EST. 2002

Sherco 2009: minden enduró injektoros lesz

Piaci forgalomba kerül a Sherco SE 2.5i f, ami egy teljesen új modell, és 2007 óta fejlesztgeti a gyár, többször is megmutatta már, de eddig nem dobta be. Nem úgy 2009-ben: egyike lesz a kategória legkönnyebb és legpotensebb gépeinek. Négyütem?, vízh?téses blokk, Magneti Marelli befecskendezés, 78 mm x 52,2 mm-es furat-löket arány, hat sebességes váltó, hidraulikus kuplung. Tervezték a berúgókart, de az végül nem került a szériamotorra. A ferde vázszerkezet anyaga egy króm-molibdén ötvözet, a hátsó, különálló rész alumínium. A felfüggesztések módosultak a két évvel ezel?tti felállás óta: a villa az olasz Ceriani-m?helyb?l származik, 46 mm szárátmér?j?, 295 mm a rugóútja.

A rugóstag egy Sachs egység lett, 320 mm-es úttal – a 2007-es változatot ugyanilyen paraméterekkel rendelkez? Paioli- és Kayaba-teleszkóppal is láttuk, hátul pedig szintén a Paioli progresszív csillapítása t?nt fel – 300 mm-es rugóúttal. A fékeket az AJP szállítja, 270 mm-es úszó tárcsa el?l, 240 mm-es hátul. A nyereg 900 mm magasra került, a talajtól számított legkisebb magasság 350 mm, a tengelytáv 1.450 mm. És a súly mindehhez: 102 kg, kett?vel több a mázsánál, szárazon. 7 és fél literes a tank térfogata.

Az SE 4.6i f és az SE 5.1i f, a két nagyobbik testvér is átalakul. A 450-es furata és lökete 95 mm x 63,4 mm-re módosul a korábbi 94,5 x 64-r?l. Cserélik az olajtekn?t, ezt az alkatrészt egy 800 grammal könnyebbel helyettesítik, és új a kipufogó is. Frissül a futóm?, jobb man?verezhet?séget ígérnek. Az új Ceriani-villa 46 mm-es átmér?j?, 295 mm-t rugózik. A korábban volt Paioli-egységnél ez is könnyebb és állítólag pontosabb is. Hátulra a szokásos Sachs rugóstag, 320 mm-es rugóút az olaszok korábbi 300-asával szemben. Merevebb az acél-alu váz, mélyebbre került a tömegközéppontja is – eközben magasabb a nyereg, 900 helyett 920 mm-en ül. Az átalakított tank és egyéb elemek kényelmesebb üléspozíciót szavatolnak a pilótának akár álló, akár ül? helyzetben. Esztétikailag is van változás, érdemes megemlékezni a ledes hátsó lámpáról.

ugrás fel