EST. 2002

Sepang, MotoGP: Stonernek megvan a tizedik

Ehhez nem kellett különösebb jóstehetség. Casey Stoner tizedik futamgy?zelmét aratta idén úgy, hogy
az elején elmegy, szert tesz egy biztonságos el?nyre Pedrosával szemben, aztán meg csak motorozza
a maga ritmusát. Ugye, milyen egyszer?? Akkor vajon miért csak a 22 éves ausztrál képes rá idén?

A futam azonban – legalább ennyit elmondhatunk – nem csak róla szól. Merco Melandri a h?siesség él?
szobra, óriási eredményt ér el – kár, hogy csak a szezon alkonyán. Minden körben, minden kanyarban
keményen odateszi magát az olasz, aki meg is veri a pole-ból indult Dani Pedrosát a második helyért. A
hondás szakvezetés talán most megérti, hogy megérdemelt volna egy ‘enbéegyes’ motort Macio, de hát kés?
már most mindent újraértelmezni.

A HRC egyébként korábban 100%-osan kizárta, hogy esélye lenne a
superbike-os Suzuki Alstare csapattól bizton távozó Max Biagginak Hondára ülnie… aztán kiderült mégiscsak,
hogy az a 100% legfeljebb 99. Ügyes azért Pedrosa is, elmondhatja magáról, hogy ma csak egy ember el?zte meg –
vegyük úgy, hogy Stoner lerajtolta.

Rossi ötödik egy remek De Puniet mögött. A kawasakis és a yamahás pilóta között párhuzam, hogy mindketten
magányos versenyt futottak, néhány momentumtól eltekintve. A francia az elején még tartotta magát a vezet?
négyes boly tagjaként, aztán leszakadt, a Doki meg a szokásához híven elrontott rajt után – rég nem látott
mélységb?l kezdte meg a felzárkózást – jött föl egy olyan M1-gyel, ami végsebességben alaposan kikapott
a riválisoktól. Az olasz lemaradása ennek ellenére öt másodperc alatti. Elias, és az ?utána következ?k már
sokat kaptak: plusz húsz mp körül zárnak a Suzukik, Vermeulen és Hopkins leginkább egymással lehettek
elfoglalva, ám itt kell megemlíteni a veterán Aoki jó produkcióját, aki a 2008-as prototípust vitte táncba.

Hayden pályaelhagyása miatt is végez oly’ hátul, miközben épp Eliasszal csatázott, mutatta be ezt. Mindent
egybevetve azonban a Honda emelt f?vel hagyhatja el a maláj helyszínt, hiszen ugyan sokadszor is kikaptak a
Ducatitól, azért csak kiderült, hogy képes dobogóra állni egy privát gép is, s a Michelin-gumis úgyszintén.

A másik summa: Rossinak nemcsak Bridgestone-okra, hanem plusz lóer?kre is szüksége lenne. Az egyenesben vagy
hét km/órát kap a Desmótól, ami végzetes.

Sepang, MotoGP: végeredmény

1. Casey STONER AUS DUCATI 43’04.405
2. Marco MELANDRI ITA HONDA 43’06.106
3. Dani PEDROSA SPA HONDA 43’06.731
4. Randy DE PUNIET FRA KAWASAKI 43’08.170
5. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 43’09.178
6. Toni ELIAS SPA HONDA 43’22.072
7. Chris VERMEULEN AUS SUZUKI 43’25.355
8. John HOPKINS USA SUZUKI 43’26.603
9. Nicky HAYDEN USA HONDA 43’26.855
10. Colin EDWARDS USA YAMAHA 43’34.151
11. Loris CAPIROSSI ITA DUCATI 43’39.328
12. Alex BARROS BRA DUCATI 43’40.072
13. Nobuatsu AOKI JPN SUZUKI 43’48.518
14. Carlos CHECA SPA HONDA 43’48.891
15. Anthony WEST AUS KAWASAKI 43’54.063
16. Shinya NAKANO JPN HONDA 43’56.131
17. Chaz DAVIES GBR DUCATI 44’03.310
18. Makoto TAMADA JPN YAMAHA 44’04.001
19. Sylvain GUINTOLI FRA YAMAHA 44’27.524
20. Kurtis ROBERTS USA KR212V 44’55.365

ugrás fel