, legjobbja 1,2 tizeddel lassabb Rossi versenyben felállított körrekordjánál. „Az els? napra tervezett munka nagy részét elvégeztük. Célunk a motor megismerése volt: kellemesen csalódtam a gépben, igaz, hogy gyengébb, mint a 990-es, de már most egy kiforrott konstrukció benyomását keltette.” – kommentálta a 800-as debütálását Edwards.

Meggy?z?en szerepeltek a Rizla Suzuki ifjoncai: Vermeulen a második, Hopkins a harmadik lett a félvér Suzukival (egyel?re az idei vázba szerelték a 800-as blokkot). Noboatsu Aokival kiegészülve a blokk beállításaival töltötte a hamamatsui legénység a napot, nem is eredménytelenül. Jót tenne a MotoGP-nek egy er?s Suzuki gárda.

A Honda egységet Hayden, Tadayuki Okada, Carlos Checa és Toni Elias képviselte, ám ezúttal nem szerepelt az RC212V olyan meggy?z?en, mint a valenciai két napos teszten. Hayden az ötödik leggyorsabb körid?t motorozta, Elias lett a hatodik a Bridgestone papucsos Gresini Hondán, a veterán Tady Okada a nyolcadik, a 800-assal még csak barátkozó Checa sereghajtóként zárta az els? napot.

Makoto Tamada és Olivier Jacque a 990-essel barátkozott, ám a lóer? fölény ellenére is gyengén muzsikáltak a top 800-asokkal szemben.

Sepang, els? nap

1. Colin Edwards USA Camel Yamaha Team (800cc) 2min 3.56
2. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (800cc) 2min 3.90
3. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP (800cc) 2min 4.00
4. Olivier Jacque FRA Kawasaki Racing Team (990cc) 2min 4.08
5. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (800cc) 2min 4.69
6. Toni Elias SPA Fortuna Honda (800cc) 2min 5.02
7. Makoto Tamada JPN Tech 3 Yamaha (990cc) 2min 5.11
8. Tady Okada JPN Honda (800cc) 2min 5.90
9. Nobuatsu Aoki JPN Rizla Suzuki MotoGP (800cc) 2min 6.60
10. Carlos Checa SPA Honda LCR (800cc) 2min 11.05

2006 Maláj Nagydíj – 10/09/2006:
Pole position: Valentino Rossi ITA Camel Yamaha 2min 0.605

Leggyorsabb 990-es versenykörök (gyártókként):
Ducati: Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro 2min 2.127
Yamaha: Valentino Rossi ITA Camel Yamaha 2min 2.332
Suzuki: John Hopkins USA Team Suzuki MotoGP 2min 2.584
Honda: Casey Stoner AUS Honda LCR 2min 2.623
KR211V Kenny Roberts USA Team Roberts 2min 2.753
Kawasaki: Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team 2min 3.063

ugrás fel