EST. 2002

Sepang, MotoGP: Párbaj olasz módra

Változás a világbajnokságban: Rossi gy?z Malajziában Capirossi el?tt a MotoGP eddigi egyik leglehengerl?bb futamán, s ezzel máris 188 pontja van. Hayden csak negyedik és 214-ig ér, miközben a pénteki szabadedzésen a térdén megsérült Pedrosa dobogóra állhat, harmadik és 192 egységre tornássza föl magát. A küzdelem tehát nyíltabb Sepang után, mint volt el?tte. És még milyen verseny után! Rossi és Capirossi ha tízszer nem cseréltek helyet az élen, akkor egyszer sem, az utolsó két kör pedig többet ért minden promóciónál.

A Doktor ötödik szezonbéli sikerét könyvelhette el. Sebészi pontossággal vezetett, és éppen ez a fantasztikus koncentrációs képessége vezette ?t a gy?zelemig a szinte lázban ég? Capirossival szemben, aki ragyogó kigyorsításokkal, egyedi kanyarívekkel, látványos motorozással hívta föl magára a figyelmet és nem kicsit megizzasztotta honfitársát. Két, egymás iránt mély tiszteletet, igazi sportbarátságot tápláló pilótáról van szó, mindketten kiváló formában és hatalmas motivációkkal.

Mindkett?jüknek jutott a bajból már idén. Capirex balesete Katalóniában és a Bridgestone bajai rányomták bélyegüket a ducatis idényére, de szedett be kellemetlen sérülést Rossi is, az év eleji technikai z?rökr?l, a Yamaha és a Michelinek közti kezdeti diszharmóniáról és az évad közben történt gondokról nem is beszélve. Most azonban újra csúcsformában a versenyz?k: uralták a terepet Sepangban, ahol a helyszínen rekordba ill?en, 40 ezer néz? figyelte az eseményeket. A két olasz megmutatta, hogy a motor olyan hangszer, amelynek ?k virtuózai, a leintés utáni ölelés pedig mutatja: riválisok és barátok egy id?ben.

Daniel Pedrosa akkorát esett pénteken Hondájával, hogy az még az indulását is kérdésessé tette. Gondolini doktor a mobil klinika részér?l elmondta, hogy a verseny el?tt maga Pedrosa is bizonytalan volt, mert nagyon fájt a térde. Végül elindult, és kitartott. Egészen a dobogóig jutott a kis spanyol, ami teljes mértékben megérdemelt eredmény. Pedrosa a szezon legnagyobb meglepetése, nemcsak tiszta és szép vezetési stílusa miatt, hanem a kitartása, akarata végett. Néhány pontra van csak Haydent?l, még bármi lehet kettejük közt. Tudja ezt az amerikai is, aki fejcsóválva hagyta el a szepangi pályát. Nicky el?nye már Brnóban elkezdett olvadni, és ez csak folytatódott most, az els? távol-keleti GP-n. Ráadásul az ellenfelek mostanra nagyon fölszívták magukat: Rossi számára csak a gy?zelmek elfogadhatóak, Pedrosa még sérülten is megverte, Capirossi félelmetesen megy… és jön Phillip Island röpke egy hét múlva. Az egyetlen okos dolog, amit Nicky Hayden tehet, hogy már most elkezd félni, nehogy Ausztráliában kellen megijednie. Most meg kell mutatnia, hogy tényleg kemény fából faragták.

Van itt egy nagy kérd?jel a maláj versennyel kapcsolatban. Vajon ezek a Hondák tényleg mind egyformák? Nemleges választ valószín?sítünk, elnézve a privát csapatok alakítását: Stoner nyolcadik a KR-es Roberts mögött, a rossz vezetési érzésre panaszkodó fortunás Melandri el?tt. Elias akkor szállt el, amikor megpróbált egy kicsit gyorsabban menni a szokásosnál, miközben Tamada észrevétlenül t?nt el a süllyeszt?ben. A két gyári motor viszont rendesen ment.

Örülhet viszont a Ducati, mert Capirossi mellett Gibernau is örvendetes eredménnyel zárt: a még nem 100%-os spanyol jó versenyt futott, nem sokon múlott, hogy elcsípje Haydent. Izgalmas verseny vár a mez?nyre egy hét múlva Ausztráliában, amelyen talán több szerencséje lesz a Suzukinak és a Kawasakinak: a rizlások közül Hopkins ért el egy er?s hatodik helyet Sepandban, míg Nakano az els? kanyarban, De Puniet-vel kézenfogva esett ki (a francia végül pontot szerzett, 13. lett).

MotoGP Maláj Nagydíj, végeredmény

1. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 43’07.829
2. Loris CAPIROSSI
ITA DUCATI 43’08.678
3. Dani PEDROSA
SPA HONDA 43’11.692
4. Nicky HAYDEN
USA HONDA 43’13.609
5. Sete GIBERNAU
SPA DUCATI 43’17.130
6. John HOPKINS
USA SUZUKI 43’18.910
7. Kenny ROBERTS JR
USA KR211V 43’19.667
8. Casey STONER
AUS HONDA 43’20.096
9. Marco MELANDRI
ITA HONDA 43’22.848
10. Colin EDWARDS
USA YAMAHA 43’27.738
11. Chris VERMEULEN
AUS SUZUKI 43’32.200
12. Carlos CHECA
SPA YAMAHA 43’38.713
13. Randy DE PUNIET
FRA KAWASAKI 43’44.164
14. Makoto TAMADA
JPN HONDA 43’56.606
15. Alex HOFMANN
GER DUCATI 44’06.910
16. James ELLISON
GBR YAMAHA 44’13.616
17. Jose Luis CARDOSO
SPA DUCATI 44’45.691

Kiesett
Toni ELIAS
SPA HONDA 20’39.952

Az els? körben kiesett
Shinya NAKANO
JPN KAWASAKI

ugrás fel